Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

Michiel

Met ongeduld kijk ik uit naar het startschot van de derde Minibaantjeswedstrijd. Wanneer mogen we het reglement verwachten? Ik zou niet graag tot april moeten wachten om met mijn project te kunnen starten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ik ben wat minder ongeduldig, maar ik wil er in 2012 wel bij zijn [;)]
Buiten competitie wist ik al, en stel dat het reglement wijzigt zet ik mijn ding wel ergens anders. De primeur wil ik hoe-dan-ook aan "Mechelen" geven ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

didier1990

beste

Hier wil ik ook wel bij zijn met een minibaantje en dat voor de eerste keer.

vanmiegroet

Ik ga ook meedoen.
Met een orgineel thema.
Aleen weet ik nog niet hoe ik een naamplaatje moet maken.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

C-rail

Moest er een derde editie komen wil ik zeker ook deelnemen, al is het maar om mezelf te verplichten iets te bouwen.[:I]

Maar ik twijfel nog erg over m'n thema!

martintje

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik ga ook meedoen.
....Aleen weet ik nog niet hoe ik een naamplaatje moet maken.



als dat je enige probleem is, dan kunnen ze je nu alvast de eerste prijs opsturen [:D]
Mvg Marty

vanmiegroet

Ik weet hoe het station al gaat namen.
Namalijk Kaltherbrodt
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

cyberbeast

Ik ga mss ook wel eens deelnemen. Ben benieuwdt.
 

dedrummendemodelbouwer

ik neem ook deel, moest het er komen.
Ik heb ondertussen zelfs al een baanplan, als de oppervlakteregels tenminste niet zouden veranderen[:D].
Het thema wordt zowiezo de haven van antwerpen in de jaren 60, 70

didier1990

beste

Mooi,
Ik weet ook al wat bouwen en het plan ligt er ook al.
Dus al goed gedaan aleen nog wachten tot de regels er zijn.

mvg
didier

Michiel

Ik weet dat ik een beetje ongeduldig ben, en ik wil eigenlijk niemand opjagen, maar ik zou toch graag weten wanneer we nieuws mogen verwachten over de richtlijnen van de 3de minibaantjeswedstrijd?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

Ik weet dat ik een beetje ongeduldig ben, en ik wil eigenlijk niemand opjagen, maar ik zou toch graag weten wanneer we nieuws mogen verwachten over de richtlijnen van de 3de minibaantjeswedstrijd?


Michiel,
Ik heb de indruk dat je al in de startblokken staat en dat je wacht op het startschot ? Ik hoop nu maar dat ze patronen hebben[:D], nee alle gekheid op een stokje er zou eigenlijk toch wel eens iets mogen gezegd worden;al is het misschien niet meteen definitief, je zou ten minste al weten of de wedstrijd al dan niet door gaat en met dezelfde afmetingen! Groeten Peter[;)]

Michiel

Ik zit inderdaad al geruime tijd in de startblokken. Het concept is bepaald, de limieten zijn afgetekend, de idee is gevormd, de plannen liggen op de werktafel, de foto's hangen tegen de muur en de vrouw werd al in grote lijnen ingelicht (maar heb nog geen goedkeuring gekregen, alleen maar een schampere lach)... [:D]

Toch een vraagje (en we zijn nog niet eens begonnen [:D]): mag men een verslag van de bouw van het minibaantje op een website plaatsen, zodat iedereen die dat wilt het kan volgen? Of moet de bouw in een strikt geheim gebeuren?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Als je naar de vorige editie kijkt, staat daar iets van "nog niet tentoongesteld of gepubliceerd in een vakblad". Over website of forum staat er niets in het vorige reglement
Bij een volgende editie (en ik hoop/denk ook dat die er komt) zal men hieraan niet veel wijzigen, lijkt me.
Maar ik bepaal niet of er een derde editie komt, en hoe die er uit zal zien [;)]
Oh ja: het "startschot" werd de vorige keer ergens rond maart gegeven, dus nog een half jaartje geduld...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

Ik zit inderdaad al geruime tijd in de startblokken. Het concept is bepaald, de limieten zijn afgetekend, de idee is gevormd, de plannen liggen op de werktafel, de foto's hangen tegen de muur en de vrouw werd al in grote lijnen ingelicht (maar heb nog geen goedkeuring gekregen, alleen maar een schampere lach)... [:D]

Toch een vraagje (en we zijn nog niet eens begonnen [:D]): mag men een verslag van de bouw van het minibaantje op een website plaatsen, zodat iedereen die dat wilt het kan volgen? Of moet de bouw in een strikt geheim gebeuren?



Je bent vrij om te doen wat je wil, maar ik denk als je dat zou doen dit misschien niet altijd possitieve gevolgen zou hebben op de wedstrijd(en je plaats in de rangschikking) zelf! Wanneer je daar staat en je bent bv de enigste die dit doet dan hebben mensen je baan en de bouw ervan al 10tallen of 100tallen gezien.Met gevolg dat die wauw factor kom te vervallen.Er werd Gerolf ook gevraagd om z'n kermis te exposeren en hij stelde de vraag op forum en ik raadde hem af dat te doen en te wachten op de volgende keer en tot het af is want dan heb je zo'n WAAAAAAUUUUUUWWWWWWW-factor (die wegvalt als de mensen het al eens gezien hebben!Je zou kunnen zeggen deelnemen is belangrijker dan winnen, dat is ook waar!Maar ik vind als je meedoet dat je moet meedoen om te winnen!'t Is als een voetballer voetbalt dan speelt hij ook om te winnen, niet om aan sport te doen!Je bent vrij om het niet met mij eens te zijn en dan zal ik wel iets horen !
Groeten van een bewonderaar(van je werk!) Peter[;)]