Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Msm 69 Heljan draaischijf

Gestart door ToThePoint, 19 januari 2011, 14:26:31 PM

ToThePoint

In msm 69 staat een testverslag van de heljan draaibrug.
In de benopte handleiding voor de bediening ervan strookt niet gans met wat ik ervaar met het onlangs gekocht exemplaar.

Wanneer u de draaibrug uit de houder haalt, of wanneer u de brug installeert moet u eerst (na het aansluiten van de spanning ) 5 sec op de zero toets drukken op het bedeningspanneel.
De brug dient eerst op 0 te staan om alle positie's terug te vinden. en niet zal beschreven staat bij het aanleggen van de spanning al reeds op zero en set drukken.
Spanning op en als de power led brand 5 sec op zero drukken.

De linker en rechterknop op het bedieningspaneel dienen om naar het eerste dichtsbij gelegen geprogrammeerde stopplaats te gaan aan de linker respectivelijk rechterkant van de positie van de draaibrug.
Indien u de brug wil stoppen in het onderweg zijn naar de geprogrammerde stopplaats dan moet u nogmaals op dezelfde knop
drukken. Dit kan nuttig zijn om een nieuwe stopplaats in te voeren.
Indien dat zo is dan hoeft u enkel op de set toets te drukken totdat het pos lampje brand. Veel makkelijker dan wat er in msm staat uitgelegt.

De brug draait dus eigenlijk enkel tussen de geprogrammeerde stopplaatsen. Stopt als men kortstondig gedrukt had op de linker, rechter toets aan de eerstkomede plaats tenzij men tijdens het draaien van de brug terug op diezelfde toets druk en dan stopt de brug onmiddelijk en doet verder niets. Ook niet traag bijdraaien.
Programmeren van de nieuwe plaats is dus veel makkelijkerd an beschreven staat.

Om nu 2 of 3 positie's verder te gaan dan waar de brug op dat ogenblik staat dient u de beweegtoets ingedrukt te houden.
En lost die wanner de eerstkomende voorgeprogrammerde stopplaats de plaats is waar de brug dient te stoppen.

Ik vermoed dat men de draaischijf gebruiksvriendelijker gemaakt heeft.
Het is dus kinderspel de bediening nu en heel eenvoudig.
Ik zou een schakeling kunnen maken dat ervoor zorg dat koploper
de schijf automatisch bedient, maar ik ga de schijf gebruiken manueel. Dus niet echt nodig voor mij. Maar het zou kunnen als de hersekronkel tussen de 2 oren ooit anders komt te liggen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI