Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lok reeks 62 ( 6300)

Gestart door Jozef, 16 april 2010, 15:39:39 PM

Peter

#45
Ja, dat is degene die ik bedoel. Zie ook de foto in mijn draadje "Antwerpen-Linkeroever"
Spijtig dat VBV er nog niet aan gedacht heeft dat model in die versie uit te brengen,( alhoewel de 62/63 van Roco ook niet slecht is). Ze hebben van andere diesels wel tijdperk III versies ( bv de 204, de 205 de 210 en de 230.)
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

aan Peter,                                                    19febr.'17,

Sicco heeft hier daarstraks de VBV-versie type 212 met   dubbele seinen/lichten   toch aangekondigd  :

Reactie #43 Gepost op: Vandaag om 14:39:55 » :  Citaat (Sicco):  ..."...Ja hij gaat er komen..."...     

Peter

Staat nog wel niet in de nieuwighedenfolder van VBV.
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

Daar heb ik vb al ruimschoots om gevraagd of ze geen zin hadden deze uit te brengen .
Dit al bij hun eerste loc reeks 62 !
Maar zie daar , zeer heugelijk nieuws dus . ;D

Sicco

Jongens, de Budget Line serie is ook zo opgezet om zoveel mogelijk varianten te maken van een model binnen de bestaande mal. Elke min of meer reguliere uitvoering kan en zal uiteindelijk een keer gemaakt worden. Daar hoort dus uiteraard ook een tijdperk III versie bij.

rixke rail

IMG_6273 by Eric  Baert, on Flickr

Slechts één originele Roco ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Davy

Heeft er iemand toevallig een foto van een echte type 212 met dubbele lichten? zal sevens eens snuffelen in mijn boeken :)

Sicco

https://www.flickr.com/photos/21602076@N05/3637792055
Letwel dit is de versie met de luchtroosters nog in de zijwand in plaats van tussen de lichten.

Davy

type 212.144 gevonden op't net ;)
thanks voor de link.

dieselfreak

Citaat van: Sicco op 19 februari 2017, 19:26:35 PM
https://www.flickr.com/photos/21602076@N05/3637792055
Letwel dit is de versie met de luchtroosters nog in de zijwand in plaats van tussen de lichten.


Leuk station ook op de achtergrond, dat zou nog eens een prachtig project zijn om in model uit te brengen. ;D
MC

Svendw

Iemand een idee waar ik aan onderdelen kan komen van de reeks 62 van roco? Zoek nog 1 buffer, 1 baanruimer, en een setje assen om een loc compleet te maken..

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

loebaske


Sven stuur eens een mail met de onderdelen nr. naar HST, die heeft wel onderdelen op voorraad en anders kan Franky het bestellen...

Herwig

aan Sicco,                                                                          20febr.'17,

De komende VBV-212 wordt toch zeker-en-vast een ànder nummer dan die van Roco, m.a.w. géén VBV-212.144  ? 
Een verschillend loc-nummer zou voor-de-hand-liggend zijn...

Sicco

Dat zou inderdaad voor de hand liggen

Svendw

Ga straks onderdeelnummers eens opzoeken Loebaske..

Heb ondertussen al een paar mogelijkheden.
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