Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Bedankt Ward, dan zal het inderdaad een beetje zoeken zijn om ze op een bepaalde manier te verzwaren. Want wanneer ik wil schommelen, dan koop ik mij wel een schommel, schommeltreinen daar ben ik niet zo voor te vinden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: ems op 13 juli 2013, 22:08:59 PM
Mooie modellen die VBV 6041 en 6206. Het lijkt mij alleen dat het spuitwerk van de 6206 wat minder strak is dan de eerder geleverde 6225.

Groeten, Edwin
Low-Budget...zal hem wel ergens uiten zeker :-\

Jurgen

Citaat van: Rangeerduivel op 16 juli 2013, 12:10:59 PM
Citaat van: ems op 13 juli 2013, 22:08:59 PM
Mooie modellen die VBV 6041 en 6206. Het lijkt mij alleen dat het spuitwerk van de 6206 wat minder strak is dan de eerder geleverde 6225.

Groeten, Edwin
Low-Budget...zal hem wel ergens uiten zeker :-\

Ja, maar wel spijtig dat het dan bij het ene model wel is en bij het andere niet. Ik vond de vorige ook strakker gespoten, maar misschien ligt het gewoon aan de foto en valt het allemaal nog wel mee.
Ik vraag me af wanneer de groene variant komt want die heb ik besteld. Kan ik eindelijk mijn M2's met een juiste 62 trekken en duwen, nu moet de Infrabel 62 inspringen.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel


Mooie modellen die VBV 6041 en 6206. Het lijkt mij alleen dat het spuitwerk van de 6206 wat minder strak is dan de eerder geleverde 62

Ja, maar wel spijtig dat het dan bij het ene model wel is en bij het andere niet. Ik vond de vorige ook strakker gespoten, maar misschien ligt het gewoon aan de foto en valt het allemaal nog wel mee.

Als je goed kijkt bij de close-up van het front,zie je bij de 62 net onder de ladder,de randen van de gietmal.
Dat is bij de 55 van VBV niet te bespeuren,en de kans is groot dat ze hetzelfde model-neuske hiervoor gebruikt hebben.
Ofwel is het ook aan de foto gelegen,en dat is dan maar best ook ;)

voor5dekeer

sinds ik terug begonnen ben, tijd voor een korte update:



de locomotief kast sinds vorig jaar (die was toen leeg ;-) )
Overwegend Belgische modellen, met enkele ouwetjes van DB
alles drie rail systeem. diesels serie 51, 54, 55, 59, 80, 62, 77 en electrisch 18, 25 en 122, en stoom serie 64.
tegenwoordig gaat de vrije tijd naar het baanbouwen, en een zelfbouw projectje (serie 85)

Guy

Steam.N

Guy, je hebt dit jaar goed je best gedaan !
Kastje vol  ;)
Wat nu? Stoppen met kopen, of kastje erbij ???  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

Citaat van: Steam.N op 16 juli 2013, 21:31:17 PM
Guy, je hebt dit jaar goed je best gedaan !
Kastje vol  ;)
Wat nu? Stoppen met kopen, of kastje erbij ???  ;)

Er kan nog wel wat bij hoor,
op het onderste schap staan 7 locomotieven, op het 2de maar 2.
Als je dat wat herschikt ....  ::) ::) ::)

Mooie collectie al Guy  ;)

voor5dekeer

dat plaatsje was gereserveerd voor een Am7O van Jocadis, maar ik zal alternatieven moeten zoeken.
gelukkig komt er regelmatig wel iets nieuws op de markt. Mijn oog is gevallen op de 6O serie van Roco.
En als het kastje vol is......kamer bij bouwen, ik heb geen plaats meer aan de muur voor een tweede  ;D

Guy

knibbelknabbel

De 96.015 van Trix!





Mijn 2de stomer in Barve-haut ;D

Jurgen

Ziet er goed uit. Ik veronderstel als museumloc vermits er een 22 en een I11 (of reeks 41?) op de achtergrond staan?

Misschien moet ik de Märklin variant toch ook maar eens aanschaffen voor mijn museum.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

knibbelknabbel

Citaat van: Jurgen op 19 juli 2013, 13:54:36 PM
Ziet er goed uit. Ik veronderstel als museumloc vermits er een 22 en een I11 (of reeks 41?) op de achtergrond staan?

Misschien moet ik de Märklin variant toch ook maar eens aanschaffen voor mijn museum.  :D

:) ja hij gaat de K-rijtuigen trekken als museumloc ::)

En het is een DMU41 die achter de loods staat... 8)

OlivierV


NMBS 204.005 by Olivier Vleminckx, on Flickr

Roco 63472, of NMBS 204.005, met spaakwieltjes en vereenvoudigde schildering, TPIII extravaganza. Zat nog een decoder in, maar heb er maar een esu V4 ingestopt, eerst eens achterhalen wat erin zat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Frank_N

Citaat van: knibbelknabbel op 19 juli 2013, 13:47:41 PM
De 96.015 van Trix!





Mijn 2de stomer in Barve-haut ;D

Ja, Joeri : Grrrrrr nu nog in N alstublieft >:(

Past goed op mijn museum lijntje 8)
Groet van Frank

voor5dekeer

Citaat van: OlivierV op 23 juli 2013, 20:28:28 PM

NMBS 204.005 by Olivier Vleminckx, on Flickr

Roco 63472, of NMBS 204.005, met spaakwieltjes en vereenvoudigde schildering, TPIII extravaganza. Zat nog een decoder in, maar heb er maar een esu V4 ingestopt, eerst eens achterhalen wat erin zat.

blijft een mooie,
maar dat examenrooster? 8)

Guy

OlivierV

Citaat van: voor5dekeer op 23 juli 2013, 20:44:20 PM
Citaat van: OlivierV op 23 juli 2013, 20:28:28 PM

NMBS 204.005 by Olivier Vleminckx, on Flickr

Roco 63472, of NMBS 204.005, met spaakwieltjes en vereenvoudigde schildering, TPIII extravaganza. Zat nog een decoder in, maar heb er maar een esu V4 ingestopt, eerst eens achterhalen wat erin zat.

blijft een mooie,
maar dat examenrooster? 8)

Guy
Herexamenrooster in 't lang en 't breed, morgen is het 't schijnt wat frisser, en anders kan ik mij nog in de kelder installeren om te studeren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan