Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

winkels in Moezelstreek ?

Gestart door sdbhg, 27 juli 2005, 12:37:06 PM

sdbhg

Ik vertrek vrijdag voor een paar dagen naar de Moezelstreek en een bezoek aan de Duitse modelspoorwinkels in die regio mag niet ontbreken..

Kent iemand interessante winkels in Trier en aan de Moezel ?

Of kent iemand musea of tentoonstellingen met modelspoorbanen in die regio ?

Alvast veel dank !

svvander

Ik vertrek zaterdag ook naar Oberammergau, in de buurt van Garmisch Partenkirchen.

Als er iemand hier misschien in de buurt winkels weet?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

wisselstromer

in Trier is (was) er ne winkel recht tegenover het speelgoedmuseum
ik ben er een jaar of  10 geleden eens geweest als klein manneke ne was toen natuurlijk onder de indruk[:)]

zelf ga ik naar berlijn binne 2 weken

een bezoekje aan mijn favoriete winkels op de Mierendorplatz en in de Taunzientstrasse zal zeker niet ontbreken
als de vrouw het wil spring ik zeker in de Nurnbergstrasse binne
veel 2de hands daar en redelijk van prijs
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

doomslu

In Trier is er inderdaad een winkel in de Nagelstrasse, waar ook het speelgoedmuseum was. Een andere winkel is vlakbij, in de Metzlerstrasse (als ik mij niet vergis). Beiden zijn te vinden in de buurt van de Viehmarkt, ten zuiden van het centrum (Hauptmarkt), op wandelafstand. Ter orientatie : de Porta Nigra ligt ten noorden van het centrum.
E?n van de winkels heeft voornamelijk M?rklin, maar ook een rijk assortiment ?prulletjes? voor scenery en zo. De andere heeft diverse merken. Veel belgisch vind je er echter niet. Waarmee ik niets negatiefs wil zeggen...
Alhoewel ik al 8 jaar op 15 Km van Trier woon, en er dus regelmatig kom, heb ik het speelgoedmuseum nooit bezocht... [:I]. Misschien toch eens doen ? Volgens de informatie die ik op het internet vind is het speelgoedmuseum nu gevestigd aan de Hauptmarkt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

In Oberammergau is het net zoals in de rest van Oberbayern en de Allg?u: Kommer en kwel.
In Garmisch-Partenkirchen is er een winkel niet ver van het station, doch veel keuze hebben ze er eigenlijk niet, of het zou moeten zijn dat je interesse hebt voor Bavaria, Metropolitan enz.
Wat wel de moeite in Garmisch is, is het museum gelegen in de ringlokloods. Dit is aan de uitrit richting Mittenwald. In het station zelf kan je drie verschillende seinsoorten door elkaar zien gebruikt worden. Lichtseinen, Bayerische vormsignalen en de normale regel vormsignalen. Een leuke opmerking nog: van juist voorbij Murnau richting Garmisch wordt de lijn enkelsporig met enkele onbewaakte overwegen en dus moeten ALLE treinen inclusief de ICE geluidsignalen geven en LANGZAAM de overwegen berijden.
Voor echt goede treinwinkels moet je al naar M?nchen, Augsburg of Ulm, want zelfs in Kempten, Bad T?lz e.d. zijn de treinwinkels niets bijzonder.
Tussen haakjes: ik ben zelf net terug van een weekje Oberstdorf (mijn lievelingsstad) want meer kon ik niet vrijaf nemen. Waarschijnlijk nog een week in de herfst en de winter.
Of Sven hier nog veel aan heeft weet ik niet want hij zal al weg zijn zeker.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

In nurnberg (nochtans DE speelgoedstad bij uitstek naar het schijnt) valt het echt tegen
er zijn wel enkel winkels maar niet van dat niveau van wat je  (ik) er wacht

Er zijn er 2 heel goede
- Modellbahntreff R. Gumpp u. K. H?rtel, 90459 N?rnberg
 W?lckernstr. 34
Wat hier allemaal binnesteekt kun je niet geloven, olaerts in het veelvoudige


- Eisenbahn D?rfler Inh. Rudolf B?hlein, 90402 N?rnberg
 F?rberstr. 34-36

Hier kun je heel veel spullen koepn uit sets die door marklin "niet apart verkrijgbaar zijn"
ze knippen ook wel eens enkele belgische sets uit elkaar


mvg

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer