Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

2 sporen 2 treinstellen

Gestart door Eres, 22 april 2010, 19:21:31 PM

Eres

Ik heb een probleem en hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Hopelijk heb ik ook de juiste benaming gebruikt bij rubriek onderwerp.

Ik ben een (her)beginner en ben nu bezig langzaam een baan op te bouwen Een baan met spoor HO, analoog. Inmiddels heb ik een baan van 2,5 mtr lang dubbelspoor verbonden met in de bochten de wissels. Nu zou het mogelijk moeten zijn dat ik met 2 treinstellen zou moeten gaan rijden.

Maar excuses hiervoor ik weet die technieken niet meer daar het voor mij te lang geleden is dat ik met dergelijke zaken te maken heb gehad.

Ik wil eerst rustig beginnen met een kleine baan met diverse mogelijkheden. Maar de technieken weet ik zo snel niet meer. Daarom maar klein beginnen alvorens ik het diepe ingaat en alles verkeerd gaat.

Ik hoop dat er iemand is die mij verdere informatie kan geven. Iedere hulp is meer dan welkom.

Bedankt alvast,

Wim

Michael

Wim aangezien je analoog rijd en met meerder loks tegelijkertijd zal je je baan moeten opdelen in stukken, en elk stuk voorzien van een aparte stroomvoorziening.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Een dubbelsporige hoofdbaan, met op elk spoor een analoge trein is niet zo complex:
Elk spoor zijn eigen rijregelaar, de "oversteekwissels" waar ze elkaar ontmoeten voorzien van isolerende raillassen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

wim, ik heb je wat info doorgestuurd, hopelijk lukt het zo[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Eres

Dank voor jullie informatie. Dus gewoon een stukje isolatie stukje er tussen en je kan met twee aparte snelheids regelaars rijden met 2 loks.

Ik moet toch volgende week weer naar Losheim en deze gelijk meenemen.

Dank voor jullie tips en Marc ik heb je mail ontvangen ik zal je een aparte mail sturen Dank voor die pagina's.

Wim