Zwitserse spoorweggeluiden

Gestart door minibaan, 07 oktober 2010, 22:22:18 PM

minibaan

Sinds ik in 2008 heb deelgenomen aan de mini-baantjeswedstrijd heb ik met mijn "Willburg ?BB" al aan heel wat tentoonstellingen deelgenomen en er volgen er nog dit en volgend jaar. De plannen voor een opvolger liggen reeds klaar en er is reeds een deel van het materiaal aangekocht zodat ik weldra met de bouw kan beginnen. Het wordt "St-Bernina", een fictief stukje van de Berninalbahn tussen St-Moritz en Tirano in schaal H0m. Ik heb me op het internet reeds suf gezocht naar de typische geluiden van de stationsklokken die de komst van een trein aankondigen zoals in Filisur en het geluid van een Zwitserse overweg. De geluiden zelf zijn te vinden, doch ik kan ze niet downloaden. Weet iemand waar ik die kan vinden? Het zou leuk zijn om op mijn komende "St-Bernina" deze geluiden te kunnen weergeven. Alvast hartelijk dank aan wie me kan verderhelpen.
 

gjvdz

Youtube?
Via youtube downloader?
Mvg Giel-Jan

evan

Hoi Minibaan!

In Januari gaan Prulleman en ik nr Filisur!    
Ik beschik over een draagbare opname sampler om omgevingsgeluiden in HIFI op te nemen. (8 jaar DJ geweest)
Wie weet valt daar iets mee te doen nadien.  Het is amper moeite om dat ding mee te nemen en het lijkt me een leuke uitdaging....

Indien intersse... laat me iets weten via PM of in Mechelen...

Grts

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

Kan ik deze geluiden ook krijgen?
Ik zou ze ook kunnen gebruiken op mijn baan.(voor het smalspoorgedeelte)
Ik kijk er echt naar uit om de zwitserse baan te zien in Mechelen [8D]
Mvg Giel-Jan

minibaan

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Youtube?
Via youtube downloader?



Dat zou ik eens moeten doen, ik zoek die downloader eens op, ben benieuwd, alvast dank voor de tip!
 

minibaan

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Kan ik deze geluiden ook krijgen?
Ik zou ze ook kunnen gebruiken op mijn baan.(voor het smalspoorgedeelte)
Ik kijk er echt naar uit om de zwitserse baan te zien in Mechelen [8D]


Ik hoop tegen 2012 St-Bernina klaar te hebben zodat ze in Mechelen in primeur kan gaan.
 

minibaan

citaat:
Geplaatst door evan

Hoi Minibaan!

In Januari gaan Prulleman en ik nr Filisur!    
Ik beschik over een draagbare opname sampler om omgevingsgeluiden in HIFI op te nemen. (8 jaar DJ geweest)
Wie weet valt daar iets mee te doen nadien.  Het is amper moeite om dat ding mee te nemen en het lijkt me een leuke uitdaging....

Indien intersse... laat me iets weten via PM of in Mechelen...
Dat zou wel tof zijn van jullie! Kunnen de opnamen via e-mail doorgestuurd worden? Alleen rest me dan nog de vraag hoe ik ze best kan weergeven: bedoeling is de klok te laten horen zodra een trein uit het verdekte deel vetrekt waarbij afhankelijk van de richting de ene of de andere klok te horen is. Mocht het kunnen zou ik ook graag aan het geluid van een Rhb overweg geraken.
 

minibaan

Hallo Evan en Prulleman! 't Is januari en dus gaan jullie naar Filisur... denken jullie aan mij om de geluiden op te nemen van de stationsklokken en - indien mogelijk - ook van een overweg? In het assortiment van Uhlenbrock zou een apparaat staan om dergelijke geluiden (10 in totaal) als MP3 bestand op te slaan en weer te geven door een schakelaar, drukknop of reedcontact te bedienen. Dat zou wel ideaal zijn. Verneem ik nog iets van jullie? Dank!!!
 

minibaan

Nog een vraagje los van het onderwerp "spoorweggeluiden": bestaan er voor schaal H0m (12 mm) ook wielenrichters om het opzetten van rollend materieel te vergemakkelijken? Op beurzen ben ik deze "opzethulpjes" nog niet tegengekomen. Weet iemand raad? Dank!
 

gjvdz

Kan je dit eigenlijk niet zelf maken??
Mvg Giel-Jan

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door minibaan

Sinds ik in 2008 heb deelgenomen aan de mini-baantjeswedstrijd heb ik met mijn "Willburg ?BB" al aan heel wat tentoonstellingen deelgenomen en er volgen er nog dit en volgend jaar. De plannen voor een opvolger liggen reeds klaar en er is reeds een deel van het materiaal aangekocht zodat ik weldra met de bouw kan beginnen. Het wordt "St-Bernina", een fictief stukje van de Berninalbahn tussen St-Moritz en Tirano in schaal H0m. Ik heb me op het internet reeds suf gezocht naar de typische geluiden van de stationsklokken die de komst van een trein aankondigen zoals in Filisur en het geluid van een Zwitserse overweg. De geluiden zelf zijn te vinden, doch ik kan ze niet downloaden. Weet iemand waar ik die kan vinden? Het zou leuk zijn om op mijn komende "St-Bernina" deze geluiden te kunnen weergeven. Alvast hartelijk dank aan wie me kan verderhelpen.



Je kan geluiden downloaden via audocity.
Hiermee neem je alle geluiden op die klinken door boxen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

gjvdz

Weet je hoe je dit moet downloaden?
Mvg Giel-Jan

evan

citaat:
Geplaatst door minibaan

Hallo Evan en Prulleman! 't Is januari en dus gaan jullie naar Filisur... denken jullie aan mij om de geluiden op te nemen van de stationsklokken en - indien mogelijk - ook van een overweg? In het assortiment van Uhlenbrock zou een apparaat staan om dergelijke geluiden (10 in totaal) als MP3 bestand op te slaan en weer te geven door een schakelaar, drukknop of reedcontact te bedienen. Dat zou wel ideaal zijn. Verneem ik nog iets van jullie? Dank!!!



Hoi Minibaan,

Prulleman gaat, maar ik heb moeten afhaken.  Ik was het in alle geval niet vergeten, maar moet even nadenken hoe ik er aan ga geraken.  Schiet me nu niet af aub[:D].  Ik ga ook ns kijken op die audiocity en eventueel opnemen...

Die wielenrichters kan je dieniet maken uit styreen?  Ik ken je werk en bouwkunsten dus dat moet toch lukken[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Weet je hoe je dit moet downloaden?


Heel simpel.
Na het intypen van deze term in google vind je deze website om te kunnen downloaden
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

gjvdz

Ja oke,
maar de geluiden opnemen.
Gewoon youtubfilmpje en dan opnemen?
Mvg Giel-Jan