Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ls models 1801

Gestart door the_gold, 07 december 2010, 17:21:50 PM

Paulogic

#15
Dit is inderdaad oneerlijke concurrentie maar dit gebeurd in
andere sectoren ook. Er worden dan computers, gps,... zelfs
wijnen aan gunsttarieven verkocht en deftig onder de prijs maar
ja business is business zeker ? t'is natuurlijk voor de begunstigde
partij een extra-tje binnen zijn werkomgeving en zeker mooi meegenomen. Ten opzichte van anderen is dit dan minder aangenaam
maar het is nu eenmaal zo en je kan de gelukkigen dit niet kwalijk nemen.

Dat producenten echter onder de duiven schieten van de winkeliers
dat vind ik er al meer dan over. Het is in enkele sectoren al
zwaar om te overleven, laat staan te leven en dan krijgt men
zo af en toe nog eens van die opdoffers via die rechtstreekse verkopen. Het zou als winkelier een normale reactie zijn om een
bepaald merk eventjes te schrappen in zijn gamma omwille van dit maar
dit is niet haalbaar omdat de inkomsten van dat product dan ook wegvallen. Waar we naartoe gaan ... alles zal uiteindelijk opgeslorpt
worden in grote ketens of grote bedrijven en deze weg zijn we al
een tijdje aan het bewandelen. Kijk maar naar bepaalde speelgoedwinkels, kleine computerwinkels, audio en video winkels,
kruidenierswinkeltjes,... ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Wat verliezen we : persoonlijk contact, service en dit omdat het
iets goedkoper is ??? Ik twijfel sterk aan deze manier van zaken doen.
Persoonlijke mening van een kleine zelfstandige, die niet klaagt maar
vaststeld en al een tijd aanvoeld dat een 'gewone' job terug aan de orde zal zijn.

mvg,
Paul(ogic)

krispy

#16
Maar LSM doet nog steeds zo een acties

Als je abonee bent van hun tijdschrift kan je intekenen voor een speciale uitgave.
VB lok met samenstelling TEE ( keuze reeks 15/18/4000sncf ) met de mistralreeks voor een zeer gunstige prijs tov de winkelprijs

Maar dit is enkel voor abonee`s

Vandaar mijn reactie mischien eens te organiseren door MSM voor leden

Een nr dat elders niet verkrijgbaar zou zijn met max 1 per lid bvb , zo kan de E-bay gekte niet overheersen , dan is men zijn lok kwijt , want normaal kan men slechts 1 bezitten op deze mannier.

Wat betreft de concurentie met handelaars , geef ik toe , maar men zou deze dan ook niet via hun circuit mogen kunnen verkrijgen , en dan gaat het verhaal van de handelaars niet meer 100% op.

Bepaalde handelaars doen reeds zo van die acties ( wat ik ten zeerste aprecieer  ), modellen met nr speciaal voor hun , maar daar is de prijs meestal hoger dan de normale reeks.

Die actie voor NMBS personeel is juist omgekeerd , hier krijgt men iets speciaals voor minder dan de normale prijs , en dit is pas leuk
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Koen

#17
Als ik tijd heb, zal ik mijn licht eens opsteken bij enkele leveranciers.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

chef garde

#18
citaat:
Geplaatst door deurenkletser

Inderdaad.

Ik heb ook eentje besteld via Rail Facilities voor 160€ (DC). Wisselstroom is 180€ en met decoder. Werknemers mogen zoveel bestellen als ze willen, maar moeten wel op voorhand betalen...

Dit is een schande via eBay al verkopen!!

Waar heb jij dat vernomen???  Nergens in enige post van NMBS, nog bij de loonbrief of dergelijke, heb ik vernomen dat NMBS-personeel deze loc zou kunnen bestellen ...

itchy

#19
Er wordt inderdaad niet veel tam tam rond gemaakt, maar het aanbod wordt wel degelijk langs offici?le weg aangekondigd.
citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door deurenkletser

Inderdaad.

Ik heb ook eentje besteld via Rail Facilities voor 160€ (DC). Wisselstroom is 180€ en met decoder. Werknemers mogen zoveel bestellen als ze willen, maar moeten wel op voorhand betalen...

Dit is een schande via eBay al verkopen!!

Waar heb jij dat vernomen???  Nergens in enige post van NMBS, nog bij de loonbrief of dergelijke, heb ik vernomen dat NMBS-personeel deze loc zou kunnen bestellen ...

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

B-Cargo

#20
eens gaan kijken bij Rail-facilities collega! [;)]

ronny-vdv

#21
Staat vermeld in het maandblad "Het Spoor" op blz. 31.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

chef garde

#22
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Staat vermeld in het maandblad "Het Spoor" op blz. 31.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]

Inderdaad!  Merci Ronny!

deurenkletser

#23
Staat op de site van Rail Facilities (intern of via extraweb).
Bestellen voor februari 2011.

@Iedereen: ik heb reeds m'n bestelling doorgestuurd. Om organisatorische redenen zie ik het eigenlijk niet zitten om voor anderen te bestellen. Het probleem is als er niet geleverd wordt of te laat e.d., het gaat om veel geld. En geld = miserie.
Ik denk dat de loc trouwens voor niet veel duurder (zo niet later mss goedkoper) verkrijgbaar zal zijn...

TreinTeLaat

#24
Ik zou die ook wel willen bestellen aan die prijs..., maar ik vrees dat ik als gewone mens het zal moten stellen met de gewone nummers van de loc 18....

Misschien een goed idee voor MSM om een eigen loc reeks 18 ofzo te hebben, of een eigen Desiro ML :)

Op de site van LSM staan trouwens nog niet alle nummers van de reeks 18 Siemens die gaan uitkomen. Op d emoment enkel nummer 1802, 1807 en 1860 gekend.

ToThePoint

#25
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Staat vermeld in het maandblad "Het Spoor" op blz. 31.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]



Van deze maand ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#26
Geeft niet mannekes. De mijne is ook besteld seh.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ronny-vdv

#27
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Staat vermeld in het maandblad "Het Spoor" op blz. 31.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]



Van deze maand ?


Inderdaad.
Mvg,

ronny-vdv

Fan51

#28
Ik ben benieuwd of LS Models deze keer w?l belofte zal houden.

In april van dit jaar werd ons door Rail Facilities 'verzekerd' dat de levering plaats zal vinden in juni...

De intekening m?t voorafbetaling dateert inmiddels reeds van eind 2010/ begin 2011 [:(!]

Weet iemand toevallig iets m??r hierover?
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

Jurgen

#29
Ik denk dat je gewoon moet wachten tot LS Models daadwerkelijk met het model komt. De mensen van Rail Facilities zullen hun info alleen maar van LS kunnen krijgen en zijn verder volledig afhankelijk van hen.

Rail Facilities kan je dus niets verwijten, de boodschap is gewoon geduld hebben.

In Dortmund stond dit jaar een onbedrukt model van de nieuwe reeks 18. Waarschijnlijk een prototype, ik heb er geen info over gevraagd toen. Misschien dat er iemand op dit forum meer weet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.