Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

dieselfreak

Citaat van: rixke rail op 09 juni 2017, 22:37:11 PM
Mijn nieuwe aanwinst staat op Trainramarre : HIER
Modelspoorse groeen,
Eric.


Die heb ik sinds vorige week ook en ik ben er zeer tevreden over. Samen gekocht met de 205.017.
MC

i11

Citaat van: D_Loc op 05 juni 2017, 14:03:23 PM
Ik heb sinds vrijdag een set I10 rijtuigen van LS Models (42060 - 3x I10 New Look zonder airco) maar heb een probleem met het wisselen van de koppelingen.
Ik krijg de oude koppelingen er met geen mogelijkheid uit. Ik heb met een pincet de achterkant wat samen geknepen waardoor deze in middels wat uitsteekt maar krijg hem niet door de schacht. Ben bang als ik meer kracht ga zetten de boel afbreekt.
Als het echt niet lukt knip ik de koppeling maar door en duw de uiteinden via de achterkant er maar uit.

Bij mij precies hetzelfde probleem. Ik heb de koppeling inderdaad afgeknipt zoals jij ook suggereerde en de rest van de koppeling moeten uitboren.

Bij dezen ook een oproep aan de fabrikanten "Stop alstublieft met koppelingen te monteren op de modellen en lever die er eventueel los bij".  Volgens mij zijn er weinig modelspoorders die de gemonteerde beugelkoppelingen gebruiken.
Gelukkig leveren sommige fabrikanten (bij bepaalde modellen van LS is dat ook al het geval) ondertussen modellen zonder koppeling in de NEM-schacht.
 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: i11 op 11 juni 2017, 12:00:01 PM
Gelukkig leveren sommige fabrikanten (bij bepaalde modellen van LS is dat ook al het geval) ondertussen modellen zonder koppeling in de NEM-schacht.
Jammer niet allemaal, bij duurdere personenrijtuigen durven er all eens Roco kortkoppelingen inzitten
en ook Lilput http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_s_9/g901.html daar steken ze tegenwoordig een eigen kortkoppeling in  ;)

59erke

Citaat van: dieselfreak op 09 juni 2017, 23:02:56 PM
Citaat van: rixke rail op 09 juni 2017, 22:37:11 PM
Mijn nieuwe aanwinst staat op Trainramarre : HIER
Modelspoorse groeen,
Eric.


Die heb ik sinds vorige week ook en ik ben er zeer tevreden over. Samen gekocht met de 205.017.

zeer mooie lok, stond ook nog op mijn verlanglijstje voor in de vitrine.
Alleen jammer dat ze reeds uitverkocht zijn  :(
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Ben

Het gebeurt niet vaak dat ik hier "Belgische modellen" kan tonen maar vandaag, onderweg van een veel te lange stadswandeling in Amersfoort, toch een net setje Roco I6 kunnen scoren.  :)


64494 B11


64493 A9


64495 B11



Gr, Ben.

gm567c

Mooie set 8) Ikzelf bezit er eentje in HO, en sinds kort 3 in N van Fleischmann.

Mvg,

Tis

Belgaboy

Mijn geduld is eindelijk beloond !!  Vandaag gaan ophalen :

MS86 Duikbril van VBV :D



Nu nog de MS54...

Groetjes
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

loebaske


Zijn toch prachtige modellen....nog enkele maanden en mag die van ons ook afhalen en dan ist genoeg geweest voor dit jaar  ;)

Peter

Inderdaad, een prachtig model waarvoor Kristof en zijn team weer alle lof verdiend.
Als ook de 54 er zo fantastisch uitziet.......
Met vriendelijke groeten
Peter

Ben

ACME 2835: oude productie met bijhorend net prijsje, trekkracht voor de Beneluxtrein.



Gr, Ben.

Kris

Hallo,

Een tijdje terug tweedehands de 7617 in spoor nul op de kop kunnen tikken
Hier op de foto samen met de andere spoor nul loc's , Op 2 uitzonderingen na alles zelfbouw.




Metpetergaathetbeter

prachtig en voor de anderen prachtiger ! ;D ;)

Gerolf

Schitterende collectie, Kris  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Houdini


krisds

Wat een mooie collectie. Onmogelijk te zeggen welke zelfbouw zijn, ze zien er allemaal prachtig uit.