Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

oebr

#765
al een tijdje gekocht, maar vandaag de eerste van het rijtje geweatherd (laatste van 4 stappen):



Deze wagens (of toch het grote voorbeeld) reden eind jaren 80 begin jaren 90 tussen Jemelle en Beverwijk via lijnen 125-125bis-40.
Helemaal correct is Roco niet echt met het model, en het grote opschrift KALK werd maar op enkele wagens aangebracht, meestal reden ze met het opschrift kalksteen, of zonder opschrift maar wel met zo'n groot blauw logo.
Nog enkele exemplaren te gaan vooraleer ze in dienst mogen, want zoals je kan zien zijn ze in hun fabriekskleedje niet zo geloofwaardig.

Na verwijdering van het opschrift roest en verdieping aangebracht, dan enkele laagjes Tamiya bruin/grijs-tinten opgestoven,  daarna met olieverf de kalkaanslag laten inwerken en afgerond met een mat vernisje.  Tussen alle lagen door voldoende droogtijd gelaten (weekje per keer) om voldoende hechting te bekomen. Denk dat het resultaat gezien mag worden he.






On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

Looks great ! Hoewel ze er niet Belgisch uitzien ! ;)

Groeten Peter ;)

modèlisme

eigenlijk stond dat in je profiel ook te lezen, er zijn wel mensen die zich ergeren aan het feit dat op op deze wijze..........(zelf in te vullen)... :-\

Wat moet ik invullen Pater, kan je mij helpen met invullen a.u.b.,  want ik kan niet volgen.
 

Metpetergaathetbeter

schrijf maar Peter zo katholiek ben ik niet ! ;D

zond je een pm vriendelijke groeten Peter ;)

PS Tof dat je die decals aanbood ! ;)

oebr

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2013, 19:44:41 PM
Looks great ! Hoewel ze er niet Belgisch uitzien ! ;)

Groeten Peter ;)

bedankt !  Heb ze hier als Belgisch gezet omdat ze toch lange tijd heel specifiek langs 'onze' Maaslijnen reden.
Binnenkort rolt ook nog een hollandse 66 binnen.  :P
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

#770
Die linkse draait precies wel al heel erg lang mee.

Bij je weatheren zou ik ook niet alles gelijk verweren, maar de ene wat meer, de andere wat minder, dan wordt het nog realistischer.

Maar het is verder wel super uitgevoerd!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modeltreinbart

Ik vind het knap gedaan doe zo verder zou ik zeggen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Binco

Mijn nieuwste aanwinst,
deze 2 leuke tremelwagens van Goover.
Deze vormen een leuke combinatie met de zelfgefabriceerde type 98.

oebr

bedankt voor de toffe kritiek en tips mannen !
Toevallig vandaag een bollenwagentje kunnen kopen, volgende uitdaging wordt dus de typische roco-naad (op de bollen) wegwerken en ook deze wagen waarheidsgetrouw verweren, op de duur zal zo de 3-producten-kalktrein uit Jemelle sneller dan verwacht volledig "oebr" geraken.
Nice  :)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterVG

Heel mooi hoe je de kalkwagen verweerde tot een echt model naar de werkelijkheid. De verwachtingen om een bollenwagen van jouw hand te zien zijn dan ook hoog gespannen. Wie er nog aan twijfelt ondanks het NS logo zijn dit wagens die echt thuis zijn in België hoor.



Dia genomen te Sclaigneaux langs lijn 125 in 1999.

Peter

Mijn nieuwste aanwinst; een set met 5 L rijtuigen van Olaerts
Foto volgt later
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Vandaag naar Olaerts geweest Met Binco en Stefaneke, voor eentje die al een tijd op mijn verlanglijst stond omdat hij in promotie staat.

Roco reeks 20 tp IV in eerste uitvoering, maandag eens inrijden me dunkt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Hey Olivier!
Mooie combinatie met die I6'en  8)
Het was een toffe trip naar Olaerts!!

Voor mij was het vandaag de 1210 die ik van Steve kocht.

ToThePoint

Citaat van: OlivierV op 20 april 2013, 19:31:36 PM
Vandaag naar Olaerts geweest Met Binco en Stefaneke, voor eentje die al een tijd op mijn verlanglijst stond omdat hij in promotie staat.

Roco reeks 20 tp IV in eerste uitvoering, maandag eens inrijden me dunkt.


Reed de loc met dergelijke rijtuigen ?
Heb n.l. ook zo eentje gekocht (was wel om om te spuiten) en heb ook die rijtuigen. Maar als die combinatie kan hoef ik dat werk weeral niet te doen.
Misschien een andere kopen om on te spuiten .
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Metpetergaathetbeter