Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM-forum "Reported attack site" ???

Gestart door Michiel, 19 september 2010, 08:54:41 AM

Michiel

Ik denk niet dat dit normaal is. :0 Ik vermoed dat de server eens een grondige schoonmaak nodig heeft om de oorzaak van het probleem te verwijderen. Hoe snel kan dit gebeuren?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

[:0] [:0] Het lijkt alleen over modelspoormagazine.be te gaan. Metamedia, modelspoormagazine.com en thinkmedia worden (voorlopig) niet met een verwittiging getoond in Google.
Er is een mailtje naar de Guy verstuurd.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

heb dit probleem ook al gemerkt en raakte niet op het forum via google
 

Sicco

McAffee virusscanner gaat ook ineens over de zeik van de site.... (gerapporteerde aanvalssite)

doomslu

Volgens de diagnostics page is er eigenlijk niet zo veel aan de hand, wel staan er op het forum blijkbaar links naar sites die wel malware bevatten!

What is the current listing status for www.modelspoormagazine.be?
Site is listed as suspicious - visiting this website may harm your computer.

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days.

What happened when Google visited this site?
Of the 604 pages that we tested on the site over the past 90 days, 4 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time that Google visited this site was on 2010-09-18, and the last time that suspicious content was found on this site was on 2010-09-18.
Malicious software is hosted on 7 domain(s), including 91.188.60.0/, 91.216.73.0/, foto-hobby.be/.

5 domain(s) appear to be functioning as intermediaries for distributing malware to visitors of this site, including wimrobijn.be/, 77.78.239.0/, 194.8.250.0/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS5432 (BELGACOM).

Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?
Over the past 90 days, www.modelspoormagazine.be did not appear to function as an intermediary for the infection of any sites.

Has this site hosted malware?
No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

How did this happen?
In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C-rail

citaat:
Geplaatst door doomslu

Volgens de diagnostics page is er eigenlijk niet zo veel aan de hand, wel staan er op het forum blijkbaar links naar sites die wel malware bevatten!

What is the current listing status for www.modelspoormagazine.be?
Site is listed as suspicious - visiting this website may harm your computer.

Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days.

What happened when Google visited this site?
Of the 604 pages that we tested on the site over the past 90 days, 4 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time that Google visited this site was on 2010-09-18, and the last time that suspicious content was found on this site was on 2010-09-18.
Malicious software is hosted on 7 domain(s), including 91.188.60.0/, 91.216.73.0/, foto-hobby.be/.

5 domain(s) appear to be functioning as intermediaries for distributing malware to visitors of this site, including wimrobijn.be/, 77.78.239.0/, 194.8.250.0/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS5432 (BELGACOM).

Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?
Over the past 90 days, www.modelspoormagazine.be did not appear to function as an intermediary for the infection of any sites.

Has this site hosted malware?
No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

How did this happen?
In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.



Heb net hetzelfde gelezen (maar dan in het Nederlands), lijkt erop dat sommige 'gebruikers / IP-adressen' malware verspreiden via het forum.
Maar die waarschuwing is wel ambetant, telkens als je een nieuwe pagina opent komt hij weer zagen dat het onveilig is!

marc goovaerts

Zelfde probleem (via Firefox, met vewittigingen vanwege Google ?n Firefox). Maar ook de mapjes links geven niet hun paarse 'nieuwe inbreng'-kleur weer. Alhoewel dat die vroeger ook niet altijd perfect werkten. Nu telkens de datum/uur van de laatste inbreng bestuderen.

Het TMM-forum heeft blijkbaar ook geen probleem.

Wanneer zou blijken dat een forumlid hier vieze dinges geplaatst heeft, dan is er maar ??n oplossing voor dat sujet: in de shredder met hem/haar! En eventueel een melding aan de e-politie.

Peter

Dat iemand 'vieze' dingen op het forum zet kan gemakkelijk onbewust gebeuren. Veel mensen plaatsen hier links, en ondanks dat de meesten (veronderstel ik toch) een antivirus programma hebben, kan je het probleem Malware niet helemaal uitsluiten, ook niet als je links doorgeeft of websites bekijkt die veilig zijn.

PS: ik krijg geen melding van Malware op MSM, alhoewel ik ondervonden heb dat Google soms heel gemakkelijk waarschuwd voor Malware
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Uiteraard heb ik " modelspoormagazine" bij mijn favorieten staan , en daar is helemaal geen probleem mee , ik krijg dus geen enkele melding dat er " iets " aan de hand is , ga ik via Google dan zie ik het ook!!

Ik vermoed dat er geen kwaad opzet mee gemoeid is , maar je weet nooit h?.[xx(]

watman

Bij mij staat het forum ook bij de favorieten.  Via deze weg geen problemen om het forum te bezoeken.  Op  m'n werk, via Google, krijg ik ook de hele waarschuwing te zien.  Via modelspoormagazine.com geraak je wel zonder problemen op het forum.
Bart
 

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door watman

Via modelspoormagazine.com geraak je wel zonder problemen op het forum.
Bart


Tiens, ikke nie. Ook niet via m'n (Firefox) favorieten. Hopelijk wordt dit alles snel geregeld.

Michiel

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

...Ook niet via m'n (Firefox) favorieten. Hopelijk wordt dit alles snel geregeld.
met Firefox moet je dan rechts-onder klikken op "Ignore this warning" Maar het is wel ontzettend ergerlijk omdat deze waarschuwingspagina met iedere klik op deze site op springt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BigCedric

Erg vervelend dat ik er niet op raakte via firefox, ik heb die beveiliging dan maar voorlopig uitgeschakeld via Extra - Opties... - Beveiliging en dan 'gerapporteerde aanvalssites rapporteren. Hopelijk is die snel over.
 

eric

Ik gebruik meestal Apple Safari, hier geen enkel probleem.
Ook nu nog eens even via Explorer geprobeerd en ook geen enkel probleem.

Stefke

citaat:
Geplaatst door BigCedric

Erg vervelend dat ik er niet op raakte via firefox, ik heb die beveiliging dan maar voorlopig uitgeschakeld via Extra - Opties... - Beveiliging en dan 'gerapporteerde aanvalssites rapporteren. Hopelijk is die snel over.



heb ik ook gedaan. Nu geen enkel probleem niet meer.