Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Beville anno 1850-1920

Gestart door amest, 18 september 2010, 22:19:18 PM

amest

ik kan moeilijk hier alle foto's laten zien.

Voor de ge?nteresseerden kan je kijken via de link in mijn handtekening.
Voorlopig staan er drie kleine albums op.
Bedoeling is om elke maand een aantal foto's te trekken, vooral dan van de vorderingen.

De baan is nog lang niet klaar dus af en toe zal je open plekjes zien.
groeten,

Arvid

gjvdz

De rotsen achter het huis zijn die van Heki?[8D]
Mvg Giel-Jan

Steven 1/43 modelling

Hallo Amest,

echt een knap thema en vooral je loks stralen in hun habitat [:D]

succes en laat vooral niet om af en toe eens een fototje te posten.

Steven.

amest

@gjvdz: inderdaad van heki, ik vind ze wel handig...

@caponordtraveller: zal zeker af en toe nog foto's posten hier.
groeten,

Arvid

Stefan Appelmans

En de achtergrond klopt echt goed met de baan! Dat is ook zeldsaam.
Magnifiek![:p]
stefan.

amest

Bedankt Stefan.
De achtergrond is jammer genoeg niet overal even mooi geplaatst, omdat een stuk recht en een stuk schuin (schuine dak) niet echt handig is.
Heb de achtergrond ook pas achteraf gehangen. Dat is ook minder handig[:I].

Achter de stad hangt nog niets. Ik denk dat ik daar voor de lucht dezelfde achtergrond ga gebruiken en dan zelf ervoor werken met nog gebouwen, straten, ..., eerst proberen zelf eens te printen, zien wat dat zal zeggen...
groeten,

Arvid

Michiel

Stefan, nu je er de aandacht op legt, je hebt gelijk! Die achtergrond sluit haast perfect aan met de baan. Zo goed zelf, dat ze niet meer opvalt, en als het ware integreert in de baan. Amest, erg knap werk, en erg mooie foto's van een zeer kleurrijke baan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

amest

Heb de laatste dagen/Weken nog wat verder kunnen werken en vandaag foto's gemaakt.
Hier al een preview van de foto's van november [:p]. Later komen er meer op mijn picasa albums (zie link handtekening)

overzichtsfoto van de watervallen en waterplas/meer. Op de voorgrond de eerste Zwitserse trein die een bezoekje brengt aan Beieren[:I]

kanovaarders kijken naar een schooltje "KV-Mechelen" visjes (tja mijn zoon is hevige fan[:D])

erachter is een rots met een paar scholeksters (denk ik toch)


Later meer
groeten,

Arvid

vanmiegroet

We want more we want more we want more we want more we want more we wwant more we want more we want more we want more.
Echt mooi gedaan
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

gjvdz

More we want more we want more we want more we want[}:)][:D][:D][:D][}:)]
Mvg Giel-Jan

Metpetergaathetbeter

Knappe baan !
helaas heb ik een klein opmerkingske! Droeg men in de tijd dat jouw baan gesitueerd is geen zo'n lange zwemboek  en zo iets dat op een onderlijfje leek?Ik dacht foto's gezien te hebben van mensen die nauwelijks minder kleren aanhadden dan voor ze zwemmen gingen.Ik denk dat die slip die die kleine draagt nog uitgevonden moest worden!
Ik kan het verkeerd voorhebben, maar ik denk dat mijn opmerkingske niet louter geschreven is om kritiek te hebben !Ik vrees dat de inzittenden van de kano ook iets te recente kledij dragen!
Groeten Peter[;)]

Paulogic

Maar Peter toch... ken uw klassiekers... de Witte ging
zelfs zwemmen in zijne blote pistolet...[:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Maar Peter toch... ken uw klassiekers... de Witte ging
zelfs zwemmen in zijne blote pistolet...[:D][:D]



Paul,
Gij hebt misschien al naar de bakker geweest, maar ik niet!En ik zie hoegenaam geen pistolet maar een zedige zwarte zwembroek![:D]
Groeten Peter[;)]

amest

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Knappe baan !
helaas heb ik een klein opmerkingske! Droeg men in de tijd dat jouw baan gesitueerd is geen zo'n lange zwemboek  en zo iets dat op een onderlijfje leek?Ik dacht foto's gezien te hebben van mensen die nauwelijks minder kleren aanhadden dan voor ze zwemmen gingen.Ik denk dat die slip die die kleine draagt nog uitgevonden moest worden!
Ik kan het verkeerd voorhebben, maar ik denk dat mijn opmerkingske niet louter geschreven is om kritiek te hebben !Ik vrees dat de inzittenden van de kano ook iets te recente kledij dragen!
Groeten Peter[;)]



dat klopt, is eigenlijk te modern.
Ik ga later proberen het broekje wat langer te maken en zien wat dat geeft, misschien vervang ik er wel een deel met "oude" zwemmers.
Er zijn nog wel wat zwemmertjes te modern gekleed.

Voor de kano moet ik nog eens zien hoe ik dat wat kan aanpassen, maar voorlopig blijven ze varen...

Het staat niet voor niets in "Ooit zal het klaar zijn ..." [:)]
groeten,

Arvid

Metpetergaathetbeter

Arvid,
Ik hoop dat je geen probleem had met mijn opmerking ! Bovendien kan ik mij best voorstellen dat het niet zo eenvoudig is van een baan te bouwen die in de tijdgeest 100% juist is. Ik denk dat de  reacties van anderen(ik dan in dit geval)U kunnen helpen om uw baan zo natuurgetrouw(=zaken toe te voegen of zaken weg te laten die historisch niet helemaal correct zijn) te bouwen.
Groeten Peter[;)]