Klein beginnen

Gestart door Alain, 19 mei 2010, 17:16:29 PM

Alain

Sommigen bouwen stadhuizen, de volledige foor of loc's waar je kan op rijden maar ik begin iets kleiner.:D

Momenteel bezig met Preiserianen te schilderen voor in mijn passagierrijtuigen.

Heb nog een doosje extra gekocht dus nog veel werk voor de boeg.

Zijn ze goedgekeurd?:D:D

IMGhttp://i906.photobucket.com/albums/ac269/Alain03/Modelbaan/IMG_0900.jpg/IMG

IMGhttp://i906.photobucket.com/albums/ac269/Alain03/Modelbaan/IMG_0901.jpg/IMG

PS de baby's zijn het moeilijkst, ze zijn zo klein.........

Peter

Mooi gedaan Alain,
Ik weet wel niet welk tijdperk je beoogt, maar ik zou toch ook wat lichtere en fellere kleuren gebruiken. Die vallen gemakkelijker op in een rijtuig.
Niet negatief bedoeld hoor, het is enkel een suggestie.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Om in een rijtuig te zetten zijn ze meer dan goed genoeg! Als je bedenkt dat mensen daar amper iets van zien [;)]
Heb je ze trouwens al gepast? Vaak zijn er been- en andere amputaties nodig ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik zou enkel uw Preiserianen een basiskleur geven, kwestie van geen witte plekjes te zien op het laatst, spreek uit ondervinding. verder zeker niet slecht.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Alain

citaat:
Geplaatst door Peter

Mooi gedaan Alain,
Ik weet wel niet welk tijdperk je beoogt, maar ik zou toch ook wat lichtere en fellere kleuren gebruiken. Die vallen gemakkelijker op in een rijtuig.
Niet negatief bedoeld hoor, het is enkel een suggestie.



Tijdperk IV-V, zal het in gedachten houden.[;)]

Alain

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik zou enkel uw Preiserianen een basiskleur geven, kwestie van geen witte plekjes te zien op het laatst, spreek uit ondervinding. verder zeker niet slecht.

Jan



Bedankt voor de info. De volgende doos krijgt een basiskleur.[;)]

marc goovaerts

Misschien is het een indruk gewekt door de camera, maar bij het beschilderen van Preisertjes zou ik ?lle satijn- en glansverven vermijden (zelfs voor gelakte schoenen).

Ook in de realiteit is er vanop enige afstand nauwelijks nog iets dat je kan zien blinken.
En schaalmodellen zijn zowiezo een vorm van 'op afstand kijken.
Er zijn er zelfs bij de andere modelhobby's die lijsten hanteren met in hoeverre een 'echte' kleur moet afgezwakt worden in verhouding met de gebruikte schaal...