Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Forum na uitvallen forum !

Gestart door Metpetergaathetbeter, 24 februari 2011, 21:16:21 PM

Metpetergaathetbeter

Beste forumleden !

Ik had de indruk na het uitvallen van ons forum dat er minder onderwerpen, enz ... werden  geplaatst !

ik weet niet of er statistieken bijgehouden worden, vandaar misschien een vraagje aan de moderators is mijn indruk juist ?

Nochtans heb ik de indruk dat er heel wat nieuwe leden zich inschrijven hier op het forum ! Maar met die nieuwe leden erbij heb ik toch de indruk dat er minder gebruik gemaakt wordt van het forum !

Misschien eens een oproep aan de leden die zich recent of al langer ingeschreven hebben en die zich anoniem hielden (enkel lezen!) om zich eens voor te stellen (echt waar wij hebben nog niemand opgegeten !:D:D, en wij zullen dat ook niet in toekomst doen !:D), misschien kunnen die mensen ons forum verrijken
en brengen zij onderwerpen, ideeen , enz...aan waar de al wat langer geregistreerde forum-leden ook iets aan hebben ! Ik zou zeggen aan die leden laat je niet kennen en laat eens iets horen, mogelijk heb jij ook nieuwe ideeen en die zouden wij ook graag kennen !

Tot binnenkort .........?

Alvast groeten en misschien (hopelijk !) tot wederhoren Peter;)

stevend

#1
Hou je maar klaar, volgens mij is het de "stilte voor de storm".

doomslu

#2
Ik beaam dat het hier wat rustiger lijkt.
Vandaag hebben 145 mensen het forum bezocht, 27 hebben een berichtje geplaatst. Is dat weinig of veel? Of tussenin?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

#3
citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik beaam dat het hier wat rustiger lijkt.
Vandaag hebben 145 mensen het forum bezocht, 27 hebben een berichtje geplaatst. Is dat weinig of veel? Of tussenin?



Als ge er rekening mee houd dat het een weekdag is en velen gaan werken.
Het me niet zou verwonderen dat sommige tijdens de uitval ontwenningsverschijnselen hadden en nu afgekickt zijn.
Zal en is het een natte vinger oefening om te gokken wat het bezoekersaantal cq postgedrag is van de post-uitvalperiode.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#4
Statistieken van vroegere dagen opvragen is bij mijn weten niet mogelijk, dus vergelijken kan niet.
Opvallend veel nieuwe leden zijn er niet, ook dat is een vrij constante stroom - pakweg 10 per week.
Ik denk ook dat het de laatste tijd - toch zeker wat modelbouw betreft - kalmer is. Maar dat is ook maar een gevoel.
Of "de grote forum-uitval" er iets mee te maken heeft, betwijfel ik. Dat is intussen bijna een maand geleden, iedereen is terug verslaafd [;)]
Die modelspoor-aktiviteit-schommelingen hangen van veel factoren af:
- het uitkomen van de nieuwe MSM
- nieuwe modellen in de winkel
- nieuws over winkels of fabrikanten
- grotere expo's (druk ervoor, stil tijdens, druk erna)
- vakantie- en examenperiodes
- ...

Misschien moeten we zelf wat meer het goede voorbeeld geven, door te tonen waar we mee bezig zijn?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GHYSELS

#5
Heb even aan zelfevaluatie gedaan en kan deels bevestigen wat vermoed werd.
- ik ben nu ongeveer een maand lid van het forum en het "nieuwe" is er wat af. Dit niet op niveau van kwaliteit, maar heb ondertussen al wat draadjes gelezen, ik weet nu waaraan en waaraf, plus ondertussen is er ook nog het andere leesvoer.
- vakantieperiodes zullen wel invloed hebben op het aantal bezoekers
- momenteel zijn er een aantal artikelen die me (toevallig) niet zo aanbelangen, dus waarom reageren
- en eigenlijk was ik nu gewoon weg vergeten enkele dagen in te loggen

Dus, niks mis met het forum, enkel het tijdschema is vol.

Keep on!
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

Steam.N

#6
Mij lijkt er zeker niets mis met het forum.

Ik zit er zelf nog maar twee maanden op, en blijf maar onderwerpen, tops en tricks, en mooie realisaties ontdekken.
Jullie zijn van mij nog niet af [:D][:D][:D].  

Zelf zou ik vermoeden dat de stille periode  valt tijdens de warmere maanden ...

Iets anders: ik ben niet zeker waar dit terecht moet:  er is een draadje "Uw nieuwste aanwinst! " die ondertussen al meer dan honderd pagina's telt.  Zou voor dit draadje niet elk jaar een nieuw onderwerp kunnen gestart worden, met vermelding van het jaar?  Op dit ogenblik stoort de grootte wel het overzicht van de active topics ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Ludwig

#7
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Mij lijkt er zeker niets mis met het forum.

