Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 101

Gestart door eddy, 13 februari 2011, 20:34:32 PM

Peter

#45
Luc, een goed idee. Van mij had het nog veel uitgebreider mogen zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#46
Luc,

Bijkomende foto's zijn een goed idee !

Maar waarom niet gewoon op het forum ! Ik ben er van overtuigd dat dit onderwerp nog meer zal aangeklikt worden dan waar je het op dit moment moet zoeken. Inderdaad nu het nieuw is zal iedereen kijken, maar een keer het nieuwe eraf is denk ik dat het minder zal aangeklikt worden !
Daarom het hier op het forum onderbrengen onder een afzonderlijke hoofding !(of misschien hier een link zetten ! )

Groeten Peter[;)]

marc goovaerts

#47
Luc,

Nog vergeten: Los van Nurnberg, de mogelijkheid om bv plannen van in MSM besproken bouwprojecten te kunnen downloaden in PDF is ee schot in de roos en mag zeker een goede gewoonte worden.
Het tijdschrift door plooien beschadigen bij scannen of op de kopieermachine wordt zo vermeden. En een PDF kan gemakkelijk voor andere schalen bij het uitprinten aangepast worden.

Het is trouwens ook een uiterst handig instrument om je eigen persoonlijk archief mee samen te stellen. En het is platform-onafhankelijk.

En zoals vroeger gezegd... Als MSM ooit in meer realistische oplage gedrukt wordt, is het ook de ideale en goedkope manier om oudere nummers beschikbaar te houden.

Het goede werk voortzetten dus.

doomslu

#48
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Luc,

Bijkomende foto's zijn een goed idee !

Maar waarom niet gewoon op het forum ! Ik ben er van overtuigd dat dit onderwerp nog meer zal aangeklikt worden dan waar je het op dit moment moet zoeken. Inderdaad nu het nieuw is zal iedereen kijken, maar een keer het nieuwe eraf is denk ik dat het minder zal aangeklikt worden !
Daarom het hier op het forum onderbrengen onder een afzonderlijke hoofding !(of misschien hier een link zetten ! )

Groeten Peter[;)]

Peter, ik denk dat het forum een beperktere rijkwijdte heeft dan de website van een blad.
Bovendien kunnen we hier geen foto's plaatsen, zonder ze eerst ergens anders te huisvesten en is ook het zoeken een beetje moeilijker.

Ik denk er bijvoorbeeld aan om een soort "archief" van nuttige dingen te maken die hier op het forum ronddwalen, en soms moeilijk terug te vinden zijn. Hier is in het verleden al vraag naar geweest.

@marc: is genoteerd. [;)]

Ik heb trouwens nog andere idee?n die ik hier ten gepaste tijde eens "in de groep" zal gooien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jacques timmermans

#49
Beste Marc,

houdt er wel rekening mee, dat de goedkeuring voor het publiceren van plannen en verdere informatie in PDF of welke mediavorm dan ook, desondanks de publicatie in een MSM uitgave nog altijd, net zoals de copyright van het artikel, in handen van de betreffende auteur ligt.
Hij moet dus in laatste instantie zijn goedkeuring verlenen voor verdere publicatie in welke vorm dan ook. Dus is het nog niet zo evident om plannen en oudere artikels zoals je al vroeger hebt voorgesteld "eventjes" op het forum of een andere internet presentatie te publiceren.

Jacques Timmermans

marc goovaerts

#50
Jacques,
Ik begrijp je volkomen. Ik dacht (dus verkeerdelijk) dat na publicatie het copyright automatisch overging naar de uitgever.

Hopelijk denken de auteurs er in het vervolg zelf aan om bv hun bouwtekeningen dadelijk op de site te laten zetten. Vroeger was het gewoon niet mogelijk, dus wordt er ook niet automatisch aan gedacht.
En, een aantal auteurs persoonlijk kennende, zijn de meesten van hen echt niet tegendraads ingesteld en proberen ze iedereen te helpen waar ze maar kunnen. Maar het moet ze natuurlijk minstens eens beleefd gevraagd worden. Dat is het minste.

Dat niet meteen de vorige jaargangen van MSM downloadable kunnen gemaakt worden begrijp ik ook volkomen. Anders blijven ze met een magazijn aan voorraad zitten. Maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden voor de toekomst.

Steam.N

#51
Luc,

prachtig initiatief.  Houden zo: bij elk nummer een extraatje !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marimon

#52
Als dit mag beschouwd worden als een nieuwe continu?teit van MSM kan ik stellen dat dit een zeer geslaagd complementair item is die ons in een nieuw tijdperk van MSM brengt.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

argilla

#53
misschien naar analogie van ons Brits zusterblad af en toe een cd bijvoegen van een bijzondere baan ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15