soldeerbranderke

Gestart door Dirky, 14 april 2010, 22:21:08 PM

Dirky

mijn oude Weller soldeerbrander heeft het begeven. Er moet iets nieuw komen... iemand ervaring met het eene of het andere merk aub ?

thx

Gerolf

Ik heb er twee: een h??l goedkoop maar prima brandertje met zeer fijne vlam, en een wat grovere middenklasser die ik minder vaak gebruik (beide zijn beschreven in MSM).
Wat wil je er mee solderen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

voornamelijk messing maar hier en daar een stukje staal brazeren zou ook wel mogen kunnen... ik denk aan de Proxxon.

Dirky

we zijn een jaar verder... de Weller doet het heel sporadisch nog en er moet dus iets nieuws komen..

maakt er iemand van jullie gebruik van dit hier?

thx

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/575000-599999/588226-in-01-ml-TOOLCR_GASLOETER_BRENNER_SET_de_en_fr_nl.pdf

dingske

Ik gebruik wel dit toestel niet, maar wel een toestel wat bijna hetzelfde is. Kocht onlangs de dremel versatip en ben hier heel tevreden over.






citaat:
Geplaatst door Dirky

we zijn een jaar verder... de Weller doet het heel sporadisch nog en er moet dus iets nieuws komen..

maakt er iemand van jullie gebruik van dit hier?

thx

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/575000-599999/588226-in-01-ml-TOOLCR_GASLOETER_BRENNER_SET_de_en_fr_nl.pdf

Ik wil groot zijn in iets kleins.

erik50

Als je met een Weller gewerkt hebt dan zou ik toch terug voor de weller gaan.
Voor mij toch de betere soldeerbrander.[;)]
Ik weet niet welk type je gebruikt maar weller leverd vlot vervangonderdelen voor je bout.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Geert

citaat:
Geplaatst door erik50

Als je met een Weller gewerkt hebt dan zou ik toch terug voor de weller gaan.
Voor mij toch de betere soldeerbrander.[;)]



Klopt, op het werk gebruik ik deze ook. Nooit problemen mee gehad.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Steam.N

Ik werk ook met een Weller, en ben er erg tevreden over.  Geen problemen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Die van mij heeft me al ruim 30 jaar geholpen en de vernieuwing van het "buiswerk" vooraan zal me zoveel kosten als een nieuw "goedkoper" ding...

Een nieuwe weller is wel niet zo denderend goedkoop, nietwaar? En tegenwoordig is veel goedkoper spul ook goed voor een niet professional!

Ludwig

Hoi Dirky, laat anders eens weten over welke bout het gaat.
Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van Weller.
Waarschijnlijk heb je een Pyropen van Weller?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2