Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

conducteur

Net niet voor m'n tijdperk dus, ik begin ongeveerna de afschaffing van eerste klas tot einde stoomtijdperk (1956-1967). (alhoewel ik nog wat derde klasse rijtuigen heb)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Citaat van: conducteur op 05 juli 2013, 16:10:27 PM
Net niet voor m'n tijdperk dus, ik begin ongeveerna de afschaffing van eerste klas tot einde stoomtijdperk (1956-1967). (alhoewel ik nog wat derde klasse rijtuigen heb)

hier zit wel een foutje in, zou moeten zijn afschaffing derde klasse....,trouwens als die werden afgeschaft zullen er ongetwijfeld nog wagons zijn geweest die met die 3de kl aanduiding zijn bleven(rijden)  !

Groeten Peter ;)

rixke rail

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 juli 2013, 16:20:52 PM
Citaat van: conducteur op 05 juli 2013, 16:10:27 PM
Net niet voor m'n tijdperk dus, ik begin ongeveerna de afschaffing van eerste klas tot einde stoomtijdperk (1956-1967). (alhoewel ik nog wat derde klasse rijtuigen heb)

hier zit wel een foutje in, zou moeten zijn afschaffing derde klasse....,trouwens als die werden afgeschaft zullen er ongetwijfeld nog wagons zijn geweest die met die 3de kl aanduiding zijn bleven(rijden)  !

Groeten Peter ;)

Zo ging het écht :  ;)
03-06-'56 : afschaffing van de 1e klasse.
2e werd 1e
3e werd 2e
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

chef garde

Toch niet Peter!

1ste klasse werd afgeschaft, de rest werd opgeschoven!  1ste klasse was extreem luxueus, 2 de klasse was zoals het huidige 1ste klasse en 3de klasse was zoals het huidige 2de klasse.

Metpetergaathetbeter

waarvoor excuses........weer al een beetje slimmer ! Draait en keert is uiteindelijk niet afgeschaft maar gewijzigd zullen we maar zeggen ? (aangepast)

Groeten Peter ;)

bollen neus

Peter (gaathet beter) nooit tevroeg reageren en eerst denken, nooit denken dat je alles weet ik ken er zelf van dit model de ballen van................ van ander model daarentegen................

knibbelknabbel

Citaat van: Frank_N op 01 juli 2013, 21:04:20 PM
Moet je eens kijken hoe Erwin (ERVIN) die sporen afgewerkt heeft!
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,8790.210.html

Heb idd al een tijdje geleden eens gevraagd hoe hij dit heeft gedaan. Mooi werk.  :D
Het komt wel in orde, ik weet alleen niet wanneer... 8)

belgianrailways

6041 NMBS - VBV







6206 NMBS Low budget







;D ;D ;D
 

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ward

Nieuwste aanwinsten van  vandaag:



De Rocky Rails zullen binnenkort getrokken worden door een esu 77 als die binnen is,
de heris I10 rijtuigen zullen gebruikt worden in de samenstelling met i11 & hle 18.

Grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Kan je ook even kijken of jouw heris i10 rijtuigen zo'n beetje schommelen/wiegen wanneer ze rondrijden, die van mij doen dat toch een beetje, op de clubbaan wel wat minder.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ems

Mooie modellen die VBV 6041 en 6206. Het lijkt mij alleen dat het spuitwerk van de 6206 wat minder strak is dan de eerder geleverde 6225.

Groeten, Edwin
Groet, Edwin

Metpetergaathetbeter

Hoe zit dat trouwens met die Heris wagons trekken die nu scheef, of betreft dat een enkele ?

Groeten Peter ;)

ward

Citaat van: OlivierV op 13 juli 2013, 22:00:22 PM
Kan je ook even kijken of jouw heris i10 rijtuigen zo'n beetje schommelen/wiegen wanneer ze rondrijden, die van mij doen dat toch een beetje, op de clubbaan wel wat minder.

Deze van mij schommelen inderdaad ook een beetje (afhankelijk van de snelheid is het al dan niet duidelijker waarneembaar). In het begin valt het niet superhard op maar als ik ze even in samenstelling liet rijden met de I11 rijtuigen valt dit enorm op.
Ik vermoed dat dit aan het gewicht van de wagons ligt, je voelt wel een duidelijk verschil tussen een LS Models I11 rijtuig en een Heris I10. Misschien met wat extra gewicht toe te voegen dat dit beter zou gaan doordat de wagons 'steviger' op de rails staan?
Van het scheeftrekken heb ik geen last Peter.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

Ward, dank voor uw reactie, nog mensen met negatievere ervaringen ?

Groeten Peter ;)