Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Zwitserse spoorweggeluiden

Gestart door minibaan, 07 oktober 2010, 22:22:18 PM

vanmiegroet

That's right.
Maar de installatie moet wel goed verlopen en zorg er zeker voor dat je het altijd terug vindt.
Ik kan uit ervaring spreken[:I]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

2012

Op deze site http://webcam.schmalspurbahn.ch/filisur/webcam/ kan je de geluiden van de klokken downloaden. Deze klokken kondigen een trein aan, er staan in filisur 3 klokken, ??n voor trein komende van Davos, ??n komend van St Moritz en ??n voor komend vanuit Chur.

minibaan

Dank je wel voor deze tip! Het is me gelukt op deze site de stationsklokken te downloaden! Nu nog kijken hoe ik deze op de modelbaan kan weergeven. Uhlenbrock heeft een Sounddirector maar Conrad zou ook zo'n ding in zijn gamma hebben. Ik zoek nu nog naar  het geluid van een Zwitserse overweg, het fluiten van een RhB loc e.d. Als iemand me kan vertellen waar dat te vinden is? Dank bij voorbaat!
 

minibaan

En??? Is Prulleman naar Filisur geweest?
De stationsklokken heb ik uiteindelijk toch kunnen downloaden en ik heb ook het geluid van een overweg aldaar gevonden... maar het bestand bestaat helaas uit twee geluiden. Alleen het eerste deel is wat ik graag had, maar helaas te kort in tijd. Misschien heeft Prulleman het kunnen opnemen of... heb je een tip waar ik het vinden kan? Het toestel voor de weergave zou bv. de Sound Director van Uhlenbrock kunnen zijn, maar Conrad zou ook iets dergelijks (en goedkoper) in zijn gamma hebben. Groetjes, Minibaan
citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door minibaan

Hallo Evan en Prulleman! 't Is januari en dus gaan jullie naar Filisur... denken jullie aan mij om de geluiden op te nemen van de stationsklokken en - indien mogelijk - ook van een overweg? In het assortiment van Uhlenbrock zou een apparaat staan om dergelijke geluiden (10 in totaal) als MP3 bestand op te slaan en weer te geven door een schakelaar, drukknop of reedcontact te bedienen. Dat zou wel ideaal zijn. Verneem ik nog iets van jullie? Dank!!!



Hoi Minibaan,

Prulleman gaat, maar ik heb moeten afhaken.  Ik was het in alle geval niet vergeten, maar moet even nadenken hoe ik er aan ga geraken.  Schiet me nu niet af aub[:D].  Ik ga ook ns kijken op die audiocity en eventueel opnemen...

Die wielenrichters kan je dieniet maken uit styreen?  Ik ken je werk en bouwkunsten dus dat moet toch lukken[;)]


 

minibaan

Ik heb intussen alle geluiden die ik wens op de PC staan in MP3 formaat: drie verschillende stationsklokken (Filisur), overwegsignaal, klok van een bergkapel en het geluid van koeienbellen. Nu nog een toestel om ze op te slaan en weer te geven op de modelbaan... zie nieuw onderwerp 'achtergrondgeluiden op de modelbaan". Ik kijk uit naar nuttige info.