Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

bomen uit natuurlijk materiaal

Gestart door railman56, 25 oktober 2010, 21:41:41 PM

gjvdz

Is de eerste foto een boom in een sneeuwlandschap?
Mvg Giel-Jan

railman56

@ gerolf: thee kleuren is mislukt (niet wit genoeg omdat de thee nog altijd een beetje kleur afgeeft)
de twee "sound of music" bomen zijn wel met gekleurde thee gemaakt met succes mag ik wel zeggen.

@gjvdz: inderdaad een winterlandschap (voor de foto gebruik gemaakt van bloemsuiker, geen aanrader voor je modelbaan vermits het gaat kleven)

marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

gjvdz

Okej bedankt [:D]
Ik hoop dat iemand me iets kan vertellen over dit soort landschap [8D]
Mvg Giel-Jan

argilla

Weet je waarvan je ook prachtige bomen ( voor schalen bv O en On30)kan maken?
Waar je als klein ukkie zat op te knabellen nml " Calissestokjes" Die sokjes waarmee men Callisesap maakt.
Lekker gegroefde stam natuurlijke kleur en spotgoedkoop ( als je nog eens gaat shoppen in Eindhoven, spring eens binnen bij de Xenos...met hopen liggen ze daar)
Met een fijn boortje kan je gaatjes maken voor de zijtakken.In ??n uur maak je 6 bomen ready voor foiliage.
rap een bos dus....

Voor Ho kan je druiventrossen gebruiken. Je eet de druifjs lekker op en laat de restanten gewoon drogen. Dat deze krom en schots zijn geeft niet. Ideaal voor een "moerasbos" na te bootsen. De uiteinden gewoon bestrooien met foliage en hop .. Ook heel natuurlijk van kleur.
En veeeel sterker van stam dan zeeschuim.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

railman56

gaan die druiventakjes niet beschimmelen na verloop van tijd?
het idee is wel goed
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

argilla

citaat:
Geplaatst door railman56
gaan die druiventakjes niet beschimmelen na verloop van tijd?
het idee is wel goed
marc
Neen, dwz als de troshout goed droog is. Ik laat mijn troshout altijd 3 maanden drogen , gewoon boven op een keukenkast.( eigenlijk kan je zeggen natuurlijk drogen en niet geforceerd boven een verwarmingstoestel bv)
Heel de familie eet druiven en dan krijg ik het troshout.
Simpel.

Wat je ook kan doen is nu in de herfst tijd uit de hof, de eenjarigen verwijderen. Niet in de compostbak gooien.
Wel laten drogen. Het zand gaat er heel gemakkelijk af dan, je kan het zelf afborstellen met zachte borstel.
Het wortelgestel gebruik ik voor bomen. Dus de plant gewoon ondersteboven planten op je baan. Hier en daar de wortels wat trimmen
bestrooien met foiliage en hop een zeer mooie boom. Gelijkt veel op fruitboom ook eiken kan je ermee nabootsen bv naast een baan ( die eiken worden regelmatig geknipt door de overheid)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

railman56

@ argilla: kan je soms een paar foto's plaatsen van je bomen? ik ben benieuwd naar het resultaat
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn