Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

Michiel

Hallo Gerolf,

ik had die passage over "tentoongesteld" en "vakblad" ook gelezen, maar wist niet hoe dit te interpreteren. Letterlijk dus. [:D]

Ik ga niet tot maart wachten. Dan begin ik er nu aan, en voldoet mijn baan niet aan het nieuwe reglement, dan is dat pech. Misschien dan wel "buiten competitie"? [;)]

@Peter, ik ben helemaal niet competitief ingesteld, en doe nooit aan iets mee om te winnen. Ik vind het een leuke uitdaging om mee te doen, en om een kader te hebben om doelgericht te knutselen. Het tonen van mijn ervaring, evolutie, successen en mislukkingen op bijvoorbeeld mijn website is een plezier op zich. Het waaauw-effect zal er voor velen inderdaad niet zijn, maar ik bouw mijn baan in de eerste plaats voor mijn eigen plezier. Winnen is voor mij absoluut geen drijfveer en stimulans. We zitten nu eenmaal allemaal anders in elkaar. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Als je naar de vorige editie kijkt, staat daar iets van "nog niet tentoongesteld of gepubliceerd in een vakblad". Over website of forum staat er niets in het vorige reglement
Bij een volgende editie (en ik hoop/denk ook dat die er komt) zal men hieraan niet veel wijzigen, lijkt me.
Maar ik bepaal niet of er een derde editie komt, en hoe die er uit zal zien [;)]
Oh ja: het "startschot" werd de vorige keer ergens rond maart gegeven, dus nog een half jaartje geduld...


Nog 6 maanden!!!!Tegen dan heeft MIchiel z'n loopschoenen allang opgegeten!!![:D][:D][:D][:)][;)].
Moet dat nu echt zolang duren, enerzijds wordt er wat geklaagd dat er mensen afhaken, maar als er op korte tijd beslist wordt dat alles gewoon doorgaat zullen er in de toekomst misschien meer baantjes staan met meer kandidaten.
Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

Hallo Gerolf,

ik had die passage over "tentoongesteld" en "vakblad" ook gelezen, maar wist niet hoe dit te interpreteren. Letterlijk dus. [:D]

Ik ga niet tot maart wachten. Dan begin ik er nu aan, en voldoet mijn baan niet aan het nieuwe reglement, dan is dat pech. Misschien dan wel "buiten competitie"? [;)]

@Peter, ik ben helemaal niet competitief ingesteld, en doe nooit aan iets mee om te winnen. Ik vind het een leuke uitdaging om mee te doen, en om een kader te hebben om doelgericht te knutselen. Het tonen van mijn ervaring, evolutie, successen en mislukkingen op bijvoorbeeld mijn website is een plezier op zich. Het waaauw-effect zal er voor velen inderdaad niet zijn, maar ik bouw mijn baan in de eerste plaats voor mijn eigen plezier. Winnen is voor mij absoluut geen drijfveer en stimulans. We zitten nu eenmaal allemaal anders in elkaar. [;)]



Iedereen heeft het recht op een eigen mening!Dat respecteer ik dan voor 100%Maar toch chapeau voor een potentieel winnaar voor die mening toegedaan te zijn!Groeten Peter[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
Nog 6 maanden!!!!Tegen dan heeft MIchiel z'n loopschoenen allang opgegeten!!![:D][:D][:D][:)][;)].
Moet dat nu echt zolang duren...
Ik heb net even in het andere draadje gekeken, en zie daar dat ik dat gestart heb op 17/4, dus waarschijnlijk bij het verschijnen van het mei-nummer van MSM.

Indien de derde doorgaat, ?n op dezelfde manier, was mijn schatting van een half jaartje nog zo slecht niet [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Gerolf, ik had inderdaad al gemerkt dat de vorige editie pas in april van start was gegaan (zie mijn openingspleidooi [;)] ). Vandaar dat ik nu al een draadje had gestart om te polsen of het startschot niet eerder zou kunnen gegeven worden, want ik ga niet tot april zitten duimen-draaien... [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel
...ik ga niet tot april zitten duimen-draaien... [:D]
[:D] Dat zie ik jou niet doen, nee. [;)]
Niets houdt je tegen om al stukken te bouwen, h?. Als ze dan niet kunnen dienen voor een minibaantje, dan wel voor andere projecten, niet ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Ik beloof plechtig dat ik er alles ga aan doen om deze keer de wedstrijd eerder te lanceren.
Wellicht in het januari-nummer.

En nu niet gaan panikeren. Het januari-nummer is voor mij "het volgende nummer". Jaja, nummer 98 (het decembernummer) ronden we dit weekend af. Volgende week naar de drukker en tegen half november in de winkels en de brievenbussen! [:p]

Dus, in nummer 99 zouden we wel eens de nieuwe wedstrijd kunnen lanceren. [;)]

En, omdat we graag ook de mening van de lezer kennen (jullie dus):
heeft er iemand argumenten waarom we het reglement zouden wijzigen? [?]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik denk dat er hier nogal wat popelende mensen zitten die graag hetzelfde reglement willen [:D]
En serieus: ik zie geen reden om iets te veranderen. Misschien zijn er die ietsje meer oppervlak willen, maar het moet nog wel een minibaantje blijven, h
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

komaan waar is het startschot?
Ik moet dringend bouwen of anders wordt het modelbouwvirus mijn dood!
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

didier1990

Beste

Niemand houd je tegen he voor te beginnen.
Maar ik sta ook te popelen om te kunnen beginnen voor de eerste keer mee doen.
Kan gewoon niet wachten eigenlijk.
Maar geduld is een mooi zaak he.[;)]

wisselstromer

kan dat reglement dan nog eens gepost worden???
ik wil ook meedoen

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Michiel

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik beloof plechtig dat ik er alles ga aan doen om deze keer de wedstrijd eerder te lanceren. Wellicht in het januari-nummer...

Hallo Luc,

ik snap inderdaad je argumenten, en kan me helemaal verzoenen met Januari. [;)] Voor mij hoeft het regelement niet veranderen; een beetje groter of kleiner mag. Daar heb ik geen probleem mee. Het zou een probleem worden met bijvoorbeeld de introductie van een opgelegd thema of zo. [:I] (ssshhht, zwijg stil [8)])

Sta me toe dat ik ondertussen al een paar "voorbereidende werken uitvoer"?
(Gerolf, bedankt voor de hint [;)] )
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Durango

Ben afgelopen keer voor het eerst in Mechelen geweest en de minibaantjes hebben mij wel bekoord. 'K ben al bezig met iets kleins en hoop dat het zal passen in de minibaantjes wedstrijd. Winnen hoeft niet (dat gebeurt toch nooit)meedoen is mooi.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Rochevalien

Wie zich niet meer kan houden hoeft toch helemaal niet op MSM te wachten  om wat te gaan bouwen??? en zeker niet op wat men onder "het reglement" van de mini baantjes wedstrijd verstaat[|)]

Bij een bekend frans modelspoorblad heeft men een "concours permanent" :als je een baantje gebouwd hebt ,stuur je foto's +een verhaaltje op en je komt wellicht aan bod in een volgend nummer. Je krijgt dan ook wat centjes. Pluspunt is dat je geen rekening moet houden met afmetingen.

Nog een ideetje : bij Voie Libre hebben ze ook een mini-baantjes wedstrijd lopen .Iedereen moet hetzelfde baantje bouwen
Zo ligt het onderscheid alleen bij de modelbouwkunsten van de bouwer en bij niets anders.

Gerrit

modelbaanHO

Wanneer er niets aan het reglement wijzigt wat de afmetingen betreft doe ik zeker mee. Ik was begonnen voor de 2de wedstrijd maar heb de eindmeet niet gehaald. Nu moet dat wel lukken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be