Ik zit er zelf nog maar twee maanden op, en blijf maar onderwerpen, tops en tricks, en mooie realisaties ontdekken.
Jullie zijn van mij nog niet af [:D][:D][:D].  

Zelf zou ik vermoeden dat de stille periode  valt tijdens de warmere maanden ...

Iets anders: ik ben niet zeker waar dit terecht moet:  er is een draadje "Uw nieuwste aanwinst! " die ondertussen al meer dan honderd pagina's telt.  Zou voor dit draadje niet elk jaar een nieuw onderwerp kunnen gestart worden, met vermelding van het jaar?  Op dit ogenblik stoort de grootte wel het overzicht van de active topics ...


Ik ben eerder voorstander om dat draadje eens goed op te schonen.[;)]
Verder heb ik ook niet de indruk dat het na de uitval een paar weken geleden het kalmer is op het forum.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

railman56

#8
ik had deze opmerking ook al enige tijd maar dat was al van voor het uitvallen van het forum. er wordt weinig nieuws gepost en dit is volgens mij te wijten aan het toch wel redelijk hoge niveau van het getoonde werk de laatste maanden. uiteraard niets mis mee maar de drempelvrees is des te groter denk ik om ook iets te posten. aan de reacties te zien van de nieuwkomers (na lang lezen en twijfelen toch maar ingelogd) zit ik niet ver van de waarheid.
niet laten afschrikken en uw werk tonen, iedereen kan ervan leren.
of anders een nieuwe rubriek openen: "blunders van formaat" [}:)]want toegegeven vooraleer er iets af is gebeuren deze bij iedereen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Havoc

#9
citaat:
Misschien moeten we zelf wat meer het goede voorbeeld geven, door te tonen waar we mee bezig zijn?


Niks op tegen.

citaat:
ik ben niet zeker waar dit terecht moet: er is een draadje "Uw nieuwste aanwinst! " die ondertussen al meer dan honderd pagina's telt. Zou voor dit draadje niet elk jaar een nieuw onderwerp kunnen gestart worden, met vermelding van het jaar?


Dit geld zeker ook voor "waar zijn we nu mee bezig?": 154 pagina's. Tegenwoordig post iedereen alles in die ene thread. Er staan massa's leuke zaken in maar je kan gewoon niets volgen. Het zou beter zijn om iedereen te motiveren om zelfs voor kleine projectjes een aparte thread te starten. Blijft het een beetje bij elkaar. Nu geeft zoeken die thread terug voor bijna elk trefwoord en je kan er niks mee doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

#10
citaat:
Geplaatst door Ludwig

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Mij lijkt er zeker niets mis met het forum.

Ik zit er zelf nog maar twee maanden op, en blijf maar onderwerpen, tops en tricks, en mooie realisaties ontdekken.
Jullie zijn van mij nog niet af [:D][:D][:D].  

Zelf zou ik vermoeden dat de stille periode  valt tijdens de warmere maanden ...

Iets anders: ik ben niet zeker waar dit terecht moet:  er is een draadje "Uw nieuwste aanwinst! " die ondertussen al meer dan honderd pagina's telt.  Zou voor dit draadje niet elk jaar een nieuw onderwerp kunnen gestart worden, met vermelding van het jaar?  Op dit ogenblik stoort de grootte wel het overzicht van de active topics ...


Ik ben eerder voorstander om dat draadje eens goed op te schonen.[;)]
Verder heb ik ook niet de indruk dat het na de uitval een paar weken geleden het kalmer is op het forum.



Of gewoon het draadje ergens in de 2de maand van ieder jaar volledig leegmaken. Eerlijk is eerlijk, het neemt alleen maar plaats in op de server en verder hebben we er niets aan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

gjvdz

#11
Ik heb ook een draadje in "ooit zal het klaar zijn" maar ik heb gewoon niet zoveel tijd de laatste tijd om eraan verder te werken. Dit zal waarschijnlijk beteren komende weken met een nieuwe post als gevolg [8D]
Mvg Giel-Jan

dirkkerckhofs

#12
Ben ik dan werkelijk ??n van de eersten die ontdekt dat het forum terug online is [:D] ???

rixke rail

#13
Ik ben U voor, want ik heb al een nieuw item, geplaatst ! [:p]
In "Ooit zal het klaar zijn"
De primeur ging echter naar TMM-Forum. [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

kasteel

#14
Ben al om 21 u 55 op het forum geraakt [:)]
Jan