waar is peter

Gestart door janjozef, 28 september 2010, 09:04:47 AM

Thommy

citaat:
Geplaatst door Roderik

Raar genoeg hoor ik hier op andere fora niets over. Ik weet niet of jullie op andere fora gaan kijken maar daar heb ik daar nog nooit iets van gehoord. Het gaat er dikwijls veel gemoedelijker aan toe. Ik volg berichten op Engelse, Franse en Zwitserse sites en daar worden meer grappen gemaakt dan iets anders.

Misschien kunnen we hier in de toekomst ook een les uit trekken: als je een onaangename mail ontvangt van een forumlid, breng dan 1 van de moderatoren op de hoogte. Jij bent niet het probleem maar de verzender van de mail. Dus is er geen enkele reden om een plaats waar je graag bent de rug toe te keren omdat 1 bullebak je komt de les spellen.

The needs of the many outweigh the needs of the few or the one.

't Is niet omdat 1 iemand moest stoom aflaten, dat iedereen daar het slachtoffer moet van zijn, want aangezien heel wat mensen hier Peter gaan missen, is de schade groter dan nodig.
Hopelijk heeft ons heethoofd daar ook al eens bij stil gestaan.



ik volg compleet. Ikzelf ben beheerder (was als moderator gestart) van een forum ivm Daxen. Dus merendeel zijn 16-20jarigen. En kritiek en complimentjes die daar gesmeten worden [xx(]. Het verziekt de sfeer en vooral degene die aangevallen wordt, hier niet openlijk en das nog erger, kan soms raar reageren en vooral het gevoel dat degene die de oorzaak is ongestraft kan blijven.

En idd, het verlies hier is groot. Peter had meermaals goeie invalshoeken en idee?n.
Greetz

Thommy

martintje

citaat:
Geplaatst door Thommy

En idd, het verlies hier is groot. Peter had meermaals goeie invalshoeken en idee?n.



Nou nou. beetje zwaar gezegd heh?? nog even en iemand wil een nationale dag van rouw
Als iemand ergens weg wil is dat zijn eigen keuze, en als dat is door 1 verkeerd mailtje......... zwaai ik alleen maar , ik heb liever wat meer heummm.....ruggegraat zeg maar [:)]
Mvg Marty

Stefan Appelmans

Wat ik persoonlijk vind, is dat op dit Forum soms "zwaar" gereageerd wordt voor een "nietske".
Dat gebeurt bijna nooit op de franstalige Forum (TMM). Maar hier zijn er meer leden, toch meer ACTIEVE leden. Er wordt dus meer over iets gediscuteerd, meestal zonder enig humor, soms echt serieus, soms TE serieus...
En dan hier nog een "serieuzere" persoonlijke mail...[xx(]

Het zou toch uitsluitend MODELBOUW moeten blijven.
Een Hobby, dus iets dat me graag doet, en in principe ontspant...
Neen?

Kom terug Peter, probeer nog een keer. Een keer. Doe mij plezier.[^]
stefan.

Sicco

citaat:
Geplaatst door martintje

CiteerGeplaatst door Thommy
.....ruggegraat zeg maar [:)]



Eens. Ik kan me voorstellen dat je soms gefrustreerd raakt door de manier van reageren en wel eens denk aan... maar op deze manier? En wat heeft het hele forum te maken met ??n vervelend priv? mailtje? Bovendien kon Peter zelf ook erg bot reageren (ik herinner me nog een voorbeeld van een paar maanden geleden toen ik hem een antwoord gaf op een vraag en hij mij bespotte omdat het niet het antwoord was dat hij wilde) en om dan vervolgens zelf zo lichtgeraakt te zijn en conmstant telkens problemen bij andere te moeten neerleggen... sorry, dat moest ik even kwijt.
Ophemelen van forumleden is verder prima, maar doe dat dan als ze er nog zijn [:)]

Waarmee verder nogmaals gezegd dat ik beledegende priv? mails natuurlijk ontoelaatbaar vind. Maar daarvoor hebben we altijd nog moderatoren die daar in het verleden ook goed tegen opgereden hebben.

itchy

citaat:
Geplaatst door Sicco
Waarmee verder nogmaals gezegd dat ik beledegende priv? mails natuurlijk ontoelaatbaar vind. Maar daarvoor hebben we altijd nog moderatoren die daar in het verleden ook goed tegen opgereden hebben.

Moderatoren: komt er nu ook actie?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door Sicco
Waarmee verder nogmaals gezegd dat ik beledegende priv? mails natuurlijk ontoelaatbaar vind. Maar daarvoor hebben we altijd nog moderatoren die daar in het verleden ook goed tegen opgereden hebben.

Moderatoren: komt er nu ook actie?

Vertel me eens wat we kunnen doen aan priv?-mails waarvan we niet eens het bestaan kennen, laat staan de inhoud?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

De enige actie die ondernomen kan worden is als iemand zoiets krijgt en dan contact daarover opneemt met de moderator. Peter heeft een andere weg gekozen, daar is nu niks meer aan te doen.

erik de noorman

Alle respect mannen en voor de goede orde ik vind respect voor ander mensen en beleefde omgangsvormen ook zeer belangrijk. Maar als ik een draadje lees als dit vraag ik mij toch af zitten wij hier op een kleuterschool of op een forum. We leven nu eenmaal in een harde wereld. Een draadje als dit kan voor mij een reden zijn om hier uiteindelijk weg te blijven. PFFFFFF.

