Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Onderhoud locomotieven

Gestart door svvander, 28 juli 2005, 12:08:54 PM

Klaas Zondervan

Ik krijg daar ook een melding dat de domeinnaam nog beschikbaar is.
dus er is toch iets mis met die url.

n/a

Heren, als het een gebroken link is, dan kan ik er ook niets aan doen, ik gaf alleen door wat er op verschillende modelspoorpagina's te vinden is. Er staat ook een email adres bij van eric, dus neem even contact met hem op.

Wim.

Gerolf

Blijkbaar bestaat Tbase2 niet meer:
citaat:
gehaald op Beneluxrail.net: iCollectWare voorheen Tbase

dit Programma in de vorm van iCollectTrains is een databaseprogramma om je modelbaanverzameling mee bij te houden. Ten opzichte van Tbase is dit programma volwassen geworden, en krijgt in de nieuwe versie een XP uitstraling. Tevens is er een aparte versie verkrijgbaar voor auto verzamelaars onder de naam iCollectCars
Het programma kent de mogelijkheden om meerdere databases vast te leggen, waarbij bij de ingevoerde locs veel gegevens toegevoegd kunnen worden, zoals Locnaam, Land, type loc, asindeling, bedrijfsnummer etc.. Hier kunnen verder nog symbolen als spoorwegmaatschappij, land en een eigen plaatje van het artikel aan toegevoegd worden....

Het emailadres van eric (voorheen eric@tbase2.tk) zal ook wel veranderd zijn, denk ik ...
Het programma zelf lijkt me toch niet echt gericht op loc-onderhoud, meer voor verzamelaars, ruilers, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Wat er ook op beneluxrail vermeld wordt is dat er een lagere prijs geld voor benelurail gebruikers nl -10 euro. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dikken

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Gerolf

TBase lijkt inderdaad een zeer interessant programma voor mensen met een (grote) verzameling modelmaterieel. Ik reken mezelf niet bij deze groep [V]
Voor een 'onderhoudsboekje' van je materieel is een excel-bestandje misschien toch net zo handig ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Ik heb intussen wat info gevraagd aan de heren van HGBTF, die kwamen met het volgende:

ge-ijkte termen voor al of niet repareren, grootspoor:
- te volgen,
- niet in voorraad,
- proef op koer ok,
- voor eigenaarswerkplaats,
- links met rechts gewisseld.

Modelspoor: onderverdeeld in 2 stukken: motor - aandrijflijn; wielen - tandwielen.
motor: langsspeling, smering lagers, koolborstel, collector, elektrische verbindingen.
aandrijflijn: speling, smering.
wielen: speling, profiel, stroomafname.
tandwielen: speling, smering, slijtage.

Wie voegt hier iets aan toe?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Hallo allen-

Mijn naam is Erik Spierenburg en ik ben eigenaar van iCollectWare. Wij zijn de makers van iCollectTrains. Via een download opmerking werd ik attent gemaakt op de discussie hier. Leuk!

Als ik er even onbeschaamd tussen mag komen, ja, tBASE II bestaat onder die naam niet meer maar is verder ontwikkeld en heet tegenwoordig iCollectTrains. Zonder dat het nou helemaal een reclamepraatje wordt, je hoeft niet per se een verzamelaar te zijn om plezier te hebben van iCollectTrains. Of liever gezegd, iedereen die aan modelspoor doet, ikzelf niet uitgezonderd, is een beetje een verzamelaar. Je koopt en krijgt spulletjes, die spulletjes zijn geld waard, een goede registratie voor de verzekering is al gauw een must.

Nu begrijp ik dat de wens is om bij te houden welk onderhoud is gepleegd en wanneer.

Het is te verwachten natuurlijk, dat kan uitstekend met iCollectTrains. Je kunt namelijk geheel naar eigen inzicht velden aan de database toevoegen. En dat kunnen heel goed velden zijn waarin je bijhoudt:

- wanneer het volgende onderhoud moet plaatsvinden
- welke afzonderlijke onderdelen er nodig zijn
- zo'n blow-up tekening met alle onderdelen er op (als document aan het item hangen)
- enzovoort, enzovoort.

Afijn, het is niet bedoeld als reclame - het is het wel een beetje geworden - ik hoop niet dat jullie dat erg vinden. Maar het leek me ook een beetje suf om helemaal niks te zeggen ;)

Met vriendelijke groeten,
Erik
(erik@icollectware.nl)

tonycabus

Wel, hierbij dan "welkom!", Erik! En bedankt voor je uitleg over je soft.
En als je nog andere dingen te vertellen hebt, doe maar!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Hallo Tony (en anderen)-

Dankjewel, ik zal het forum zeker blijven volgen. Schande dat ik dat niet al deed eigenlijk.

Groeten,
Erik

svvander

Hallo Eric,

Nu je hier dan toch bent, kan ik het jou via deze weg vragen. Geldt de korting op iCollectTrains van ?10 nog steeds? (Of is er misschien een mogelijkheid om voor de vaste klanten van Modelspoormagazine, een special actie te voorzien??? [:D][;)]) Zou wel knappe publiciteit zijn, niet?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Hallo Sven (en alle anderen)-

citaat:
Nu je hier dan toch bent, kan ik het jou via deze weg vragen. Geldt de korting op iCollectTrains van ?10 nog steeds?

Die korting is ooit bedacht in samenwerking met BeneluxRail.net. Maar ik heb daar geen enkel probleem mee die ook door te trekken voor bezoekers van Modelspoormagazine.be. Het korte antwoord is dus voor nu 'Ja', die korting geldt dan in ieder geval nog voor de maand september 2005.

Omdat het een speciale actie is moet je om er gebruik van te maken even een mailtje sturen naar mm_actie@icollectware.nl . Je ontvangt dan per omgaande de betaalinstructies.

citaat:
(Of is er misschien een mogelijkheid om voor de vaste klanten van Modelspoormagazine, een special actie te voorzien??? ) Zou wel knappe publiciteit zijn, niet?

Dat zou het zeker. En ik sta beslist niet afwijzend tegenover een actie via het blad. Leest er iemand van het blad mee? Als zij er oren naar hebben kan er best iets definitiefs worden georganiseerd.

(Even tussendoor: mijn schoonzus kwam ons net feliciteren met de aanstaande baby en had als kado meegenomen, je gelooft het niet, het nieuwste nummer van het Modelspoor Magazine! Toeval?)

Groeten,
Erik

svvander

2x maal goed nieuws dan! Proficiat met de aanstaande baby!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Hallo Sven-

Dankjewel!

Onder het werken - af en toe moet er een paar minuten worden gewacht op de compiler - zit ik trouwens te bladeren in MM en ik moet zeggen, dat valt absoluut niet tegen. Leuk artikel over Brekina en prachtige foto's. En dan vooral de lok op pagina 59. Het hele artikel eigenlijk. Ik hou heel erg van goed geweatherde modellen en wat ik daar zie is echt top!

Groeten,
Erik

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)