Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 92 van T3 naar TYPE 59 deel II

Gestart door ToThePoint, 15 april 2010, 18:03:21 PM

ToThePoint

Heb het onderwerp van de ombouw T3 naar nmbs type 59 deel II eens bestudeerd. Het gans uit elkaar halen van het aandrijfwerk is geen probleem. Krijgt men dat ooit wel terug goed ? Ik heb daar serieuze vraagtekens bij. Is het niet eenvoudiger om de niet te verven delen met maskol of dergelijke te behandelen ? Met de airbrush kan men toch fijn werken ? Of schilderen met de airbrush en met een wattestaafje in wasbezine of aceton over de eigenlijk niet te verven delen gaan ? als de verf terug oplost kan men toch alzo ook een verwering creeren als men niet al te grondig poetst?
En het aandrijfwerk in een of ander zuur/base ? Geef dat niet op termijn problemen ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

T03

"I have a train riding in my brain"

Dirky

Bij een ombouw kan je maar beter meteen grondig tewerk gaan. Een rush job is zelden iets om helemaal tevreden over te zijn.
Misschien probeer je beter eerst eens op jouw manier te werken - bij wijze van test voor jezelf. Ik denk dat er zal gevloekt worden [:)]


Michiel

Ik moet toegeven dat het resultaat er erg goed uit ziet, maar ik huiver toch ook als ik denk dat het drijfwerk ontmanteld, en de wielen van assen gehaald moeten worden. Verleden jaar is dit experiment voor mij negatief uitgedraaid, en heb het nooit meer goed gekregen. Als het niet echt moet, laat ik toch alles liever zitten zoals het zit. Maar voor de rest heb ik er toch wel een paar tips uitgehaald. Nog even, en ik kan het ook eens proberen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Michiel,
niet alleen in modelbouw maar op nagenoeg alle vlakken moet men zijn eigen grenzen kennen. Die grenzen kan je maar verleggen door te proberen. Koop bvb op eBay een prulle-lok, haal die uiteen en monteer hem weer...
N is wel kleiner en dat maakt het ook niet gemakkelijker...