Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

krispy

Knap , knap  8)

En hoe zijn de rijeigenschappen ?

Aai , aai , nu ga ik geen oog meer dicht doen totdat ik het verlossende mailtje heb gehad met de mededeling dat de mijne staat te wachten voor ophaling. ;)

Ziet er in elk geval een zeer geslaagd modelleke uit ( na het lange wachten mag het wel hé )

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

2012

heb enkele rondjes gereden op de K rails en da loopt prima, zijn daar wel slanke wissels, moet em nog eens door mijn schaduw station trekken, daar zijn standaard wissels op C rails.
Maar ik vind het geslaagd model.

Anarchy

#482
@2012. De 1801 via rail facilities zou een budget versie zijn. Enig idee waarop bespaart is?

edit: zou ook kunnen dat enkel het DC model 'budget versie' is, cfr. geen voorziening voor digitaal (onder voorbehoud)

2012

geen idee, er zitten allezins 4 assen op, 2 panto's .... zie ni meteen dat er iets ontbreekt  8)

Op welk punt zou men dan besparen ?
Ik denk da het eerder onder de noemer van "groepsaankoop" valt dan onder een bespaarde budget lok zunne  ::)

ERVIN

ooooo wat is hij mooi...... ::)

En zoals al mijn collega's , is het nu wachten op dat ene belangrijke mailtje..... ;)

Koen

Inderdaad Erwin.
Ik ben echt benieuwd wanneer we deze in ons bezit zullen hebben  :P
Nooit te oud om te leren

ToThePoint

Ben eens curieus of ik ook een 1801 mag ontvangen.
Zal morgen men licht eens opsteken bij de gebuur.
Budget model ?
De nmbs of wie dan ook was de btw vergeten aan te rekenen op de 1801. Dat zullen ze uit eigen zak mogen betalen vrees ik  :-X. Misschien daarmee een budget model ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

itchy

Citaat van: ToThePoint op 18 september 2012, 14:40:07 PM
De nmbs of wie dan ook was de btw vergeten aan te rekenen op de 1801. Dat zullen ze uit eigen zak mogen betalen vrees ik  :-X . Misschien daarmee een budget model ?
Alle reservaties moesten vooraf integraal betaald worden. Als ze dat hele bedrag voor al die loks samen een beetje handig hebben belegd dan zullen ze nu wel een aardig sommetje extra hebben denk ik, niet? Bij Rail Facilities kunnen ze er in ieder geval niet mee lachen met die uitstel fratsen van LS...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Citaat van: itchy op 18 september 2012, 17:33:49 PM
Citaat van: ToThePoint op 18 september 2012, 14:40:07 PM
De nmbs of wie dan ook was de btw vergeten aan te rekenen op de 1801. Dat zullen ze uit eigen zak mogen betalen vrees ik  :-X . Misschien daarmee een budget model ?
Alle reservaties moesten vooraf integraal betaald worden. Als ze dat hele bedrag voor al die loks samen een beetje handig hebben belegd dan zullen ze nu wel een aardig sommetje extra hebben denk ik, niet? Bij Rail Facilities kunnen ze er in ieder geval niet mee lachen met die uitstel fratsen van LS...


De vraag is of het de schuld is van LS of van hun leveranciers.
Volgens mij is het probleem dat LS de productie op zich niet zelf in handen heeft en dus volledig afhankelijk is van een derde partij. Dat heeft als nadeel dat als die derde partij zegt dat je moet wachten, dat je dan ook zal moeten wachten. Veranderen van leverancier is een optie, maar de modeltreinfabrikanten zijn nu eenmaal niet dik gezaaid en ander betekent niet altijd beter.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

ik denk dat het lichtjes de schuld van LS is : als je een cataloog belooft met zes triljoen modellen in... dan is het nogal wiedes dat de fabrikanten niet kunnen volgen hé. maar soit iedereen blij de 18en zijn er eindelijk en dat feestje gaan we niet vergallen door weer dezelfde discussie !  :D
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Mattias

#490
Hier is mijn loc al naar Kinkempois gegaan om typeopleiding te geven aan de instructeur en monteur...

Binnenkort wordt hij voorzien van een nieuwe software, die er als het ware ingepind zal worden, want hij is namelijk voorbereid voor de nieuwe software!  :mrgreen:
Hieronder enkele foto's van tijdens de opleiding...  ;)

De loc werd op sleep naar Kinkempois gebracht:


Daar werd hij langs alle kanten bekeken, om schade tijdens het transport na te kijken.
Zoals de kant van stuurpost2:


Zoals het middengedeelte:


Zoals de kant van stuurpost1:


(oef, nergens afkeuringsetiketten te zien!!)   ;D

Ook werd het front gecontroleerd, op de sloten van de frontkap weldegelijk met de streepjes naar elkaar staan gericht!:


Het dak werd ook op transportbeschadigingen gecontroleerd:


Daarna werd gekeken naar de aangebrachte teksten, na het spuiten in de Siemens-fabriek:


Ook de technische gegevens werden daar aangebracht. Blijkbaar is onze loc gehomologeerd voor het trekken van treinen in 4 verschillende landen, waaronder België, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland (??????:o


Te TW Kinkempois werd de kast van zijn chassis gelicht en werd er typeopleiding gegeven aan de mechaniciens ter plaatse:


Daar werd ook vastgesteld dat de loc voorbereidt is voor de nieuwe software in te pluggen:   ;D


Daarna kwam de grote test. De eerste keer dat de loc zijn panto in de lucht zal steken, op Belgische bodem:


Uiteindelijk werd de loc gezond en wel verklaard en werd door de instructeur nog een laatste foto genomen, vanuit een verlichtingsmast te Kinkempois:


Vanaf de volgende dagen vertrekt het machien naar het noorden van het land, om er zijn eerste testritten te ondergaan...   8) ;D


Kortom, prachtig machien!
Op sommige details hebben ze veel tijd aan besteedt en aan sommige details iets minder, maar het geheel is een prachtige loc!

MVG,
Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Johnnytrein

Ik krijg al meer en meer spijt dat ik geen wasdraden boven mijn baan wil als ik die loc zo zie. :'(
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

2012

Ge kan em laten slepen door ne class 66 he, op die manier zijn ze tot in ons belgenlandje geraakt  8)

Michael

Mattias gefeliciteerd met je aankoop een prachtig machien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Mattias

Citaat van: Michael op 19 september 2012, 17:46:08 PM
Mattias gefeliciteerd met je aankoop een prachtig machien.

Dankje, Michael.

Ondanks de toekomstplannen niet echt Belgischgezind zijn, ben ik ook best tevreden met dit model! (ondanks de lange leveringstermijn)  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder