Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

L- rijtuigen Olaerts

Gestart door dieselfreak, 31 mei 2010, 21:45:27 PM

C-rail

Ik zie bij Olaerts 2 Tp. III sets staan, nl. de TGO-L3600 en de TGO-L3601.
Wat is het grote verschil tussen die 2 sets?
Zijn het gewoon verschillende samenstellingen of zijn ze in Tp III nog verschillend van jaartal?

stevend

Er zijn er verschillende set's.
Deze dat je aanduid met setnr 3600 - 3601, zijn set's bestaande uit 5 rijtuigen.
De andere set's bestaan uit 3 rijtuigen.
De mogelijkhied bestaat ook om ze los te kopen .
Alle rijtuigen ( zowel in de sets als los) hebben een ander "wagon"nr.
De sets die je aangeeft, nl 3600-3601, verschillen nog onderling in het volgende:
set 3600; 2 rijtuigen 2de klas, 1 "gemengde" bagage rijtuig met 2 klas, 1 rijtuig 1ste klas (gele lijn boven raam) en als laatste 1 rijtuig gedeelde 1ste klas/ 2de klas.

set 3601; 1 rijtuig 1ste klas, 3 rijtuigen 2de klas en als laatste een bagagerijtuig/1ste klas.

Dit zoals ik begrepen heb.
Mvg Steven

stevend

Bestond er geen 3de klasse in tijdperk 3 ?
Of komen deze in HO later uit?

Mvg

janjozef

de tpIII set is nog niet geariveerd,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Ik kijk in ieder geval uit naar ook die van Goovermodels uit en zie dan welke de beste zijn kwa/prijs kwaliteit [:)][:)]

SuSke

Las daarnet een minder prettig bericht op de site van tufken over die Goover Models.
Kan iemand dat bericht bevestigen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

MARKLINRIJDER

Wie kan dat beter bevesigen als GooVerModels zelf.[;)]

De L rijtuigen zullen en blijven verkrijgbaar zijn bij sommige modelspoorwinkels.

Allicht kiest de desbetreffende winkel voor de andere productie.

We hadden het graag anders gezien.

Mvg,

David

Gerolf

citaat:
Geplaatst door loebaske

Ik kijk in ieder geval uit naar ook die van Goovermodels uit en zie dan welke de beste zijn kwa/prijs kwaliteit [:)][:)]

Helemaal mee eens. Ik wacht ook nog af. Modelbouwers staan toch bekend om hun geduld, niet ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

Deze toestanden begrijp ik toch niet goed.
In het wereldje van de modeltreinverkopers en fabrikanten kan het soms raar gaan.
Ach we zien wel weer.[|)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Wie kan dat beter bevesigen als GooVerModels zelf.[;)]

De L rijtuigen zullen en blijven verkrijgbaar zijn bij sommige modelspoorwinkels.

Allicht kiest de desbetreffende winkel voor de andere productie.

We hadden het graag anders gezien.

Mvg,

David



Misschien zit het groot aantal versies en versch. tijdperken er wel voor iets tss. dat handelaars opteren voor de een of de andere.Mogelijks zullen sommigen enkel L-rijtuigen in doen welke werden besteld(om onnodig veel geld in de stock te moeten steken).
Heren invoerders en producenten van Belg. spoormateriaal zou het niet beter zijn moesten jullie eens aan tafel gaan zitten en op een of andere manier overeen komen wat jullie uitbrengen.Sommigen zullen nu zeggen dan kan de concurrentie niet spelen. Op het eerste zicht is dat misschien ook zo, maar zoals jullie nu bezig zijn om elkaar de loef af te steken is dat ook geen gezond klimaat.Er is nog zoveel Bel.materiaal waarop de modelspoorders zit te wachten. Misschien zie ik het niet helemaal juist maar het is toch iets waar eens moet over gedacht worden![?]
Groeten Peter[;)]

Peter

Blijkbaar zit er iets helemaal verkeerd. Was gisteren nog bij Tufken en hebben het over die L rijtuigen gehad en toen was er nog geen vuiltje aan de lucht. En nu dit weer. Ik weet er natuurlijk ook het fijne niet van maar ik vemoed...dat de konkurentiestrijd bikkelhard gespeeld wordt. Wachten we maar af wat de toekomst brengt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Duidelijk is dat er (al jaren) geen gezond klimaat heerst in de Belgische modelbouw. Voorbeelden te over, we hoeven geen namen en rugnummers te geven, maar dit is niet goed. Als er bewust gepoogd wordt elkaar kapot te maken is dat triest en niet in het belang van de klant. Als het onbewust is, dan ontbreekt er broodnodig overleg (er is nog zat te maken dat er nog niet is). Ik weet niet wat er steeds mis gaat en waarom het zo gaat, wel dat er iets mis zit.

SuSke

Duidelijk antwoord David.
Veel succes toegewenst. Een beetje concurrentie mag (en moet) er zijn. Monopolies leidt immers altijd tot vertrokken situaties en daar is enkel de monopoliehouder goed mee.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sicco

Ik krijg ineens visioenen van modelspoorders die na jarenlange vriendschappen ruzi?nd over de grond rollen omdat de een voor een andere fabrikant kiest dan de ander, en anderen die bij bepaalde winkels niet meer welkom zijn omdat ze bij anderen hebben gekocht [:D][:D]

Laten we alstemblieft hopen dat het bij die visioenen blijft...

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door SuSke

Duidelijk antwoord David.
Veel succes toegewenst. Een beetje concurrentie mag (en moet) er zijn. Monopolies leidt immers altijd tot vertrokken situaties en daar is enkel de monopoliehouder goed mee.



Suske,

In zekere zin heb je gelijk.Maar wat als er binnenkort maar enkele(of een) overschiet dan heb je ook geen concurrentie meer en dat is ook een ongezonde situatie.
Groeten Peter[;)]