Waar gaat de intresse naar uit

Gestart door Baureihe 103, 13 mei 2010, 21:08:04 PM

Baureihe 103

#15
citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik wil gerust eens een locje ter beschikking stellen, al is dat wel geen stomer...



Ha die Nicolaas,

Wat had je voor locje in gedachte een Belgische? of iets anders.

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

T03

#16
Een Duitse stomer is ook goed.
Heb hoofdzakelijk DRG materiaal[;)][:)]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

the_gold

#17
Ik heb een belgische stomer 25.015 en een HLR 80 van marklin.
Die zou je mogen gebruiken als proefkonijn om te verweren als je daar interesse in hebt, De 80 mag er best vuil uit zien[:o)]




groetjes Nicolas

Baureihe 103

#18
Beste Nicolaas,

De HLR80 is een mooie diesel (ik begin al aardig thuis te raken)
Proefkonijn zo wil ik het niet noemen hoor. Je zal je beide machines weer keurig geweatherd retour krijgen. Je heoft dus zeker niet bang te zijn dat ik wilde experimenten ga uithalen.
Zeker heb ik interesse als ik dan maar wel een leuk topicje mag plaatsen op het forum.

Groet Bert[:)]

Bestaat er een andere hobby.

Arbeco

#19
Hoi Bert (en anderen),

Na een poosje afwezigheid zal ik ook weer eens wat posten. misschien heb je deze foto's al eens gezien, heb een tijdje terug ook eens mijn M2's behandeld. Vooral de daken knappen hiervan op, want dat felle zilver doet toch wel zeer aan je ogen als ze uit de doos komen he...

Hier ??n van de M2's van M?rklin, na een lichte verwering:



Ook de M1 rijtuigen heb ik onder handen genomen:



En een fotootje van ??n van mijn HLR 80'ers:



Zoals jullie zien, vervuil ik de meeste modellen niet t? zwaar, maar sommigen uit mijn collectie hebben al een aardige boodschap gedaan. Meestal wil ik n?t de "plastiekglans" eraf hebben. Iedereen veel succes met wheatheren, en blijf posten he!

Groetjes Len[;)]

Groetjes Len.
Old diesels never die...

bollen neus

#20
Hoi Len, inderdaad deze foto's hebben we al meer dan ??n keer gezien.(ook in andere draadjes)
Schone foto's.[:)][:)][:)]

mark7758

#21
Mooi gedaan.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Baureihe 103

#22
Beste Len,

Inderdaad erg mooie foto's waarvan ik er inmiddels ook
weer een paar heb mogen bewonderen in de MSM.

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Gerolf

#23
Vooral die M1 vind ik prachtig gedaan [:p] [:p] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#24
zeker knap verweerd, maar aan de M1 ontbreek nog wat afwerking,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bollen neus

#25
citaat:
Geplaatst door janjozef

zeker knap verweerd, maar aan de M1 ontbreek nog wat afwerking,

Jan



@Janjozef, kan je dan ook eens een beetje uitleg geven wat er nog extra zou moeten afgewerkt worden? Vind de foto knap, misschien heb jij een betere foto liggen?[:)]

Peter

#26
Prachtig gedaan Len.
Met wat heb je de M1 en de M2 geweathered?

Waarschijnlijk bedoeld Jan het interieur. Ik ben er zelf dagen aan bezig geweest om het interieur van mijn M1 en K rijtuigen te doen.
Enkel de gordijnen ontbreken nog.

Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

#27
Hoi Peter, tof van de reactie maar ik denk dat de Jan wel al een grote jongen genoeg is om zelf dit even uit de doeken te doen zeker?[:)]

Voor mij ketelwagons om even te verweren, vind het lastig bij al die rondingen om afdruipers te verkrijgen.Of hoe moet ik dat vertalen? Tenzij hier al een draadje van bestaat ? [:)]

Arbeco

#28
@ Peter:

Voor verweren gebruik ik altijd de XF verven van Tamiya, deze geven een (naar mijn mening) zeer mooi, zacht resultaat. Per wagen gebruik ik zo'n 3-4 kleuren, al heeft de ene wagen natuurlijk wat meer nodig als de andere.

@ Eric (Bollen Neus):

Ook ketelwagens zijn bij mij al niet meer veilig; hier eentje voor stookolie:



En een wagen voor vervoer van gassen:



Ook hier gebruikte ik Tamiya verf, al heb ik voor de "gemorste" olie uit de vulopening van de eerste wagen eerst een waasje matzwart gespoten in de omgeving van de opening, en later met glansverf nog wat sporen getrokken. Dit heb ik gewoon met een fijn penseeltje gedaan.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Baureihe 103

#29
Nog een ketelwagentje





Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.