Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Mooie sleep op een leuk baantje  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

hapkin

Vandaag mijn 6215 gaan halen bij VBV  ;D

Diesel power ( Nmbs 5529 6005 en 6215) by Steve, on Flickr

Mooi trio he

Hij is wel een beetje donkerder dan de ander 2, maar dat zal vast in het echt zo ook wel geweest zijn  ;)
Maar er is iets wat me wel onmiddelijk opviel dat niet juist is aan deze loc ...
Wie ziet het 


Sicco

De kleur blauw is dezelfde als de tp. IV 55-ers (de 5529 heeft een lichtere kleur blauw zoals het voorbeeld in tijdperk V)
Doel je verder op de ruitenwissers?

efl045

Ik denk ook de ruitenwissers, staan teveel naar het midden.

hapkin

CiteerDe kleur blauw is dezelfde als de tp. IV 55-ers (de 5529 heeft een lichtere kleur blauw zoals het voorbeeld in tijdperk V)

De blauw kleur is goed voor mij, zoals ik al eerder schreef " zo zal het in het echt ook wel geweest zijn"
Maar de ruitenwissers  :o

Het kan toch ook juist...
Diesel power ( Nmbs 6215 en 6207} by Steve, on Flickr

Metpetergaathetbeter

soms snap je  het niet, overal gekeken naar die ruiterwijzers en nergens maar ook nergens een foto gevonden waar die ruitenwijzers op die plaats staan  :-\
ik bestelde hem ook en ben een beetje ontgoocheld dat men dit fraaie model zoveel kwaad aandoet ! Of heeft iemand een foto die het tegendeel staaft ?

efl045

Onnodig te zoek naar een foto waar ze staan zoals op het model, zoom eens in op het model en je ziet direct waar ze moesten staan, ze zijn gewoon verkeerd gemonteerd...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: efl045 op 23 september 2018, 14:54:45 PM
Onnodig te zoek naar een foto waar ze staan zoals op het model, zoom eens in op het model en je ziet direct waar ze moesten staan, ze zijn gewoon verkeerd gemonteerd...
ook dat had ik vast, wonder wat hier de uitleg voor zal zijn en je model aanpassen laat ongetwijfeld sporen na  ::)

Rangeerduivel

Ze staan op de ruitesproeiers gemonteerd,
Misschien is dat in China de gewoonte...? ;D ;D
Desalniettemin een heikel punt bij modeltreinen, als je de cirkel vormt die de ruitewisser moet afleggen op de ruit, dan kan dit onmogelijk te realiseren zijn, zelfs ook niet bij de Roco modellen die wel min of meer op de goede plaats staan.
Zijn wij nu weer aan het muggeziften of is dit belangrijk? :-\
Alhoewel, de cijfertjes kloppen toch ook op de €urobiljetten die wij er voor neertellen...!

;)

efl045

't Ja, wat is muggenziften, met de wissers op de plaats waar ze nu zitten wordt de rest van de detaillering op de plaats waar ze
moeten zitten toch ook wel een beetje belachelijk?

hapkin

Tja het heeft moeite gekost om het fout te maken he ...
(aangezien de voorgangers juist waren)

Maar ze hadden wel een goede foto om hem te maken
VBV 6215 by Steve, on Flickr

hapkin

Citeer't Ja, wat is muggenziften, met de wissers op de plaats waar ze nu zitten wordt de rest van de detaillering op de plaats waar ze
moeten zitten toch ook wel een beetje belachelijk?

Tja het is idd zo dat het muggenziften is...
Maar het had voor hetzelfde geld ook juist kunnen zijn

ronny-vdv

Ok, zijn deze ruitenwissers gelijmd ?
Mvg,

ronny-vdv

Sicco

Citaat van: Rangeerduivel op 23 september 2018, 15:12:26 PM
Misschien is dat in China de gewoonte...? ;D ;D

Ik weet niet wat daar de gewoonte is, kwaliteit en consistentie staat in elk geval niet bovenaan de lijst blijkbaar  :-X