Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Michiel

Omdat je steeds een fout zal vinden, als je maar zoekt. Nu springt iedereen op de ruitenwisser, maar als je zou zeggen dat vb de remblokken te hoog staan (enkel een voorbeeld  ;) ), dan zijn plots de remblokken de focus van hoe slecht een model wel is. Ik bedoel gewoon dat het melden dat er een foutje is op een model, dat kan, dat mag. Maar leuk is ook om dan als modelbouwers samen constructieve oplossingen te zoeken, en niet meteen zondebokken zoeken en schande roepen.   ::) ;D (niets persoonlijk bedoeld, gewoon een algemene hint).

Er wordt al genoeg gekankerd.  ;)

(PS. Voor jouw dan een uitzondering, Sicco, omdat je steeds positief en constructief informatie deelt, voor en achter de schermen  ;))
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Citaat van: Michiel op 24 september 2018, 09:43:36 AM

Er wordt al genoeg gekankerd.  ;)

+1

De fout is ergerlijk. En wie de loc in zijn vitrine zet, zal de fout telkens zien wanneer hij/zij de vitrine voorbijloopt.

Maar het is een detail. Het is corrigeerbaar. Al rijdend valt het niet op - tenzij je met een macro-foto op Internet of in MSM staat.

Als je de fout onoverkomelijk vindt, koop dan het model niet of zeg je reservatie op.

En vooral stop met kankeren over details. Of hebben jullie liever dat er geen Belgische modellen meer komen, met uitzondering van alweer een andere schildering van een Traxx of een 66?

ACFI - die liever een Tp III 212 heeft met faute wissers dan geen Tp III 212 .

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 24 september 2018, 09:05:04 AM
Een ruitenwissertje op de verkeerde plaats, pantografen te dicht bij elkaar, een uitlaatpijp vergeten, een vuldop half uitgebeeld, te brede ramen, sierstrepen net te laag... We zijn toch modelbouwers? Daar draaien we ons hand toch niet voor om? Geen enkel model is perfect. Geen erg, toch? In het tegendeel, knutseltijd is aangebroken!  ;) ;D
maar wel betalen voor een goed model,als je begint te knutselen vervalt trouwens je garantie

Floris

mwah, voor een verplaatste ruitenwisser bovenop de kap technische garantie op de printplaat of aandrijving afwijzen? zal zo'n vaart niet lopen...
Maar goed, das een beetje t probleem met modellen uit china, terugsturen naar de fabriek wordt een erg lastig verhaal, in de praktijk compleet onmogelijk. Is de boel eenmaal geleverd, tja, dan moet je t ermee doen, kun je zelf alles gaan fixen, maar daar moet je maar net de mensen en de tijd voor hebben, betekent weer een hoop extra kosten en geld dat langer vastzit.

Michiel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 september 2018, 10:50:58 AM
...als je begint te knutselen vervalt trouwens je garantie...
Waar is je gezonde goesting voor avontuur?  ;D

Die ruitenwissers vallen buiten garantie, dat blijkt uit jullie verhaal.  Fout geleverd, pech maar levenancier/producent heeft geen zin om dit te herstellen. Dus, geen garantie op de ruitenwissers, dus knutsel je ermee naar lieve lust, toch?  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

hapkin

CiteerOmdat je steeds een fout zal vinden, als je maar zoekt. Nu springt iedereen op de ruitenwisser, maar als je zou zeggen dat vb de remblokken te hoog staan (enkel een voorbeeld  ;) ), dan zijn plots de remblokken de focus van hoe slecht een model wel is.

Er wordt al genoeg gekankerd.  ;)

Tja... het is gewoon jammer dat die fout er is
Het heeft moeite gekost om het fout te doen, want al de voorgangers zijn juist.

CiteerIk bedoel gewoon dat het melden dat er een foutje is op een model, dat kan, dat mag. Maar leuk is ook om dan als modelbouwers samen constructieve oplossingen te zoeken

Dat heb ik toch gedaan ... niet

Citeer(PS. Voor jouw dan een uitzondering, Sicco, omdat je steeds positief en constructief informatie deelt, voor en achter de schermen  ;))

Ik denk dat er hier nog mensen zijn die positief en constructief zijn ;D

Michiel

Steve, ik had gisteren inderdaad al gezien dat jij en Bernard al in de bres waren gesprongen met constructieve oplossingen. Het was niet de bedoeling om namen te noemen in mijn tussenkomst, maar jullie bijdrages worden waarschijnlijk erg gewaardeerd.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

#4282
Citaat van: ACFI op 24 september 2018, 10:00:38 AM
En vooral stop met kankeren over details. Of hebben jullie liever dat er geen Belgische modellen meer komen, met uitzondering van alweer een andere schildering van een Traxx of een 66?

ACFI - die liever een Tp III 212 heeft met faute wissers dan geen Tp III 212 .
Wat je zegt zou kloppen als het hier een compromis betreft, een bewuste vereenvoudiging omdat het technisch of financieel anders niet haalbaar is, dan maar liever zo dan niets, maar hier betreft het een goed ontwerp dat fout geassembleerd is en dat is toch iets helemaal anders.

mardig23

Hoi allemaal,

Ik ben hier een groentje, maar wel al 30 jaar met treinen bezig, en al heeeel lang klant bij VBV.
Ik heb heel wat materiaal staan van bij hen, en bij de geringste problemen kreeg ik steeds hulp aangeboden.

Los van dat snap ik sommige van jullie niet zo goed...
Als ik morgen een nieuwe Mercedes (want daar positioneer ik een VBV in modelspoorland) ga afhalen bij de garage, en de ruitenwissers staan op de plaats van de sproeiers, dan blijft de auto waar hij staat tot het is opgelost. Ik kan me niet inbeelden dat gelijk wij van jullie met deze auto naar huis rijdt om zelf de ruitenwissers te gaan proberen verplaatsen.

Je betaalt toch de volle pot voor een VBV, dus mag je toch op zijn minst verwachten dat het in orde is.

En of dat nu om een hobbyartikel gaat, om een brood, of om iets anders dat je koopt, maakt geen verschil.
En dat heeft ook niets met kankeren te maken als je hier weliswaar op een beleefde manier, met VBV over gaat praten.
Ik denk dat ze daar wel een oplossing gaan voorstellen... ;)

Nogmaals, respect voor de mannen van Ingelmunster, je moet het maar doen, maar het geeft je geen vrijgeleide om fouten niet recht te zetten.
Mvg Karl

Rangeerduivel

#4284
Aan de Mod's
Is het niet mogelijk af te scheiden naar een ander draadje in "Babbelhoek"?
Dit leuke onderwerp dient verder besproken maar heeft in feite niks te maken met "Uw nieuwste aanwinst"

;)

Trouwens ben ik het helemaal eens met de post hierboven van Mardig, maar laat "de mannen van Ingelmunster" toch tenminste de tijd om een oplossing te bedenken hé
Als ze de beloofde loc's bijhielden voor zo'n kleinigheid zouden velen van jullie ook teleurgesteld geweest zijn...

hapkin


Herwig

#4286
 
. (pardon, foutje)

Marc Treintjes

Mooi gedaan Steve, had niet anders verwacht van jou.
Tot horens. CYA soon.

Thommy

Hapkin hoe is die tov de blauwe roco?
Greetz

Thommy

hapkin

@Tommy

Ik weet het niet, ik heb de Roco verkocht toen ik de VBV besteld heb
Maar de kleur past heel goed bij de 5529 en de 6005 van VBV

Mvg Steve