Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Het is soms een tijdje stil (update UCS)

Gestart door Baureihe 103, 23 juli 2010, 21:53:24 PM

ysbeer

#15
De voorstaande fotos zijn perfect,het resultaat is zeker als dit op de baan rijdt verbluffend echt.
Steengoed gedaan dus.
Toch heb ik ook begrip voor die mensen die hun met veel pijn en moeite bij elkaar gespaarde loks en wagens niet durven of willen vervuilen.
Het compromie tussen verven met b.v acryl,wat je er moelijk of niet mer af krijgt,is verven met waterverf en vooral met pastelkrijt.
Pastelkrijt is het zelfde als pigment poeder maar je moet het alleen nog even met een vijl tot poeder vermalen.
Met enige oefening bereikt je ook heel goed resultaten.
Aanbrengen met DROGE kwast ,oorstaafjes e.d voor de poeder
waterverf met kast en water vorzien van een aantal drupjes afwasmiddel
Nadeel is dat je de zaak niet kunt fixeren met blanke lak.
Echt groot is dat nadeel niet.
Pastelkrijt is vettig en hecht nog al fors (soms te fors).
En is het na een jaar toch naar je vingers verdwenen dan is een nieuwe laag (laagje)zo aangebracht.

En wil je een wagen of lok voor nieuw verkopen,of is het mislukt ,dan is bij een wagen de kraan met lauw water en wat afwasmiddel voldoende om de oude glorie weer boven te halen.
Loks natuurlijk niet meteen helenaal onder de kraan.

Alhoewel zelfs dat gaat (ervaring roco BR 215) maar dan wel goed en snel laten drogen.GEEN garantie van mij.

Wellicht opent dit nieuwe deuren.

wim

Metpetergaathetbeter

#16
Bert,


Ga ik dat ook allemaal kunnen binnenkort ?[?] Ik zie er dan ook vooral naar uit ! [:p]

Groeten Peter[;)]

Baureihe 103

#17
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Bert,


Ga ik dat ook allemaal kunnen binnenkort ?[?] Ik zie er dan ook vooral naar uit ! [:p]

Groeten Peter[;)]



Hoi Peter,

ik denk het wel, je hebt je voor de 20e opgegeven voor de workshop
en dan gaat het gebeuren. De workshop in een gGeheel andere vorm doordat het een kleine groep is. Dus niet al te veel uitleg maar praktijk en gelijktijdig de uitleg. Ik heb zo'n beetje de hele dag toegewezen gekregen waardoor ik volop tijd heb om alles goed te laten zien.
Zelf wat weatheren die dag ja neem maar wat mee en je kan zo aan de gang.

Ik heb 2 compressoren bij mij en Cees ook nog een compressor dus ruim voldoende lijkt mij.

Peter ik zie je de 20e maart in Wommelgem groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

bollen neus

#18
Mooie voorbeeldjes voor vervuilingen, plezierig als je het goed kunt.[:)]

bollen neus

#19
Persoonlijk vind ik het spijtig dat het wat "silgevallen" is in dit draadje , aangezien ik hier veel uit heb kunnen leren vond ik dit draadje nu eens echt een leid"draad" die een draad waardig is zonder al te veel negatieve commentaren. Misschien komt er wel nog ooit eens een vervolg in deze aflevering, toch wil de auteur bedanken voor de mooie details en uitleg.
[:)]

Metpetergaathetbeter

#20
@baubeihe 103,

Bert,

Misschien je foto's hier eens plaatsen die net niet de MSM halen.
Niet dat ze niet mooi genoeg zijn, gewoon dat het allemaal meesterwerkjes zijn ! Tenslotte kan je ze niet allemaal plaatsen, want mocht dat gebeuren dan zouden wij waarschijnelijk onze MSM binnen 6 (is er ondertss maar 5 meer) niet tijdig opgestuurd krijgen daar men nog steeds aan het drukken is [}:)][^][;)]

Groeten Peter[;)]

Baureihe 103

#21
Hallo Allemaal,

Ik ben er nog hoor rustig er volgt vanzelf weer wat
maar soms maar dan ook heel soms zijn sommige zaken
een ietsiepietsie belangrijker dan de saaie hobby.

Groetjes Bert[:)]

kalmte kan je redden,wat in het vat zit verzuurd niet,
[;)]
Bestaat er een andere hobby.

Baureihe 103

#22
Voor mij is het niet stil hoor

Ik ben bezig met:
-ombouwen van 10 locomotieven voor de winkel
-schrijven van een stukje voor het MSM als ze het willen plaatsen
-weatheren locomotief reek 59
-weatheren 4x m2 rijtuig in groen livrei
-weatheren verwarmingsrijtuig
-weatheren ketelwagens
-weatheren NMBS ertswagens
en nog veel meer, oja bijna vergeten ik moet ook nog werken[:D]

Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

bollen neus

#23
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Bert,


Ga ik dat ook allemaal kunnen binnenkort ?[?] Ik zie er dan ook vooral naar uit ! [:p]

Groeten Peter[;)]



En hoe zijn deze vorderingen geweest Peter? Vree stil [:)]

Metpetergaathetbeter

#24
citaat:
Geplaatst door bollen neus

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Bert,


Ga ik dat ook allemaal kunnen binnenkort ?[?] Ik zie er dan ook vooral naar uit ! [:p]

Groeten Peter[;)]



Het is inderdaad stil gebleven ! Mijn wagen die ik er weatherde vond ik(althans) achteraf overweartherd en eigenlijk niet voor publicatie vatbaar !
Bovendien zit ik eigenlijk veel te veel op de computers en op sites(gelukkig niet alleen treinen[:I])grapje !
Heb eigenlijk niet echt een hobbyruimte en ik heb bovendien nog geen verf of ander didactisch materiaal aangeschaft ! Zodoende eigenlijk nog niet van terecht gekomen maar...(ik z(e)ond je een berichtje)

Groeten Peter[;)]


bollen neus

#25
Peter van mij moest ge zeker geen PM sturen zulle, dat boeit me sowiezo al niet en trouwens ben al vree content dat ik met wat ik zelf doe als "hobby" er gelukkig niet van moet kunnen leven.[:)]
Met andere woorden heb ik echt weinig boodschap aan deze mail. Als ik iets wil weten zal ik het heus wel vragen .

ysbeer

#26
citaat:
Geplaatst door bollen neus

Peter van mij moest ge zeker geen PM sturen zulle, dat boeit me sowiezo al niet en trouwens ben al vree content dat ik met wat ik zelf doe als "hobby" er gelukkig niet van moet kunnen leven.[:)]
Met andere woorden heb ik echt weinig boodschap aan deze mail. Als ik iets wil weten zal ik het heus wel vragen .



Zelden zo een vriendelijk bericht gelezen,hier uit blijkt maar weer eens hoe je een ander kunt respecteren en waarderen ook als je er niet om gevraagd hebt.
Ik zou natuurlijk anders hebben gereageerd maar ja ik heb ook niet zo veel gevoel voor mijn mede mensen sorry hoor.
wim
wim

bollen neus

#27
Wim, dat moet eens kunnen niet?[:)]

Baureihe 103

#28
waar een buitje regen al goed voor is

En inderdaad ze bestaan in het grijs.



Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

#29
Bert,

Je wilt ons weer doen watertanden, nietwaar ?
Groeten Peter[;)]