Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ERVIN

Toch vreemd dat de 6242 zo weinig licht heeft  ,mijn 6242 heeft anders wel goed zichtbaar licht hoor.



Mijn 6218 zag er voor de lichtaanpassing zo uit....



En dit is dezelfde 6218 na de aanpassing.


OMC

Citaat van: ERVIN op 16 november 2013, 22:45:13 PM
Hmm , ze hebben al een behoorlijk gewicht , al zijn ze natuurlijk niet zo zwaar als pakweg een reeks 51 van Mehano , maar ik kan het wel eens proberen. ;)
Bedankt voor de tip.

2x tot Creutzwald volstaat ;-)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Johnnytrein

OlivierV is dat een forum aanbod en hoeveel kost me dat dan? @Ervin is dat het resultaat na welke aanpassing dat je toont op je foto's?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

OlivierV

#1353
Citaat van: Johnnytrein op 10 december 2013, 07:22:00 AM
OlivierV is dat een forum aanbod en hoeveel kost me dat dan? @Ervin is dat het resultaat na welke aanpassing dat je toont op je foto's?

Het resultaat is inderdaad na ombouw, ik geloof dat eve van het forum die voor ERVIN gedaan heeft, de mijne heb ik zelf gedaan want zo heel moeilijk is de ombouw niet.
De ombouw staat hier zowel door eve als door mij op het forum beschreven. Enkel bij de 62 die nog onder naam type 212 vallen is het wat minder omdat de lampenhouders daar in nogal gele doorschijnende plastiek zijn en je licht redelijk hard doorschijnt, maar bij al de rest is het resultaat goed te noemen.

Ik wil gerust enkele locs ombouwen hoor, hetzelfde valt trouwens te doen met 59's van Roco. Maar zoals eerder aangehaald smd's zou een betere optie zijn, omdat de bougies dan meer ruimte hebben om te draaien, nu is het vrij nipt, maar indien goed geplaatst geeft het geen probleem.

Hier mijn omgebouwde 6204, doorschijnen van de witte leds naar de rode is ondertussen al opgelost.


Citaat van: Rangeerduivel op 09 december 2013, 18:03:19 PM
Citaat van: OlivierV op 09 december 2013, 17:59:03 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 09 december 2013, 17:50:30 PM
Citaat van: Johnnytrein op 09 december 2013, 17:36:54 PM
Ik bezit ook een roco reeks 62 en die verlichting zie ik ook amper.

Dan moet ik mijn voorraad ledjes eens aanvullen, denk dat ik nog net genoeg heb voor 1 62, maar zou het in het vervolg als ik nog eens een Roco ombouw met SMD-ledjes willen doen, dan hebben de draaistellen toch net wat meer ademruimte. :)


Halve prijs voor mij!
maar 4 ledjes nodig,
Achteraan hoeft hij geen lichten,rijdt toch enkel in trek/duw kombinatie

;)
Sorry maar 'k doe geen half werk. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

roco 6002 van LordTD overgekocht
Greetz

Thommy

gardevil

Mijn nieuwste aanwinst:
een echte stationsklok.





Weet er trouwens iemand hoe die dingen gestuurd worden? aan de achterzijde zie ik enken twee draden. Ik vermoed dat een centrale sturing ervoor zorgt dat alle klokken gelijk staan.

Zijn er cracken onder jullie die me kunnen helpen de klok werkende te krijgen?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

OlivierV

HLE1604 van Vitrains, mooie slag die ik mij geslagen heb al zeg ik het zelf. Tevens wel het laatste wat ik koop dit jaar (en doe januari 2014 daar ook maar bij) (enkel morgen nog 3 oranje i6jes afhalen die er met wat vertraging nog doorgekomen zijn).



Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marc goovaerts

Frank, als er enkel twee draden zijn, dan lijkt dat er toch hard op dat dit een gewone stroomaansluiting is.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 16 december 2013, 17:35:07 PM
HLE1604, Tevens wel het laatste wat ik koop dit jaar (en doe januari 2014 daar ook maar bij)

Groeten,
Olivier


Lap,weeral ne keer!
en die 77 dan in januari?

;)


OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2013, 17:42:12 PM
Citaat van: OlivierV op 16 december 2013, 17:35:07 PM
HLE1604, Tevens wel het laatste wat ik koop dit jaar (en doe januari 2014 daar ook maar bij)

Groeten,
Olivier


Lap,weeral ne keer!
en die 77 dan in januari?

;)
Efkes laten liggen voor wat het is, er zijn belangrijker zaken in het leven dan treintjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Nu ben ik benieuwd naar die belangrijke zaken!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Citaat van: marc goovaerts op 16 december 2013, 17:40:32 PM
Frank, als er enkel twee draden zijn, dan lijkt dat er toch hard op dat dit een gewone stroomaansluiting is.

Lijkt er inderdaad op echter verder kan ik aan de klok niet doen. Er is geen pal om de wijzers te verzetten oid. daarom mijn vermoeden dat de klok bv. radiogestuurd is.

En dan nog, twee draden maar hoeveel volt?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 16 december 2013, 18:18:05 PM
Nu ben ik benieuwd naar die belangrijke zaken!  :o

Ik weet het ook niet Luc,maar ik denk toch niet dat hij al direkt aan trouwen denkt hoor!!! ;D ;D ;D

;)

En nu weer on-topic :)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2013, 18:46:04 PM


Ik weet het ook niet Luc,maar ik denk toch niet dat hij al direkt aan trouwen denkt hoor!!! ;D

Dat denk ik ook niet, ten eerste moet je daar eerst een lief voor hebben en ten tweede volgens mij weet ze het nog niet !  ;D

Groeten Peter ;)

PS Pakketje mee Olivier!

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 december 2013, 19:03:07 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2013, 18:46:04 PM


Ik weet het ook niet Luc,maar ik denk toch niet dat hij al direkt aan trouwen denkt hoor!!! ;D

Dat denk ik ook niet, ten eerste moet je daar eerst een lief voor hebben en ten tweede volgens mij weet ze het nog niet !  ;D

Groeten Peter ;)

PS Pakketje mee Olivier!

Ik denk zeker nog niet aan trouwen.
Je rijtuig geef ik met Rudy mee zoals beschreven in pm. ;) Ik wil nog wat wiskunde studeren en nog wat prutsen aan mijn taak van Java.

Groetjes
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan