Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

LS Models 2011

Gestart door eve, 25 januari 2011, 17:40:57 PM

itchy

Gisteren te Oostende: nieuw spul aan de staart van de trein naar Eupen. Maar wat een gefluit zeg! Voor een nieuwe lok vind ik toch dat die enorm veel lawaai produceert. Hoge tonen, net een fluitketel. Geef mij dan maar het geblaas van een 20 !

citaat:
Geplaatst door maxim

citaat:
Geplaatst door janjozef

veel zullen er niet rijden ik heb ze in brussel-noord nog niet zien passeren



Ze komen er nochtans een 10-tal keren voorbij per dag, en verzekeren dan treinen 505, 509, 512, 516, 519, 529, 532, 536, 539,543.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

en nu in het klein... EERSTE prototype... (jawel: eerste...)

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michael

Dat beloofd alweer, zal maar braaf zijn wie weet met sinterklaas.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Prototype[?][?] ze gingen dit voorjaar uitgeleverd worden aan het personeel van de NMBS [?]
Zal dus nietmeer voor dit jaar zijn, want LS kennende duurd het altijd laaaaaang[;)]

doomslu

Ik wil graag toch even wat informatie meegeven.
We willen natuurlijk allemaal (of toch bijna allemaal...) graag dit en dat model zo snel mogelijk op onze baan. Dat is volkomen menselijk. Dat de fabrikanten steevast dingen beloven die ze niet tijdig kunnen realiseren is natuurlijk irritant, maar is dat zo belangrijk? Het gaat ten slotte om de hobby h?.

Wees gerust, ik weet h??l zeker dat ook onze fabrikanten maar wat al te graag de modellen snel willen uitleveren, tenslotte zit er een hele investering achter, doch het probleem is momenteel de productiecapaciteit in China. Het klink misschien gek voor zo'n immens groot land, maar er zijn weinig fabrieken daar die in staat zijn modeltreinen te produceren.
Dus, graag even begrip opbrengen voor de "andere kant". [;)]

Enne... gebuiken we toch de wachttijd om te sparen h?. [:)]

Zal ongetwijfeld opnieuw een mooi model worden, maar dat zijn we ondertussen gewend van onze Belgische producenten. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Fan51

De 1801 werd laatst beloofd voor 20 september. Het jaartal stond er echter niet bij. [:D] We zien wel...
Geduld oefenen is een mooie deugd... [;)]
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

Paulogic

Tja en zeggen dat we die al betaald hebben sinds begin vorig jaar...
Ze gaan genoeg intrest erop verdiend hebben lijkt mij [:D][:D]

Zie ik het goed maar draait dat venstertje van 'geschilderde kant' naar spiegel (glas)
kant ???? Enige reden(s) hiervoor ???
mvg,
Paul(ogic)

cyberbeast

Maakt mij niet uit. Er is nog nooit iemand gestorven omdat dit of dat model niet of later uitkwam. Het is beter dat alles een beetje gespreid is, ik kan toch niet alles in 1 keer kopen. 1 lok of stam per jaar is al mooi.
 

ronny-vdv

Ziet er dik in orde uit.

Laat maar komen, zei Walter (Capiau) [:D]

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

doomslu

Op het TMM-forum beweert iemand dat bij de locs van de NMBS die spiegels niet opengeklapt kunnen worden...
Vreemd, want waarom zitten ze er dan? Of zijn het gewoon venstertjes?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

citaat:
Geplaatst door Paulogic


Zie ik het goed maar draait dat venstertje van 'geschilderde kant' naar spiegel (glas)
kant ???? Enige reden(s) hiervoor ???



Dat is inderdaad een spiegel die daarin zit.  Of die effectief zal gebruikt worden, heb ik mn twijfels over.

itchy

okee geen probleem, maar vraag dan niet aan de mensen om vooruit te betalen h? (zoals voor de 1801 enkel te bestellen door nmbs-personeel... mits direct te betalen... en we zitten al een half jaar achter op schema...) [;)]

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik wil graag toch even wat informatie meegeven.
We willen natuurlijk allemaal (of toch bijna allemaal...) graag dit en dat model zo snel mogelijk op onze baan. Dat is volkomen menselijk. Dat de fabrikanten steevast dingen beloven die ze niet tijdig kunnen realiseren is natuurlijk irritant, maar is dat zo belangrijk? Het gaat ten slotte om de hobby h?.

Wees gerust, ik weet h??l zeker dat ook onze fabrikanten maar wat al te graag de modellen snel willen uitleveren, tenslotte zit er een hele investering achter, doch het probleem is momenteel de productiecapaciteit in China. Het klink misschien gek voor zo'n immens groot land, maar er zijn weinig fabrieken daar die in staat zijn modeltreinen te produceren.
Dus, graag even begrip opbrengen voor de "andere kant". [;)]

Enne... gebuiken we toch de wachttijd om te sparen h?. [:)]

Zal ongetwijfeld opnieuw een mooi model worden, maar dat zijn we ondertussen gewend van onze Belgische producenten. [:p]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

itchy, daar heb je volkomen gelijk in!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

M4m

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik wil graag toch even wat informatie meegeven.
We willen natuurlijk allemaal (of toch bijna allemaal...) graag dit en dat model zo snel mogelijk op onze baan. Dat is volkomen menselijk. Dat de fabrikanten steevast dingen beloven die ze niet tijdig kunnen realiseren is natuurlijk irritant, maar is dat zo belangrijk? Het gaat ten slotte om de hobby h?.

Wees gerust, ik weet h??l zeker dat ook onze fabrikanten maar wat al te graag de modellen snel willen uitleveren, tenslotte zit er een hele investering achter, doch het probleem is momenteel de productiecapaciteit in China. Het klink misschien gek voor zo'n immens groot land, maar er zijn weinig fabrieken daar die in staat zijn modeltreinen te produceren.
Dus, graag even begrip opbrengen voor de "andere kant". [;)]

Enne... gebuiken we toch de wachttijd om te sparen h?. [:)]

Zal ongetwijfeld opnieuw een mooi model worden, maar dat zijn we ondertussen gewend van onze Belgische producenten. [:p]



Het is zoals hierboven te lezen is irritant, het is inderdaad niet belangrijk, maar we hoeven toch niet telkens diezelfde dingen te pikken als consument. Als er vanuit een vakblad ook al zo laks op gereageerd wordt en met de mantel der liefde alles goedgekeurd wordt zal men ginder gewoon verder onhaalbare beloftes blijven maken.

Ik lig er niet wakker van wanneer iets in de winkel ligt. Maar met telkens zulke beloftes van tegen dan is het leverbaar, en iedereen van ons weet maar al te goed dat ze er niet een paar dagen, zelfs geen weken en ook geen maanden maar hun vertraging uit te drukken is in jaren.
Telkens opnieuw met ons lachen noem ik dat, wat gaat het volgende zijn dat ze ons wijsmaken. Ja wijsmaken, anders kan ik zulke uitleg niet noemen.

Ik trap er niet in, en bij mijn kindjes kan ik met beloftes zoals deze ook niet terecht.
Spoorse groeten, Peter

ronny-vdv

Dat de reeks 18 komt, dat is belangrijk.
Dat er wat vertraging op zit, daar leer je mee leven.

En dat we een half jaar vooruit betaald hebben. Ja, de NMBS kan er maar goed mee zijn. Ik verwacht hem maar rond de jaarwisseling.
Ik zal toch content zijn als ik hem in mijn polletjes heb.[8D]

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv