schaduwstation

Gestart door treinbeginner, 08 augustus 2005, 18:48:46 PM

treinbeginner

hallo

Ik heb problemen met het maken van een schaduwstation van 5 rails en 4 wissels en rij onder marklin.
Dit met reedjes en relais 5552 van vieessman.
1? Hoeveel reedjes 8 of 10
2? hoeveel relais 4 of 5
3? hoe de juiste combinatie ik denk dat ik alle mogelijkheden met 4 en 5 relais en 8 en 10 reedje heb uit geprobeert maar niets lijk juist te werken. Tot "van 1 naar 2 en van 2 naar 3" lukt en dan met wissel 4 zit ik in problemen.

Een oplossing is steeds welkom.

marc


 

Gerolf

Ik mis toch nog wat informatie in je vraag.
Ik ga ervan uit dat die viesmann relais bistabiele types zijn, en dat ze door je reedjes 'aan' of 'uit' gepulst worden. Ik ga er ook van uit dat je een wisselharp hebt gebouwd aan de in- en uitgang van het schaduwstation. Zijn die veronderstellingen juist?
Wat wil je eigenlijk doen?
Ervoor zorgen dat er geen trein op een bezet spoor binnenrijdt - en de inrij-wissels dus automatiseren?
Ervoor zorgen dat een wissel niet omslaat terwijl er een trein over rijdt?
Ervoor zorgen dat de laatst binnengereden trein het eerst het station verlaat - en de uitrij-wissels dus automatiseren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

treinbeginner

bedankt

maar moet ik van boven maar onder werken en de laatst heeft geen wissel.
Daar doe ik iets verkeert wat 1,2,3, gaan goed maar eens 4 begint alles op te schuiven (wissel afslaan wordt recht door en omgekeert)
Ik moet toch met5 bistabiele relais werken.
dus een zonder wissel.

marc

 

Gerolf

Begrijp ik het goed dat je de inrij-wissels wenst te automatiseren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

treinbeginner

Ja, dat is het.Het lijk eenvoudig en dat zal het ook zijn maar zal een trucje of een weetje bij zijn.

marc
 

just4fun

Hallo beginner,
is het zoiets dat ge bedoelt?

Groet,
Paul

treinbeginner

hallo

just 4fun hartelijk dank. Zo is het.
Heb mijn fout gezien.

Marc