iTrain

Gestart door marbut, 04 januari 2011, 21:02:21 PM

PietB

#30
Citaat van: Snobby Crash op 24 november 2014, 21:37:27 PM
wat bedoelen ze dan met de server mode of versie...
Die modus is alleen beschikbaar bij de versie 3.1 Pro
Dan heb je een client-server (netwerk) opstelling.
Citaat van: Snobby Crash op 24 november 2014, 21:37:27 PM
Ik heb me iTrain aangekocht de hoogste versie, en ik heb vandaag de licentiecode gekregen.
En welke versie is dat Geert?
Als jij de Pro versie hebt met een definitieve licentie,  want ik verwacht dat je die wel nodig hebt.
Dan moet je even de handleiding downloaden(als je die nog niet hebt)
klikken en dan op blz 136 staat de server mode uitleg en instelling.

Edit:
Nog even een aanvulling:
Als je je smartphone wilt laten verbinden met je (server) PC, dan moet je het IP adres van je PC weten.
Dat is vrij simpel bij een Windows PC op te zoeken.
Klik op de starten knop
en geef in het venstertje met het vergrootglas het commando cmd
Je krijgt dan een venster dat er ongeveer zo uitziet.

Achter de prompt C:\wat  er ook bij jou staat> type je het commando ipconfig en je drukt op Enter
Er ontvouwt zich dan een scherm met veel info.

Maar de belangrijkste zijn
IPv4 adres:
Subnetmasker:
en
Standaard gateway:

Die waarder zul je op je smartfone moeten in vullen in de app, om hem te kunnen laten connecten met je PC.
Met natuurlijk de poort die in iTrain - server is gedefinieert.

grt Piet.

Snobby Crash

Bedankt voor je heel duidelijke uitleg Piet,
zodra ik deze avond na het werk thuiskom zal ik
dit eens uitproberen.

Ik heb me inderdaad de versie van 199 euro aangeschaft,
maar ik krijg sinds enkele dagen dat ik moet upgraden.
Zal dit vanavond uitproberen !

Bedankt !!!!!

Geert

Stieven76

Als iTrain openstaat kan je ook gewoon hier je server adres opzoeken  ;D
CiteerYou can easily find the server address on the iTrain application at the bottom of the main window when double-clicking on the Clients icon. See the iTrain manual for more details.

PietB

Citaat van: Stieven76 op 25 november 2014, 09:11:59 AM
Als iTrain openstaat kan je ook gewoon hier je server adres opzoeken  ;D
CiteerYou can easily find the server address on the iTrain application at the bottom of the main window when double-clicking on the Clients icon. See the iTrain manual for more details.
Ik ken iTrain niet goed genoeg, maar zie je de clients icon ook in de server-modus?

grt Piet.

Snobby Crash

Probleem opgelost !

1. om je iPhone of andere smartphone te verbinden met iTrain heb je de duurste licentie nodig (199 euro)
Op zich lijkt dit wel niet goedkoop, maar als je ziet wat je met dit programma kan ! Super !

2. Je moet bij de voorkeuren naar de tab netwerk gaan en daar je programma op Server zetten. Als je dit doet,
verschijnt er ook een knop rechts onder met clients. Op deze mannier gaat je hoofdcomputer als server werken,
en heb je de mogelijkheid verschillende andere laptops of iPhones te koppelen. Zo kan je dus met meerdere mensen
één grote (vb clubbaan) bedienen, en heb je maar 1 keer de duurdere pro versie nodig.

3. Daarna kan je in de instellingen van je smartphone het ip adres van de server opgeven en als je dan de app
start verschijnen al je loks op je tablet of smartphone...

4. je kan dan rustig doorheen je kamer (zolder lopen en vanop je smartphone alle loks selecteren en bedienen !

Werkt perfect !

Geert