Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Milliput

Gestart door marc goovaerts, 10 mei 2010, 23:35:40 PM

marc goovaerts

In een ander draadje kwam brokkelige Milliput ter sprake.

Hoewel de verpakking h??l vaag blijft over de houdbaarheid ("very long"), is de website van Milliput iets duidelijker: twee jaar.
Hoewel je er, zonder enige productiedatum op de verpakking, natuurlijk altijd het raden naar hebt.

Een giftige mail naar Milliput gaf twee antwoorden:
- Ze vinden het nog steeds niet nodig die datum er op te zetten
- Bij warme stockage (of slecht hersluiten van de zakjes) is het de rol verharder die het eerst zal verouderen (oa te zien aan bruine vlekjes) en dat is het rolletje dat in het blauwe zakje zit.

Peter

Ondanks die kleinere problemen, blijft Miliput toch een uitstekend vulmiddel.Ik gebruik zelf het liefst de witte Miliput omdat hij fijner van struktuur is, maar de grijze is ook niet slecht.

Om het schuren tot een minimum te herleiden, kan je na het aanbrengen van Miliput deze met een bevochtigde vinger al zoveel mogelijk glad strijken. (Hela: bevochtigde vinger, niet kletsnat h
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

...Bij warme stockage (of slecht hersluiten van de zakjes) is het de rol verharder die het eerst zal verouderen (oa te zien aan bruine vlekjes) en dat is het rolletje dat in het blauwe zakje zit.

In mijn geval werd de Milliput nieuw droog en half verhard aangetroffen. Geen sprake van slecht hersluiten of zo. Bij hun systeem van afsluiten stel ik zo mijn vragen. Ze frommelen het plastiek zakje wat samen en binden er een plakband rond. Hermetish is zoiets helemaal niet. Als ze die zakjes nu eens zouden dicht smelten...

Ik weet nu dat je bij een nieuw pak Milliput niet blind mag vertrouwen dat het goed zal zijn. Ik ga het pak steeds open doen, om eens in beide rollen te knijpen.

Nu, wit of grijs heb Milliput nog niet gevonden. Tot nu toe heb ik steeds bruine Milliput gehad. Heb ik dus steeds verouderde Milliput gehad? [B)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Michiel,

De witte Miliput zit verpakt in een witte doos met blauwe opdruk.
De grijze Miliput zit verpakt in een doos met rode opdruk
(over de kleur grijs valt te redetwisten. Het is een grijs/groen beigeachtige kleur.
Hier in Antwerpen te koop oa bij Verschooten, Collectorsbank enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Peter, ik heb een witte doos met rode opdruk, dus "grijze" Milliput. Maar mij lijkt het toch duidelijk gelig te zijn. Is dit het "grijs/groen beigeachtige" waar jij het over hebt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

citaat:
Is dit het "grijs/groen beigeachtige" waar jij het over hebt


Inderdaad.[:D][:D][:D]

Zonder reklame te maken: ik koop mijn Miliput bij Verschooten.
De reden: Miliput wordt zeer veel gebruikt bij modelbouwers die plastiek modellen bouwen, en in een winkel waar een groot gedeelte naar plastiekmodelbouw gaat is de kans op "oude Miliput" veel kleiner door het grotere verbruik van dit produkt.
Doch indien mogelijk is kontrole altijd het veiligste.
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

De 'grijze' Milliput is de zgn 'standaardkwaliteit'. Naast deze en de wat fijnere (en duurdere) witte bestaat er ook een rode, 'terracotta'.

Toevoeging: En volgens hun website zijn er nu ook nog een zilvergrijze en zwarte variante.

Thommy

waarom niet de Plasto van Revell?? Ik moet zeggen dat die ook wel gemakkelijk is.

Ik zit op nog een forum voor modelauto's/vliegtuigen (idee?n opdoen kan nooit kwaad) en daar is de mening ook verdeeld tussen miliput <-> plasto.

nu, elk z'n eigen merk zeker [:)]
Greetz

Thommy