Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

L- rijtuigen Olaerts

Gestart door dieselfreak, 31 mei 2010, 21:45:27 PM

dieselfreak

Ter info: op de website van treinshop Olaerts staat een eerste vooraankondiging van de L- rijtuigen die binnenkort gaan uitkomen.
MC

ems

Leuk dat deze in model uitkomen!
Ik blijf het wel vreemd vinden dan Olaerts nu nog steeds niet de reeks 44 heeft uitgeleverd (terwijl deze volgens Guido zelf al wel geproduceerd zijn); wat is dat toch met Olaerts?
Groet, Edwin

Sicco

Niks anders dan b.v. met Rocky Rail en Jocadis vroeger en met B Models en LS Models (waar blijven de modellen die voor maart en april zelfs op de productielijst stonden!?) nu.

Er is iets met Belgische modelbouw en het niet kunnen plannen (of negatiever gezegd, het voortdurend doen van valse beloftes)

Wel betreurenswaardig trouwens deze dubbeluitgave, ik vermoed dat het ongelukkig toeval is.

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

Niks anders dan b.v. met Rocky Rail en Jocadis vroeger en met B Models en LS Models (waar blijven de modellen die voor maart en april zelfs op de productielijst stonden!?) nu.

Er is iets met Belgische modelbouw en het niet kunnen plannen (of negatiever gezegd, het voortdurend doen van valse beloftes)

Wel betreurenswaardig trouwens deze dubbeluitgave, ik vermoed dat het ongelukkig toeval is.


Voor ons, de klant zie ik enkel voordelen: nu kan ieder voor zich uitmaken welk model het aantrekkelijkst is, zowel inzake prijs als vormgeving.
MC

bollen neus

Juist bijtijds mijn L rijtuigen van Jocadis weg gedaan zo te lezen, speelt geen rol van wie ze zijn als ze maar goed zijn en de prijs dat zal den doorslag geven.[:)]
ik zal er wel wat kunnen gebruiken om achter de verbouwde machinnekes te hangen.[:)]
Ook nog de K rijtuigen zijn welkom.

Gerolf

ik heb hier ook nog verschillende L-jocadissen (kits en gebouwd) Weg doen omdat er nieuwe komen?
Ik ga in elk geval kijken of die nieuwe de moeite waard zijn [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Inderdaad, omdat de techniek wel en beetje geevolueerd zal zijn in der loop van de jaren voor de afwerkingen ? Er is ook al een ferm verschil tussen de eerste K rijtuigen en deze die ik gezien heb ik Blankeberge !
Trouwens af en toe veranderen ; zo rolt het geld misschien nog tenminste. Dan wordt er minder geklaagd dat ze niets kunnen verkopen (de handelaars) of het te duur wordt ( de eventuele kopers).
Ook goed om de economie aan te zwengelen zoals het meer dan broodnodig blijkt te zijn nietwaar?[:)]


janjozef

Ik heb er 6 liggen, maar ze moeten nog gebouwd worden, we zien dus wel
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Sicco

We kunnen ze altijd nog ombouwen tot werfwagen, al dan niet zonder draaistellen, zoals er zelfs anno 2010 nog te vinden zijn!

bollen neus

Hoi Sicco, dat kan je inderdaad maar daar vind ik dan dat de prijs van 980 Bfr (bouwpakket vorm) wel ook wat duur voor is om zonder draaistellen ergens te zetten op een baan maar het idee is zeker niet slecht.[:)]

janjozef

Hab vandaag in woluwe deze van Olaerts kunnen bewonderen, zien er wel zeer knap uit. Alle uitvoeringen en kleuren worden uitgebracht heeft Guido bevestigd.

Het beloofd moeilijk te worden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Op de website van Olaerts staat dat de eerste set L-rijtuigen(die van 175 jaar spoorwegen) leverbaar zouden zijn, helaas nog wel zonder prijsopgave. Op de foto zien ze er alvast niet slecht uit.
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Op de website van Olaerts staat dat de eerste set L-rijtuigen leverbaar zouden zijn, helaas nog wel zonder prijsopgave. Op de foto zien ze er alvast niet slecht uit.



Op de site van "Het Spoor" in Haasrode staat de prijs: 195 euro voor een set van 5 rijtuigen hetgeen een zeer redelijke prijs is. Ik heb de set al gezien en de rijtuigen zien er prachtig uit. De set die nu uitgebracht is zijn de L rijtuigen zoals ze er momenteel uitzien. De Tijdperk 3 en andere versies volgen later.
MC

Bert Ossevoort

Denk dat de prijs bij het spoor niet die van olaerts zijn maar van Goovers..
en daar hebben we nog geen modellen van gezien ,afgelopen beurs in houten [nl] had olaerts ze al bij niet de definitieve, maar zag er goed uit ,echter bij mij blijven de jocadis modellen gewoon in de collectie waarom vervangen, prima wagons,en de lol van het bouwen gehad,Bert.

C-rail

Op wat moet ik letten als ik de Tp. III's van Olaerts wil aanschaffen?
Geperforeerde bogies, kleurstelling,...

Ik zie niet direct het bos door de bomen met al die versies![:I]