Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ems

Citaat van: B-Cargo op 29 december 2013, 20:25:54 PM
Hallo,
Vorige vrijdag ook even in Diepenbeek langsgeweest.
Dieselloc 1601 CFL (ROCO) en een set CFL Wegmann rijtuigen aangekocht. Alles met een serieuze korting!  :)
Groetjes,
Ben wel benieuwd naar de serieuze korting van de CFL 1601...
Groet, Edwin

conducteur

#1426
Citaat van: MickeyMouse op 30 december 2013, 21:42:55 PM
Woeha, een goeie echte Hameg, waar is de tijd... ;D ;D
Is dit nu een digitale analoge scoop of een analoge digitale scoop hi  ;D  Ik verschiet van de mogelijkheden van het gigantisch grote 1 kilobyte geheugen  :)


En waar de tijd is? Op school nog een hele voorraad van die dingen (wel zonder het geheugen), al moet ik toegeven dat we meestal de tektronix digitale scoop gebruiken (om de beelden in het verslag te kunnen zetten). Maar geef me toch maar Zo'n oud dink ze. De instellingen zijn direct naast de knoppen af te lezen, geen gezoek waar alles op het lcd staat, geen menu's waar je 10 keer op een knop moet duwen om iets simpel gedaan te krijgen...  Die digitale tektronixen hebben wellicht 10x meer gekost dan wat ik aan Dirk(y) gegeven heb, maar de kwaliteit van het beeld van zo'n beeldbuis vind ik toch 'beter'...


Ok: het heeft geen autoset, maar dat is zeuren eigenlijk...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Rian, ik geloof dat wij op school ook Hameg iets met 400 scopen hebben, 'k kan daar een beetje mee werken en die hebben een autoset, kan soms handig zijn ... Wel alles gewoon met knoppen zonder vervelende menuutjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Paulogic

Olivier... je bedoelt toch geen tele-scoop ? Het toestel van Rian kan je niet gebruiken om naar de meisjes te luren hoor... ;D
mvg,
Paul(ogic)

Johnnytrein

Volgens mij bedoelt hij een periscoop om blootjes te spotten vanuit zijn duikboot
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

conducteur

Allemaal jaloers op mijn scoop zeker?  ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Citaat van: Paulogic op 31 december 2013, 08:53:41 AM
Olivier... je bedoelt toch geen tele-scoop ? Het toestel van Rian kan je niet gebruiken om naar de meisjes te luren hoor... ;D
Nee hoor, echt een oscilloscoop, donderdag individueel labo met dat beest, dat gaat leuk worden (het werken met dat beest ok nog maar dan die vreemde berekeningen)...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Een oud Chinees gezegde zegt "Als je zelf jouw cadeautjes koopt, ben je een tevreden man".  ;D

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Datte .... zijn wel mooie lokies!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.


ERVIN

De Luc is nog eens gaan shoppen precies , ze zien er prachtig uit.  ;)

mark7758

Luc kreeg denk ik de postbode op bezoek. (Grote vrachtauto of zo?) 
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Twee zelf afgehaald zondag en eentje door een vriendelijke man aan de deur gebracht maandag...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Mooie machines Luc, behalve die linkse, dat is een machine die nooit in mijn smaak zal vallen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--