Forum na uitvallen forum !

Gestart door Metpetergaathetbeter, 24 februari 2011, 21:16:21 PM

Metpetergaathetbeter

#30

OMC

#31
Ben al tevreden dat het forum terug online is, servers kunnen nogal lastige dingen zijn zo blijkt[:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ratje

#32
Het heeft inderdaad even geduurd [:D]
Maar heb zelf ook de indruk dat alles een stuk sneller loopt. En zoals dikwijls bij IT kan je eeuwig zoeken achter een kleine fout die heel de boel platlegt. Chapeau om niet op te geven en alles terug te herstellen [;)]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

stp

#33
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Stp,

bv.http://forum.3rail.nl    en   http://forum.beneluxspoor.net/index.php

Groeten Peter[;)]



Bedankt, op beneluxspoor ben ik meteen een kijkje gaan nemen. Niet dat het hier niet goed is.
Is hier erg leuke verzorgde site... Maar meer ogen hebben een betere kijk :)

Metpetergaathetbeter

#34
Luc,

Waren er afgelopen zondag opnieuw problemen, de Ned.forum was bij mij niet of amper bereikbaar, daar en tegen was de Franstalige even vlot bereikbaar ? Herhalen de problemen zich opnieuw ?

Groeten Peter

Gerolf

#35
Ik heb geen idee wat vorige zondag de boosdoener was. Ik vermoed een storing, die op een weekdag zeer snel verholpen zou worden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

#36
Of de zoekfunctie die overuren aan het draaien was...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

#37
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Luc,

Waren er afgelopen zondag opnieuw problemen, de Ned.forum was bij mij niet of amper bereikbaar, daar en tegen was de Franstalige even vlot bereikbaar ? Herhalen de problemen zich opnieuw ?

Groeten Peter

Ik heb het ook gemerkt, maar ben onmachtig omdat ik niet aan de server kan.

Deze zomer wil ik werk maken van een nieuw forum dat op een eigen server zal draaien, zodat ik (en nog een paar andere mensen) ten allen tijde kan ingrijpen.

Iedereen die iets van forumsoftware kent is welkom om mij hun ervaringen te delen.
Alle hulp zal in dank aanvaard worden. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

#38
citaat:
Geplaatst door doomslu

Deze zomer wil ik werk maken van een nieuw forum dat op een eigen server zal draaien, zodat ik (en nog een paar andere mensen) ten allen tijde kan ingrijpen.

Iedereen die iets van forumsoftware kent is welkom om mij hun ervaringen te delen.
Alle hulp zal in dank aanvaard worden. [;)]

Mag ik dan een suggestie doen.
Zelf heb ik een server bij www.server4you.com gehuurd.
Daar draait een recente Linux distributie op met MySQL PHP en Apache als webserver.
Binnen deze webserver is een 3 tal SMF (Simple Machines Forum) fora actief
www.varen4u.nl een groot forum tbv de pleziervaart in de benelux
www.modelbaan.ath.cx een kleinschalig forum over modeltreinen
En een privaat forum.

Ik ben zeer te vreden over de service van server4u en ben (inmiddels gepensioneerd) Unix systeem beheerder, dus kan er veel zelf aan doen.
Kan altijd 7*24 uur bij de Linux machine en de hardware heeft in de afgelopen 5 jaar 99.9% uptime gehad.

Het is maar een suggestie, doe er mee wat je wilt.
Neen ik ambieer geen baan als systeembeheerder oid, mij eigen treinbaan moet nu maar eens ??rst af!

Ludwig

#39
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Luc,

Waren er afgelopen zondag opnieuw problemen, de Ned.forum was bij mij niet of amper bereikbaar, daar en tegen was de Franstalige even vlot bereikbaar ? Herhalen de problemen zich opnieuw ?

Groeten Peter

Ik heb het ook gemerkt, maar ben onmachtig omdat ik niet aan de server kan.

Deze zomer wil ik werk maken van een nieuw forum dat op een eigen server zal draaien, zodat ik (en nog een paar andere mensen) ten allen tijde kan ingrijpen.

Iedereen die iets van forumsoftware kent is welkom om mij hun ervaringen te delen.
Alle hulp zal in dank aanvaard worden. [;)]



En hopelijk de mogelijkheid om foto's uploaden zodat we geen afbeeldingen meer verliezen.[:)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

#40
citaat:
Geplaatst door Ludwig
En hopelijk de mogelijkheid om foto's uploaden zodat we geen afbeeldingen meer verliezen.[:)]
Zolang ze niet te groot zijn [;)]
Misschien ook andere bestanden (word, excel, corel, ...) van bvb maximaal 1Mb groot ?

Wat mij betreft nog een vereiste: De informatie die momenteel op het forum staat, mag niet verloren gaan.
De data moeten dus zo eenvoudig mogelijk naar de nieuwe software geraken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

#41
Gerolf, Luc,

De database die jullie nu gebruken is een access database. Met wat knutselen zou
deze zeker kunnen overgezet worden naar een MySQL of SQL database.
Deze zijn sneller, veiliger en zelfs te backuppen tijdens het 'runnen'.

Qua server zal je gewoon moeten voorzien in veel opslagcapaciteit als je foto's en
andere bestanden wilt bijhouden. Zeker als je beperking stelt tot 1 mb per bestand...
Dan mag je u aan een megaserver verwachten met bijhorende prijs !

Voor info, stuur maar pm, ik wil wel helpen (zonder bijbedoelingen hoor!)
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

#42
Bedankt om je hulp/raad aan te bieden, Paul [8D]
citaat:
Geplaatst door Paulogic
Qua server zal je gewoon moeten voorzien in veel opslagcapaciteit als je foto's en
andere bestanden wilt bijhouden. Zeker als je beperking stelt tot 1 mb per bestand...
Dan mag je u aan een megaserver verwachten met bijhorende prijs !
Bestanden kunnen oploaden zou mooi zijn, die 1Mb was mijn schatting - misschien moeten we dat verlagen naar 500K...
Ik heb geen idee hoeveel afbeeldingen er nu op het forum (zouden)staan. Natte-vinger-schatting: 175000 reacties, 1 op 3 met gemiddeld ??n beeld?
Dat zouden dan 60000 bestanden zijn, oftewel 30 Gig bij 500K. Dat is inderdaad niet niks om te huren ... [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

#43
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Wat mij betreft nog een vereiste: De informatie die momenteel op het forum staat, mag niet verloren gaan.

Kan ik me wat bij voorstellen.
citaat:
Geplaatst door Gerolf
De data moeten dus zo eenvoudig mogelijk naar de nieuwe software geraken.
Dan zou je eens moeten informeren als je wilt overstappen naar wat gangbare forumsoftware, of er geen data conversie programma's zijn die de oude database over zetten naar de nieuwe layout.

lees bv dit topic eens door.
http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=147215.0

De volgende zoekterm in google "snitz forums naar smf conversie" geeft heel veel info.
Hier is zelfs een compleet conversie programma:
http://download.simplemachines.org/index.php?thanks;filename=smf_2-0_snitz_converter.zip om de Snitz database te converteren naar SMF 2.0

grt P.

Klaas Zondervan

#44
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Zeker als je beperking stelt tot 1 mb per bestand...
Knap hoor, een hele foto in 1mb.[;)]
Ik denk dat je 1MB bedoelt, dat is 8 miljard keer zoveel.

citaat:
Geplaatst door Gerolf

...die 1Mb was mijn schatting -
Ook deze b zal wel een B moeten zijn.