Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

vervoer van slabs en brammen

Gestart door BD1701, 17 augustus 2005, 19:36:43 PM

BD1701

Halo, beste modelspoorvrienden ik heb mij vandaag de nieuwe wagons van Os.Kar (met slabs) aangeschaft. Nu was mijn vraag hierover als iemand foto's heeft van (echte) treinen die slabs of brammen vervoeren?
Alvast bedankt
 

Klaas Zondervan

Ik denk te weten wat je bedoelt, maar kan je toch even uitleggen wat je precies met slabs en brammen bedoelt? Een verwijzing naar een foto van het Model wil ook wel eens helpen.
Hier in de buurt is een rangeerterrein (Vlissingen-Oost) en daar rijdt van alles rond. Maar als ik een concreet beeld heb van wat je zoekt, dan kan ik wat precieser op jacht gaan.

mark7758

Enkele scans.
Hier een treintje met staalplaaten. Brams genoemd door sommigen.


En dit zijn coils.
1*77 + 22 wagons en dan 2064Ton. Max. Snelheid 50km/h en op bepaalde bruggen 20km/h.

Dat zijn pas treintjes.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

BD1701

mark7758, dit is nu net wat ik zocht, prachtige foto's trouwens van die slabs, en die andere wagons. Als nog iemand foto's daarvan heeft, altijd welkom hoor.
Groeten Bjorn
 

mark7758

mail mij maar. mark@belux.lu
Dan zal ik er nog een paar mailen. (let op per scan 800kb)
(Wel even melde foto van wagon met staal)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

mail mij maar. mark@belux.lu
Dan zal ik er nog een paar mailen. (let op per scan 800kb)
(Wel even melde foto van wagon met staal)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

mail mij maar. mark@belux.lu
Dan zal ik er nog een paar mailen. (let op per scan 800kb)
(Wel even melde foto van wagon met staal)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.