Lok reeks 62 ( 6300)

Gestart door Jozef, 16 april 2010, 15:39:39 PM

Jozef

citaat:
Geplaatst door deurenkletser



@Jozef: Hoe heb jij die cab losgekregen, ik durf niet hard te trekken.
Moeilijk zijn de BRELEC's niet te plaatsen, maar je moet ze er wel echt helemaal induwen anders draaien de draaistellen niet meer goed en kan je geen bochten meer nemen.



Bedoel je de bestuurders cabines ? , deze heb ik losgemaakt met een zeer kleine fijne platte schroevendraaier, langs de zijkant tussensteken en wat trekken ... gewoonlijk springen ze eruit !!! gaat wel niet altijd even vlot ! maar nog geen problemen gehad.

Ben nu bezig een reeks 62 lok om te bouwen met een lichtset van Digirails. foto verslag komt spoedig op mijn site, maar weet NU al zeker ....... Brelec is veel beter en eenvoudiger !

Groetjes Jozef
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

Trierer Luc

Hallo,
Heb voor kort een "knutselexemplaar " van deze6300  kunnen kopen. Er was en er is nog altijd tamelijk wat restauratiewerk aan. De meeste onderdelen vind ik ook nog via internet behalve:

De kunststof bogie- bedekking met aangehechte NEMschacht. ( in zoverre ik het heb kunnen opzoeken gaat het om ROCO reserveonderdeel 94372). Kan ik om den duvel niet vinden! De oorspronkelijke koppeling is afgebroken en niet meer voorhanden.
Iemand raad of tips?

PS: Niet boos zijn als mijn duitse spellingscontrole af en toe mijn nederlands verduitst!
Groetjes uit Trier
2R digital Roco MM + versterker 10764

eve

Citaat van: Trierer Luc op 15 december 2016, 15:47:22 PM
Hallo,
Heb voor kort een "knutselexemplaar " van deze6300  kunnen kopen. Er was en er is nog altijd tamelijk wat restauratiewerk aan. De meeste onderdelen vind ik ook nog via internet behalve:

De kunststof bogie- bedekking met aangehechte NEMschacht. ( in zoverre ik het heb kunnen opzoeken gaat het om ROCO reserveonderdeel 94372). Kan ik om den duvel niet vinden! De oorspronkelijke koppeling is afgebroken en niet meer voorhanden.
Iemand raad of tips?

PS: Niet boos zijn als mijn duitse spellingscontrole af en toe mijn nederlands verduitst!
Groetjes uit Trier

Misschien hier : http://www.apc-miniaturmodell.de/index.php/ersatzteile

Erik

theedooz

 

Trierer Luc

Dank aan allen. Stukken gevonden en besteld.
2R digital Roco MM + versterker 10764

Trierer Luc

Nog een verdere vraag:
De rood/wit lichtwissel functioneert niet zoals het moet. In een richting brandt zoals ik vermoed juist een van beide lampjes op de platine. Bij ompolen branden beide. Ik ben geen electronicus maar ik vermoed dat een van de beide diodes kapot is. Heeft iemand specificaties voor deze diodes?
Of is miln diagnose verkeerd?
Groetjes uit Trier
2R digital Roco MM + versterker 10764

OlivierV

Diode zal inderdaad stuk zijn. Kijk naar de andere diode, normaal zal daar wel iets opstaan.
;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Bestaat er eigenlijk (of heeft er een geweest) bij Van Biervliet of Roco een model in de versie van de 212 (tijdperk III)?
en zo ja heeft iemand hier referenties en foto's van
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco


ACFI


Herwig

aan Sicco,     (en Peter),

Hoezo,  u zegt nu:   nog nooit een H0-versie uitgebracht van een HLD type 212 ?
U bedoelt misschien nog niet met slechts 2-voorseinen/-lichten ?
Werd (o.a.) door u reeds besproken in de forumrubriek   'MSM-actie A°2017'  .   

Citaat (van mezelf in dat draadje..):
Reactie #106 Gepost op: 15 januari 2017, 16:18:40 pm »
De échte, originele Roco nr. 212.144 met dubbele lichten (uit de pré-digitale préhistorie) heb 'k hier in de hand.
Wat een mooi ding was dat in zijn tijd, van Roco.
( met het kassabonnetje dd. 31 december 1990 ( onze kerstboom zal er nog gestaan hebben ...)  à Bef 2.995,- )


Sicco

Sorry, ik las alleen 'Van Biervliet' en las over 'Roco' heen

Herwig

't Weze u vergeven op een zondagnoen.

Maar dit gaan we zeker  in 't oog houden:
..."...« Reactie #38 Gepost op: Vandaag om 11:58:28 » :     Citaat (Sicco):   ..."...Nog niet..."...         (onder verstaan:  VBV)

en hopelijk met enkele voorseinen.

Sicco

 ;D

Ja hij gaat er komen

En nee niet met enkele seinen. Het waarom heb ik de afgelopen periode al meermaals uitgelegd.