Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

bomen uit natuurlijk materiaal

Gestart door railman56, 25 oktober 2010, 21:41:41 PM

railman56

ik probeer goedkope bomen te maken uit natuurlijk materiaal, op een eenvoudige en snelle manier.
dit zijn geen superbomen om vooraan op de modelbaan te zetten maar om ze een plaats te geven op de tweede rij.

IMGhttp://i182.photobucket.com/albums/x291/railman56/fruitboominwinterlandschap_580x600.jpg/IMG

IMGhttp://i182.photobucket.com/albums/x291/railman56/IMG_3202_800x533.jpg/IMG

de takjes hebben een natuurlijke vorm en kleur en zijn eenvoudig te maken
er zitten nog enkele varianten in produktie maar dat is voor later (nog wat bevlokking aankopen)

en wat vinden jullie hier al van?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

dirkkerckhofs

Van waar komt je natuurlijk materiaal, want het heeft inderdaad een natuurlijke vorm? Het enige probleem met natuurlijk materiaal, zoals ook zeeschuim is dat het zeer breekbaar is.

Dan zijn de bomen volgens de vlechtmethode veel steviger.

Dirk

railman56

zeeschuim is veel fragieler en dus ook breekbaar
ik heb hier enkele proefexemplaren staan (al enkele jaren) en die kunnen tegen een stootje
hortensia is het basismateriaal
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

citaat:
Geplaatst door railman56
hortensia is het basismateriaal
ik dacht "duizendblad" te herkennen. Foute gok dus [:I]
Om voorheen-levend materiaal bruikbaar (dus minder broos) te krijgen zou glycerine een goed middel zijn [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56





nog vlijtig enkele boompjes gemaakt
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Doet me denken aan "the sound of music" [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gjvdz

Ik vind ze helemaaaaaaaaaaaal niet slecht [:D]
Kan je eens wat meer uitleg geven over de manier van werken?[8D]
Mvg Giel-Jan

railman56

nog even wat geduld want ik ben nog volop aan het experimenteren met filterwatten en thee maar ik denk wel op de goede weg te zitten.
iemand enig idee hoe ik lentebloesem kan namaken of kopen? tot op heden nog niets gevonden.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Stefan Appelmans

Ik heb in de kelder iets al enkele jaren liggen dat ook een schone boom kan worden.
Dat is een wortel van een plant, of struikje, maar ik weet niet meer de welke...[:D] Dat is wel stevig!
Later...
stefan.

Paulogic

Ha Stefan,

Hier kun je een deftige 'oude' eik mee nabootsen op uw baan.
De oudste boom in het dorp/stad
mvg,
Paul(ogic)

Stefan Appelmans

In het miden van de dorpplaats, juist tussen de kerk en de caf??[:D]
stefan.

Paulogic

Yep en ergens een natte plek voorzien op de boom...
van de cafebezoekers he...[:D]
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Maar eerst dat ding steriliseren! Het riscio op schimmels en dergelijke op je baan is niet denkbeeldig...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

iemand enig idee hoe ik lentebloesem kan namaken of kopen? tot op heden nog niets gevonden.

niemand al ooit zoiets gemaakt?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw