Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco 2011

Gestart door Sicco, 13 januari 2011, 15:58:48 PM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Sicco

En op welke relatie denk jij dan aan 53-ers met Fbl-wagens? In het verkeer met Alsdorf/Belval (via L42) dat tot 1992 reed zaten toch echt geen AFB's voor deze treinen, maar 55-ers en CFL 1800-en.

Punt is en blijft dus dat het een erg onwaarschijnlijke combinatie is [:D] Het past dus 'niet echt' zoals ik al zei.



Inderdaad je heb gelijk ![:I] waren 55, CFL 18 en 36 (stijkijzers) die gemengde trein van 2 en 4 assers van verschillende nationaliteiten trokken! Je ziet er zijn mensen die hun ongelijk kunnen toegeven ![:)], maar aangezien Roco geen 55'ers heeft en een overschot van bolle en vlottende cabines is de keuze rap gemaakt ! ( al dan niet fout!)

Groeten Peter[;)]

Sicco

Het is dan ook niet echt een grote doodzonde van Roco, het is best een aardige set [:D]

janjozef

maar welk gaat de prijs zijn,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mini-bs

volgens Peter Van Gestel reden de Fbl's tot 1993:

http://www.aula.com/peter/default.asp?HxQ=0030&Qo=11&CPU=01301667764&Mb=0040&Mc=2

filmpje van Jos op YT:
http://www.youtube.com/watch?v=SayRpBzdtvQ&feature=related

Maar dat is dan inderdaad wel op de Ambl?ve-lijn.

De 52/53 waren echter typisch voor de Athus-Meuse.

Moeilijk verkoopbare set dus inderdaad, en al helemaal niet als dusdanig inzetbaar. In de regio Luik kwamen de 52gers echter wel met kalktreinen en occasionele transporten, dus wie de lijn 24 als voorbeeld neemt kan met de set allicht ergens wel nog wat aanvangen.

Ben toch blij dat Roco die wagentjes heeft gemaakt, spijtig voor hen dat ze slechts voor een select publiek van nut zijn.

 

Metpetergaathetbeter

eerder kon je al een dig; 62(laatst uitgekomen model dienst Infra )6246? met diezelfde cokes-wagons bestellen !

Metpetergaathetbeter

van die cokes - wagons zou Roco nog een tweede aanpaste reeks kunnen uitbrengen want er waren wagons waarvan de versterkingsprofielen( ik denk toch dat het dat is !) voor - en achter al dan niet open waren, is zichtbaar op de foto's van Peter Rabijns (berichtje Peter Van Gerstel)

Groeten Peter[;)]

PS persoonlijk vond ik een van de meest geslaagde goederenwagons die Roco ooit maakte.[:p] Een type werd te lang gemaakt uit economische overwegingen. Jammer ![V]

Sicco

@Peterweethetbeter [:D][:D]: leuke info, zou inderdaad leuk zijn voor Roco om daar wat mee te doen. Nu is (eventueel, dat weten we nog niet) een nieuw nummertje leuk, maar met al 9 indentieke wagens op het volgnummer na zie je dat toch niet echt meer...

Het wagentype is inderdaad geweldig. Er zijn er maarliefst 510 van geweest! Ze moeten dus ooit door heel Belgi? te zien zijn geweest...

mini-bs

citaat:
Geplaatst door Sicco
Het wagentype is inderdaad geweldig. Er zijn er maarliefst 510 van geweest! Ze moeten dus ooit door heel Belgi? te zien zijn geweest...



Ha maar dat is dan toch een goeie zaak voor Roco.
 

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door mini-bs

citaat:
Geplaatst door Sicco
Het wagentype is inderdaad geweldig. Er zijn er maarliefst 510 van geweest! Ze moeten dus ooit door heel Belgi? te zien zijn geweest...



Ha maar dat is dan toch een goeie zaak voor Roco.



Ik dacht dat ze zelfs in de kust - havens (Zeebrugge?) kwamen
Groeten Peter[;)]

Sicco

Overal waar cokesfabrieken stonden, dus ook Zeebrugge, want daar stond er ooit een

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

Volgens Roco de 64305-307 in Memling livrei en de 64308 in het paarsblauw (couchette livrei)



'k Vraag me af waar jij die info allemaal haalt, maar ik ben er wel blij mee!
Eindelijk een paar Memlings op mijn baan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

www.roco.cc onder produkte en dan neuheiten 2010 jawel 2010 :-)
bij roco zijn ze nog nie goed wakker ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Sicco

En op welke relatie denk jij dan aan 53-ers met Fbl-wagens? In het verkeer met Alsdorf/Belval (via L42) dat tot 1992 reed zaten toch echt geen AFB's voor deze treinen, maar 55-ers en CFL 1800-en.

Punt is en blijft dus dat het een erg onwaarschijnlijke combinatie is [:D] Het past dus 'niet echt' zoals ik al zei.


Een CFL 1600 mag ook! Ik heb een geluidsopname van een lege cokestrein met 1600 ervoor. Het is overigens geen geweldige opname (simpele cassetterecorder).
Aan de cadans kan je horen dat het een mengelmoes is van Fbl, korte en lange Fals wagens zoals de treinen jaren tussen Alsdorf en Belval hebben gereden. De opname is gemaakt op camping Kautenbach van onze campingplaats in de zomer van 1988. De 1600 zal hem vermoedelijk tot Gouvy hebben gebracht alwaar een 55 de tractie zal hebben overgenomen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

bollen neus

Eventuele toffe nummers zouden kunnen zij;
-5211, enkele streep,4 koplampen.
-5205, enkele streep, 4 koplampen maar wel met gevleugeld wiel.
-5403 en de 5402, enkele streep , maar met 5koplampen.
-.5320, enkele streep en ook met 5 koplampen.
Om maar een paar te noemen die ik zelf heb gemaakt voor project "bolle neuzen in Belgie door de jaren heen", deze verzameling telt nu 25 modellen en ik vind dat dit meer dan genoeg is, van af 1955 tot +/-1990.[:)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

www.roco.cc onder produkte en dan neuheiten 2010 jawel 2010 :-)
bij roco zijn ze nog nie goed wakker ;-)



Tja, niet meteen de plaats waar ik ga zoeken achter de nieuwigheden van 2011.
Ik heb de indruk dat de site wel aan de trage kant is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.