Erik. [:I]

Bundesbahnfreak

Ik ben een tijdje weg geweest op het forum om allerlei reden.  
Met Peter heb ik een e-mail relatie[8D].
Gezien we dezelfde interesse hebben ( Deutsche Bundesbahn) schept dit wel een band.
Meerdere malen heb ik in ons land ondervonden dat je voorzichtig moet zijn als je zegt dat Duitsland je interesseert en je er graag op verlog gaat (remberber the war[xx(]).
Van Peter weet ik dat hij in het verleden reeds ambetante mails heeft gehad ivm Duitsland.
Waarom hij nu wegblijft weet ik niet, dat is zijn zaak.

Dat hij zijn posts verwijder is eveneens zijn keuze ondanks het feit dat het niet mag.

Als Peter heftig reageerde heeft het volgens mij meer te maken met de PM's die hij kreeg dan met wat er op t forum zich afspeelde.

PEter als je leest; je hebt me vroeger ook dikwijls gesteund na mijn bijdrages over Duits materiaal.  Trek het je niet aan man, er zijn ergere dingen in het leven.

Grtn

Rudy


ysbeer

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Een draadje als dit kan voor mij een reden zijn om hier uiteindelijk weg te blijven. PFFFFFF.

Erik. [:I]



Ja dat is natuurlijk juist wat de kleuterschool doet.
Dus terug mopperen maar wel blijven.

Wat ik mij niet voor kan stellen dat de duitse interesse van Peter reden zou zijn van haat mails of wat dan ook.
Als dat op WO2 terug te voeren is vind ik het onnozel,90%van ons heeft die niet eens meegemaakt.Idem voor de duitsers van heden.
wim

erik50

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Ik ben een tijdje weg geweest op het forum om allerlei reden.  
Met Peter heb ik een e-mail relatie[8D].
Gezien we dezelfde interesse hebben ( Deutsche Bundesbahn) schept dit wel een band.
Meerdere malen heb ik in ons land ondervonden dat je voorzichtig moet zijn als je zegt dat Duitsland je interesseert en je er graag op verlog gaat (remberber the war[xx(]).
Van Peter weet ik dat hij in het verleden reeds ambetante mails heeft gehad ivm Duitsland.

Waarom hij nu wegblijft weet ik niet, dat is zijn zaak.

Dat hij zijn posts verwijder is eveneens zijn keuze ondanks het feit dat het niet mag.

Als Peter heftig reageerde heeft het volgens mij meer te maken met de PM's die hij kreeg dan met wat er op t forum zich afspeelde.

PEter als je leest; je hebt me vroeger ook dikwijls gesteund na mijn bijdrages over Duits materiaal.  Trek het je niet aan man, er zijn ergere dingen in het leven.

Grtn

Rudy





Dit lijkt mij heel straf.
Kan ik me zelfs niet inbeelden dat er mensen zijn die er de dag van vandaag nog problemen met zouden hebben moest iemand en baan naar duits voorbeeld te maken, laat staan op reis te gaan naar duitsland.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

ysbeer

Kom op dan[}:)]
Mijn baan is Duits,mijn favoriete spoorwegland is Duitsland,ik ga op vacantie in Duitsland,ik heb 80%van mijn trein bezit in Duitsland gekocht,ik spreek de taal,ik heb Duitse vrienden.
Nou stuur de mails maar,ik ben er klaar voor[:p][:p]
wim[^]

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door erik50

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Ik ben een tijdje weg geweest op het forum om allerlei reden.  
Met Peter heb ik een e-mail relatie[8D].
Gezien we dezelfde interesse hebben ( Deutsche Bundesbahn) schept dit wel een band.
Meerdere malen heb ik in ons land ondervonden dat je voorzichtig moet zijn als je zegt dat Duitsland je interesseert en je er graag op verlog gaat (remberber the war[xx(]).
Van Peter weet ik dat hij in het verleden reeds ambetante mails heeft gehad ivm Duitsland.

Waarom hij nu wegblijft weet ik niet, dat is zijn zaak.

Dat hij zijn posts verwijder is eveneens zijn keuze ondanks het feit dat het niet mag.

Als Peter heftig reageerde heeft het volgens mij meer te maken met de PM's die hij kreeg dan met wat er op t forum zich afspeelde.

PEter als je leest; je hebt me vroeger ook dikwijls gesteund na mijn bijdrages over Duits materiaal.  Trek het je niet aan man, er zijn ergere dingen in het leven.

Grtn

Rudy





Dit lijkt mij heel straf.
Kan ik me zelfs niet inbeelden dat er mensen zijn die er de dag van vandaag nog problemen met zouden hebben moest iemand en baan naar duits voorbeeld te maken, laat staan op reis te gaan naar duitsland.



Ja Erik het is ook straf, indien je zegt dat je er graag op verlof gaat zijn er altijd wel enkelen die flauwe moppen maken over een manneke met een snorreke. Over fietsen die gepikt zijn van grootvader; enz.  Heb het al meer dan 1 keer meegemaakt hoor.  

Mij eraan storen doe ik niet meer want tegen vooroordelen kanmen toch niet op.Ik haalde dit maar aan om aan te tonen dat voor sommige de oorlog precies nog bezig is.  Maar zoals ysbeer zegt, de meeste onder ons hebben WOII niet meegemaakt.

Ik wil hier geen discussie starten, voor mij is dit onderwerp afgesloten hoor

Grtn

Rudy

PS als het via pm's gebeurd is dan blijkt toch dat het vrij "gevaarlijk" is om je adres bekend te maken

rixke rail

Ik denk dat hij een nieuwe thuis gevonden heeft op het TMM-forum, daar doet hij nog gretig mee !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN