Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

TBCédric

ze zeggen dat dat een I4 is  ???  :-[
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

itchy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

knibbelknabbel

Citaat van: chef garde op 31 december 2012, 15:32:25 PM
Stel dat dat bordeaux klassiek 2-ledig stelletje plots niet meer past in uw vitrine mag je mij gerust eens mailen!!   ;)

Dat zal er nooit van komen denk ik  ;D

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 31 december 2012, 18:54:23 PM
Kwestie van elke week een Fleischmann (nr4272) bolle neus binnen  te krijgen zeker?

Broederlijk met zijn 2 bro's, middelste is degene waar het om gaat. Op mp gekocht, ruikt naar 1966, heerlijk en ziet  er nog als nieuw uit!



Olivier, wacht tot je een "ander" merk ondekt "ooit" ? ;D

dgrr57


TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

chef garde

Citaat van: piko(ho) op 02 januari 2013, 15:22:52 PM
Ik weet niet of het een fout van roco of patrick is.
http://www.modeltrein-paradise.com/index.php?cPath=70_38_287
En toch is het een I6, waarschijnlijk een tikfout.

Je hebt I2, I4, I5, I6, I10 en I11, het rijtuig dat jij hebt is een I6 New Look.  Een I4 rijtuig heeft nooit de New Look kleuren gehad.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Jurgen

Citaat van: piko(ho) op 02 januari 2013, 15:50:51 PM
Dan hebben jullie gelijk!


Dat had ik de allereerste keer al toen je die donkere foto's geplaatst had van je verlichting.

Zoek maar eens op internet naar de verschillende types van rijtuigen die de NMBS heeft of had. Je gaat nog veel te weten komen! Kijk maar eens op deze site: http://www.belrail.be/F/fiches/index.php. Het is in het frans, maar de beeldjes zullen wel veel duidelijk maken, rechtsboven kan je "Voitures" aanklikken en weet je meteen welk rijtuig welke naam heeft.  ;) Het spijtige aan die website is dat hij geen updates meer krijgt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 02 januari 2013, 14:29:51 PM
Citaat van: OlivierV op 31 december 2012, 18:54:23 PM
Kwestie van elke week een Fleischmann (nr4272) bolle neus binnen  te krijgen zeker?

Broederlijk met zijn 2 bro's, middelste is degene waar het om gaat. Op mp gekocht, ruikt naar 1966, heerlijk en ziet  er nog als nieuw uit!



Olivier, wacht tot je een "ander" merk ondekt "ooit" ? ;D

Eerst de Fleischmanns uit de jaren 60-70, die hebben een lekker vintage gehalte+geur :D, Roco heeft ook een paar hele mooie zoals die van de 5404 (nogal zeldzaam model, dus reden te meer om het te willen), maar goed, als die laatste 2 binnen zijn koop ik even geen treintjes meer, mijn studentenportefeuille vindt het niet meer zo fijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ronny-vdv

Citaat van: OlivierV op 03 januari 2013, 23:23:58 PM
Roco heeft ook een paar hele mooie zoals die van de 5404 (nogal zeldzaam model, dus reden te meer om het te willen), maar goed, als die laatste 2 binnen zijn koop ik even geen treintjes meer, mijn studentenportefeuille vindt het niet meer zo fijn.
Volgens mij heeft enkel Marklin de 5404 uitgebracht en niet Roco.
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

#642
Dat denk ik ook Rony, tevens een van de mooiste in het land tegenwoordig die nog bolt...maar al lang niets meer over gehoord of gezien.


Jurgen

Het Märklin-model is ook niet helemaal op schaal 1:87. Het is iets korter dan het zou moeten zijn, Roco heeft wel de juiste afmetingen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: ronny-vdv op 04 januari 2013, 21:38:23 PM
Citaat van: OlivierV op 03 januari 2013, 23:23:58 PM
Roco heeft ook een paar hele mooie zoals die van de 5404 (nogal zeldzaam model, dus reden te meer om het te willen), maar goed, als die laatste 2 binnen zijn koop ik even geen treintjes meer, mijn studentenportefeuille vindt het niet meer zo fijn.
Volgens mij heeft enkel Marklin de 5404 uitgebracht en niet Roco.
Die van roco is een 5408 bijkt na even te googlen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan