M4-rijtuigen Treinshop Olaerts

Gestart door harzfreak, 23 oktober 2010, 11:49:07 AM

ems

#15
citaat:
Geplaatst door Sicco

Ik vind het werkelijk schandalig! Leuk hoor, straks kunnen we kiezen uit M4's van Lima, Oskar, Olaerts en Goovermodels
Gaat Goovermodels de M4's ook uitbrengen of is het een foutje Sicco?
Wat mij betreft mogen ze wel komen, want de enige die je voor een redelijke prijs kan vinden zijn de Lima's en ik wil juist nog een AD hebben.
Anderzijds heb je wel gelijk, ik zou ook liever meer verschillende modellen zien dat de dubbelproducties die er nu zijn (Alhoewel ik verschikkelijk blij ben dat ik de keuze heb uit een Roco proto 60 en die van VBV!).
Groet, Edwin

Sicco

#16
citaat:
Geplaatst door ems
Gaat Goovermodels de M4's ook uitbrengen of is het een foutje Sicco?


Ja, zie de link hier een paar berichten boven

the_gold

#17
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
Echt blij blij blij ben ik !! [:)]
Ik heb de L-rijtuigen van Olearts gezien en die zijn werkelijk goed...
dat belooft voor de M4's...
Eerlijk gezegd ben ik een beetje teleurgesteld dat Olaerts dit zal maken en bvb niet LS Models. We mogen wel blij zijn dat ze uitgebracht zullen worden maar hopelijk zal het van goede kwaliteit zijn. Daarmee bedoel ik zeker niet dat olaerts geen kwaliteit afleverd, in tegendeel. Maar in de L-rijtuigen ben ik toch wel wat teleurgesteld op vlak van afwerking ( de foutjes die al aangehaald zijn in de topic over de L-rijtuigen ) Daarnaast zijn het ook enorme lichte rijtuigen waardoor ze niet op elk sporentype of bocht dezelfde resultaten afleveren en soms voor problemen kunnen zorgen.
Ik hoop echt dat er enorm veel tijd word in gestopt om een prachtrijtuig af te leveren, liever iets duurder maar toch kwaliteit?
Gewoon mijn persoonlijke mening, ik kijk er wel naar uit [;)]

ems

#18
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door ems
Gaat Goovermodels de M4's ook uitbrengen of is het een foutje Sicco?


Ja, zie de link hier een paar berichten boven

Ah, dat had ik even over het hoofd gezien. Jammer van de dubbelproducties, want beide fabrikanten hadden beter een verschillend model kunnen kiezen (rijtuigen hebben we voorlopig wel genoeg, de behoefte ligt m.i. meer bij de motorwagens en de rangeerloc's).
Groet, Edwin

TreinTeLaat

#19
Olaerts kan leren uit de L-rijtuigen en de M4's zullen zeker wel beter zijn en hopelijk qua kwaliteit zo goed als LSM....

Ik zeg het hè: KWALITEIT BOVEN KWANTITEIT.....

Ik koop liever voor hetzelfde geld 2 degelijke rijtuigen dan 3 minder goede rijtuigen....

the_gold

#20
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
Ik koop liever voor hetzelfde geld 2 degelijke rijtuigen dan 3 minder goede rijtuigen....
[;)]

janjozef

#21
citaat:
TreinTeLaat
Olaerts kan leren uit de L-rijtuigen en de M4's zullen zeker wel beter zijn en hopelijk qua kwaliteit zo goed als LSM....

Ik zeg het hè: KWALITEIT BOVEN KWANTITEIT.....

Ik koop liever voor hetzelfde geld 2 degelijke rijtuigen dan 3 minder goede rijtuigen....
Precies of de kwaliteit van LSM is beter dan die van andere producenten

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

TreinTeLaat

#22
citaat:
Geplaatst door janjozef

citaat:
TreinTeLaat
Olaerts kan leren uit de L-rijtuigen en de M4's zullen zeker wel beter zijn en hopelijk qua kwaliteit zo goed als LSM....

Ik zeg het hè: KWALITEIT BOVEN KWANTITEIT.....

Ik koop liever voor hetzelfde geld 2 degelijke rijtuigen dan 3 minder goede rijtuigen....
Precies of de kwaliteit van LSM is beter dan die van andere producenten

Jan
Dat heb ik niet gezegd h??....

Ik ken verschillende producenten die goede kwaliteit afleveren...
maar ik ken er ook die mindere kwaliteit afleveren...
en qua detaillering zit LS wel goed..

krispy

#23
citaat:
en qua detaillering zit LS wel goed..
Persoonlijk vindt ik soms zelfs Te Veel

Hun rijtuigen en loks gaan binnenkort niet meer bruikbaar zijn als men nog verder gaat , zoveel kleine detailleringen dat met allemaal kan verliezen onderweg of stuk gaan door manipulatie.

Men durft nu al bijna niets meer aanraken ( ik laat persoonlijk veel detaillering van loks in de doos steken om niet stuk te maken )

Ook het interieur gaat wel wat ver he , meen nu I11 waar zelfs de wc instaat en men niet kan zien doordat het raam ondoorzichtig is.

Allemaal zeer fijn , maar is dat nodig om te rijden ?
Veel detaillering gaat verloren als ze op de baan in stam rijden , men staat er niet met zijn neus op he.
Ik heb hier een oude stam I11 en nieuwe stam rijden , op zicht kan men de verschillen niet zien als het stuurrijtuig er niet bij op staat , enkel als men echt dichtbij in detail gaat kijken.

Super dertaillering is zeer fijn voor vitrinekasten maar verder ?


MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

TreinTeLaat

#24
citaat:
Geplaatst door krispy

citaat:
en qua detaillering zit LS wel goed..
Persoonlijk vindt ik soms zelfs Te Veel

...
Men durft nu al bijna niets meer aanraken ( ik laat persoonlijk veel detaillering van loks in de doos steken om niet stuk te maken )

Allemaal zeer fijn , maar is dat nodig om te rijden ?
Veel detaillering gaat verloren als ze op de baan in stam rijden , men staat er niet met zijn neus op he.

...enkel als men echt dichtbij in detail gaat kijken.

Super dertaillering is zeer fijn voor vitrinekasten maar verder ?




Ik laat zelf ook al die dingen in de doos steken, enkel de basiszaken breng ik aan...  ( ik wel eigenlijk te onhandig om dat te bevestigen, het is te kleinen brol..)

Dat stukjes loskomen bij LS-rijtuigen of loc, heb ik nog geen last van gehad...


In een stam vallen details niet op, maar als je foto's neemt, zie je het wel,
ook al dat voorbijrijdt zie je bijvoorbeeld wel in hoeverre bepaalde zaken zijn afgewerkt (bvb. koplampen, eindseinen, ...)

Mijn baan is bvb gemaakt op 1m20 hoogte, dan zie je er echt op, je leeft als kijker in de wereld van de treinen en je ziet ze....
Bij een baan waar je in de verte een trein ziet passeren, ja daar is detail niet nodig....


WC?
Ja, LS verbaasde me met de wc's..., ze willen echt detail tot in elk hokje, overbodig maar het zegt wel iets hoe gedetailleerd ze zijn....

Thommy

#25
citaat:
Ja, LS verbaasde me met de wc's..., ze willen echt detail tot in elk hokje, overbodig maar het zegt wel iets hoe gedetailleerd ze zijn....



zelfde met die orient express rijtuigen. wat maal je erom dat het logo op de bedden staat? Als ze rond rijden, dan zie je het ook niet. Vraag me al af, of je de tafeltjes ed ziet staan...

het is soms TE...waardoor de prijs te hoog komt.
Greetz

Thommy

janjozef

#26
En dan heb je ook het prijsverschil, wat kost een I11 tegenover een l-rijtuig

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Metpetergaathetbeter

#27
citaat:
Geplaatst door janjozef

En dan heb je ook het prijsverschil, wat kost een I11 tegenover een l-rijtuig

Jan



Bij LS roesten de wielassen niet! Groeten Peter[;)]
Bij Fabrikanten die hun handelswaar elders betrekken zou er toch een zekere vorm van controle moeten uitgevoerd worden als je iets koopt dat je bv geen wagons hebt waar de bogies,enz...ontbreken!

ERVIN

#28
Mannen , we zijn een beetje off-topic aan het gaan h? , het gaat hier om de M4-rijtuigen van Olaerts , dus een discussie over de gedetailleerde kwaliteit van LS kunnen we ergens anders bespreken.[;)]

Gerolf

#29
Helemaal mee eens, Erwin. Je bent me voor [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw