Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

wiebelende Roco loks

Gestart door Binco, 29 juni 2010, 16:38:35 PM

Binco

Hallo,

Nu kan het aan mn eigen loks liggen (of aan mij:D) maar ik heb het idee dat mijn loks van roco "wiebelen".
Het is niet echt een zicht.
Hebben jullie dit probleem ook al vastgesteld?
En zijn er oplossingen voor?

Het gaat over de modellen (hle2018 en hld 6215) met de oude bruine motor met vliegwiel.?

Pol

Ik heb hier een oude E71 van Roco die wel een beetje huppelt, maar ik heb altijd gedacht dat dat aan die aandrijfstangen lag? Hij gaat zo een beetje in schokjes vooruit. Is dat wat je bedoelt?

Als ze naar opzij wiebelen, moet je eens kijken of er geen lekke band aanzit of een beetje minder pinten drinken. [}:)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Roderik

Heb hetzelfde gehad met een N-schaal loc. Bleek een steentje te zijn dat in een tandwieltje zat waardoor de loc steeds het tandwiel er moet over heffen.
Eens goed reinigen doet wonderen.
Always be modelling!

Binco

Ik heb ondertussen al iets meer gevonden...
http://www.modelspoormagazine.be/Archief2.asp?id=45
Ik denk dat het om hetzelfde probleem gaat ...
Alleen beschik ik niet over het artikel ... zal eens moeten zoeken[;)]

ERVIN

Klopt Binco , ik heb het artikel hier voor mijn neus liggen , maar ik beschik niet over een scanner , dus als er mensen die een scanner moesten hebben , het artikel staat in MSM Nr.7 , op blz.49.[;)]

Rochevalien

Dit artikel gaat over de eerste reeks 59 van Roco en die wiebelden zeer sterk.
Dat dit bij de oude uitvoeringen van de reeksen 20 en 62 ook zo is ,is mij onbekend.
Mijn 62 ers wiebelen niet en mijn 20ers ook niet.Mischien is die van jou op een maandag gemaakt?[:o)]
Het lijkt mij dan ook raar dat een motoraandrijving m?t vliegwiel daar last van heeft.

Jozef

Inderdaad de eerste ROCO 59 hadden deze wiebelende problemen.
Waar is de tijd, hij was toen te koop voor amper 1500 BF [:)]
IK heb veel Roco loks ... een 30 tal, en heb nooit betere loks gehad
Roco motoren zijn naar mijn menig de beste (Faulhaber is de max maar peperduur)
Met mijn Trix 59ers heb ik ook problemen , ze lijken op rijdende koffiemolens hehe, maar heb er wel een oplossing voor gevonden om dat geluid met 50% te verminderen !

Wat Roco betreft NO PROBLEMS [;)]
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jozef

Met mijn Trix 59ers heb ik ook problemen , ze lijken op rijdende koffiemolens hehe, maar heb er wel een oplossing voor gevonden om dat geluid met 50% te verminderen !
Is wel off-topic, maar vertel eens. Ik heb ook nog een trix reeks 23 die erg lawaa?erig is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krispy

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jozef

Met mijn Trix 59ers heb ik ook problemen , ze lijken op rijdende koffiemolens hehe, maar heb er wel een oplossing voor gevonden om dat geluid met 50% te verminderen !
Is wel off-topic, maar vertel eens. Ik heb ook nog een trix reeks 23 die erg lawaa?erig is.



@ Gerlof : trix motor der uit en solar motortje in
Beetje prutswerk maar daarna weg met lawaai ( zie MIBA 71 )

Dit kwam reeds ergens ter sprake in een draadje over reeks55
Ik heb mijn 2 55tigers en mijn 16 van marklin zo omgebouwd en men hoort ze niet meer , maken niet meer lawaai meer dan ROCO of LSM loks
De trekkracht is bij mij nog voldoende om een sleep van 6 ruituigen rond te zeulen ( ook bergop )

In het draadje kwam BREAK302 ( JOS ) daar opeens mee voor de proppen en ben blij , want nu rijden ze zoet en geluidloos .
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

jodo

heb  mij net een veertigjarige Roco DB 215 tweedehands aangeschaft.
de eerste testrit recht uit de doos  ; moeizaam rijden en toch wat wiebelen.waar ben ik aan begonnen !
heb de lok een volledig nazicht gegeven ,alle tandwieltjes reinigen ,reinigen van de stroomafnamepunten,ronde motor uit elkaar gehaald en collector netjes opgekuist met glasvezelpotlood ,als laatste hier en daar een drupje olie op de welbekende plaatsen.
en.. de lok wiebelt niet meer en rijdt rustig rond met mijn periode IV Hupack trein .

modelbouwpatrick

Citeer@ Gerlof : trix motor der uit en solar motortje in
Beetje prutswerk maar daarna weg met lawaai ( zie MIBA 71 )

Dit kwam reeds ergens ter sprake in een draadje over reeks55
Ik heb mijn 2 55tigers en mijn 16 van marklin zo omgebouwd en men hoort ze niet meer , maken niet meer lawaai meer dan ROCO of LSM loks
De trekkracht is bij mij nog voldoende om een sleep van 6 ruituigen rond te zeulen ( ook bergop )

In het draadje kwam BREAK302 ( JOS ) daar opeens mee voor de proppen en ben blij , want nu rijden ze zoet en geluidloos .

in welk draadje staat dit ?
8) ::)