Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modeltrein database

Gestart door Pascal Michiels, 21 augustus 2005, 17:57:52 PM

Pascal Michiels

Dat is idd nog een oude link. Zodra ik klaar ben met alle LS Models stukken toe te voegen zal ik een nieuwe link posten.

janieburton

Citaat van: Pascal Michiels op 01 maart 2014, 12:30:55 PM
Dat is idd nog een oude link. Zodra ik klaar ben met alle LS Models stukken toe te voegen zal ik een nieuwe link posten.

Dank bij voorbaat
 

Pascal Michiels

Ziezo versie 1.3 staat online op mijn website (www.teemto.be).
Volgende doel is om te vergelijken Traintammare en de ontbrekende modellen aan te vullen.

janieburton

Citaat van: Pascal Michiels op 05 maart 2014, 22:27:09 PM
Ziezo versie 1.3 staat online op mijn website (www.teemto.be).
Volgende doel is om te vergelijken Traintammare en de ontbrekende modellen aan te vullen.

Heb op de link geklikt en krijg een "pop up" om users name en wacht woord in te vullen
 

Pascal Michiels

Nu zou het opgelost moeten zijn.

loco

Ik vind het een prachtig initiatief, ook al is de databank van Tassignon reeds lang een degelijke referentie + de boeken van Philippe Callaert.
Ik vind de pagina met de link naar de DB wel wat rommelig, maar ik veronderstel dat hierin wel ooit eens verandering in komt.
Wat ik wel mankeer is de datum (maand/jaar) waarin een bepaald product is uitgebracht en eventueel ook is aangekondigd.
Ik hoop dat je het ook volhoudt, want het onderhoud vraagt veel meer werk dan je ooit nu al kunt voorstellen.

Wordt dezelfde link steeds opnieuw gebruikt voor elke update, of komt er telkens opnieuw een andere link?

succes

conducteur

waarom werk je niet samen met Pattrick?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janieburton

 

Pascal Michiels

Ik zal wel eens een cursusje webpage design volgen als ik tijd heb  ::), want idd de pagina is maar met de rapte gemaakt.
Datum uitgebracht is idd een mogelijke toevoeging.

Up to date houden is niet zoveel werk, af en toe wat fouten corrigeren en ebay volgen voor de prijzen.
Het meeste werk was alles wat ik tot nu toe vond (behalve dan Traintammare) erin stoppen. Vooral alles van de LS models site overnemen vroeg wel menig uurtje. 8)

Bedoeling is niet dat dit het referentiewerk wordt. Ik heb het in de eerste plaats voor mezelf gemaakt om op ebay de prijzen te kunnen inschatten.
Ik stel het ter beschikking omdat een ander er mogelijks ook iets aan heeft.
Het voordeel t.o.v. de Traintammare site is dat het excel is en je dus zeer makkelijk een search/filter kan doen naar iets specifieks.

De link zal normaal gezien wijzigen daar de versienummer mee in de naam van de file staat.
Maar ik zal deze in de toekomst eruit halen en een aparte sheet in de file steken met daarin de versie, datum van wijziging etc.

Welke Patrick?

erik50

Wau, wat een monikkenwerk.
Ik zie het eerder als een aanvulling op het werk van Patrick.
Zeer bruikbaar.. ;)
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

loco

Patrick Tassignon

Datum van aankondiging en uitgifte is wel degelijk interessant.
Sommigen kondigen iets aan en brengen het dan niet uit of je moet vele jaren wachten.
Als je alles opneemt in je databank dat wordt aangekondigd, dan kan het wel eens gebeuren dat je later denkt dat iets is uitgebracht dat eigenlijk nooit geproduceerd is.
Misschien is het ook handig om een kolom opmerkingen toe te voegen.
Als ik iets tegenkom dat je kan helpen zal ik proberen het door te sturen.

Pascal Michiels

Heb Patrick al gevonden. Of eerder hij mij. :D
Ook omdat sommigen een heruitgave van een ouder model - met dezelfde artikelnummer - maar misschien een lichte wijziging hebben uitgebracht zie ik het nut er wel van in.
Kolom met opmerkingen zal ik ook toevoegen.
Alvast bedankt voor de hulp.