Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gezocht!

Gestart door dieselfreak, 10 augustus 2005, 19:56:50 PM

dieselfreak

Wie kan mij een duidelijke afbeelding bezorgen van aanhangwagen type 734? Het gaat om een voormalig R- rijtuig wat in de jaren 70 werd omgebouwd tot aanhangwagen voor de motorstellen type 43-44 en 45 en herschilderd in rood en geel. Ik zou vooral willen weten wat de opschriften waren van dit rijtuig. Ook zoek ik al geruime tijd naar foto's van overwegen en seinhuizen op de lijn 59 Antwerpen- Gent in de periode 1950 tot 1970. Alvast bedankt!
MC

trainfreak

Bij het Stoomcentrum van Maldegem (SCM) staat er een aanhangwagen voor 43-44-45. Maar welk type kan ik niet zeggen.

http://www.stoomcentrum.be/NL/Normaalspoor/734Bijwagen.html
Mischien ben je daar iets mee?
Spoorse groeten
Dimitri

tonycabus

En ik wilde Dieselfreak net aanraden eens een bezoekje aan Maldegem te brengen en er zelf die wagen te gaan fotograferen (in overleg met de mensen daar natuurlijk!).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

trainfreak

Wel, dit weekend zijn er railfeesten (za-zo-ma) en als je het vraagt dan gaat da wel mogen denkek. Ze zijn daar heel vriendelijk!
Spoorse groeten
Dimitri

dieselfreak

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vorige week in Maldegem geweest om de aanhangwagen type 734 te fotograferen. Hij is inderdaad voorbeeldig gerestaureerd, maar de beschrifting ontbreekt (nog) en daar is het mij nu juist om te doen.  Ik heb contact opgenomen met de archiefdienst van de NMBS maar ook daar konden ze mij niet verder helpen.
MC

trainfreak

Vorige week, dan was ik er juist niet[:(].
Ik ben dus vrijwilliger bij SCM!
Spoorse groeten
Dimitri

matti


       Ha, de Marc . Nog aant zoeken achter die opschriften . Ge hebt daar vorige week in Maldegem als iets van gezegd . Ik zal eens zoeken in mijn foto archief . Ik breng em dinsdag dan wel mee.

 Ps. Treinfreak, Wie zedde gij ? Ik ben namelijk ook vrijwilliger bij SCM Maldegem .

                          De Groeten, Matti [8]

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door matti


       Ha, de Marc . Nog aant zoeken achter die opschriften . Ge hebt daar vorige week in Maldegem als iets van gezegd . Ik zal eens zoeken in mijn foto archief . Ik breng em dinsdag dan wel mee.

 Ps. Treinfreak, Wie zedde gij ? Ik ben namelijk ook vrijwilliger bij SCM Maldegem .

                          De Groeten, Matti [8]



Hey Matti!

   Dinsdag zal niet lukken voor mij vanwege vakantie (alweer)! Je mag  je foto's eventueel wel volgende zaterdag meebrengen naar het clubfeest. Bye, Marc.
MC

trainfreak

Ha dus Matti, gij kent mij niet?
Maar ik ken u wel ze[:D].
Een korte beschrijving van mij: een spotter van 16 (zie er veel ouder uit) met een bril, soms een oranje fluo vest en piekjes vooraan) En stoomfreak[:D][:D].

En zoals Maxim al zei: vandaag en morgen de shop en maandag de bar!
Spoorse groeten
Dimitri

Johnnytrein

@trainfreak , een oranje fluovest met piekjes vooraan wat moet ik me daarbij voorstellen? moet een raar gezicht zijn [:I][:D] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about