Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

TBCédric

Het is maar goed dat je het rustig aan doet met die ribben.
Het geduld wordt beloond als ik de foto's bezie.

Word de straat een beetje geweatherd of voorzien van zéér lichte bandsporen?
Ik weet dat Schwartzald een proper dorpje is maar ik denk dat die zeer lichte touches zeker niet zouden misstaan.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Moet inderdaad nog verder gedetailleerd worden (rioolroosters, gebruiksporen, wegmarkering, berlichting, enz. enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Stap voor stap gaan we verder. Hierbij alvast twee foto's van het kleine parkje met een man die een worst eet en de hond die toekijkt, een oma op bank en kleinkind op het gras zittend, en een babbeltje tussen een paar vrouwen met kind en kinderwagen. Op de achtergrond een fonteintje met lopend water (niet echt maar wel bewegend ;D en het weggegooid papiertje, rechts tegen het hekken (foei)
Op de derde foto is ook langzaam aan de vooruitgang aan het gras te zien. (gegroeid?? ;))





Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Terug verder aan het doen met het installeren van bovenleiding boven de stationssporen.
Wat een kl.....job. De vakwerkmasten en overspanningen zijn van Sommerfeld en de rijdraden van Viessmann (zijn fijner)
Maar het maken en plaatsen van die overspanningen is een job waar je 3 à 4 handen voor nodig hebt (als je de soldeerbout tenmiste tussen uw tanden houdt.
Nee, dan zijn Belgische bovenleidingsportalen veel eenvoudiger om te maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Citaat van: Peter op 29 december 2015, 16:28:06 PM
Terug verder aan het doen met het installeren van bovenleiding boven de stationssporen.
Wat een kl.....job.

Allee Peter , nog zo plezant  :D , dan moet jij nog niet klagen met uw brede sleepstukken van de stroomafnemers.  ;)

Voor de rest is de aankleding wel netjes. Zo ken ik het zuid Duitsland.  :)
Groetjes.
Claudio.

Peter

Eindelijk begonnen aan het noordelijk gedeelte van mijn baan, d.w.z. het deel achter de Mercedes garage.
Tegen de helling komt de Schwarzwaldklink en de opening tussen de garage en de huizen wordt ook stilaan opgevuld met de kerk en een paar huizen.
Nadien word als wat er achter staat met een helling met deels bomen en deels met weilanden.



Ondertussen nog wat Preiser figuurtjes geschildert en mijn Br 491, de Gläzerne zug al half gevuld met die figuurtjes.

Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

Peter,
De poppetjes zitten allemaal in dezelfde "helft" van de zug , heeft dat een speciale reden of moet je nog verder vullen.
Gedeelte met de kliniek ziet er zeer goed uit.
edit
Bwaah , ik moet eerst goed lezen en dan vragen stellen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Langzaam werken we verder.
Een dubbele Bemo Regio Shuttle in de versie van de Breisgau S Bahn komt over het verbeterde sporenplan het station binnen gereden.

Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Ondanks dat je die wissels gewijzigd hebt, zie je er nauwelijks iets van!

Knap Peter

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Peter

#490
Heb ook prachtig (en niet duur) ballast, dat met de door de producent bijgeleverde lijm, geen verkleuring geeft zelfs niet na jaren. Dat dit produkt dan ook nog eens uit het Schwarzwald (Freiburg) komt van een zeer vriendelijke man, maakt het nog beter. ;)
Hierbij een foto van dat "produkt"

P3230001 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#491
Dubbeldekstrein (Hobby Trade) in de versie van de Schwarzwaldbahn staat klaar voor vertrek
Nee, helaas nog geen reizigers in geplaatst, maar dar komt nog. ;)

DSCN2338 (1) by Peter Verlooy, auf Flickr

Dezelfde trein, maar gezien vanaf de lok, een baureihe 101 van LSM, met reklame voor (je raad het al) Baden-Würtenberg, dus Schwarzwald ;D

DSCN2337 (1) by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Mooi stel Peter, maar die verlichting is zo "blauw". Bedriegt de foto of is het effectief zo als imitatie van moderne Tl-verlichting?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Frans,  ik heb de infruk dat het blauwe interieur er een groot aandeel in heeft  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

#494
Nee, jullie hebben beiden gedeeltelijk gelijk. De verlichting is met koud witte Led's en de zetels zijn een soort schreeuwerig blauw.
Kombineer dat met de witte vloeren, en dan krijg je dat effekt.
Op het Duitse Stummi forum staan verschillende zeer goede tips, waarvan ik er een aantal ga volgen. Maar je kent het hé....tijd, tijd, tijd
Ter vergelijking - een foto van de echte Dosto wagen van de Schwarzwaldbahn (2e klasse).
Ps: een aantal hadden voor twee jaar zelfs nog de lichte groen/grijze zetelbekleding (onbeschadigt!!)

blick-durch-wagen-50-80-1160181 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter