Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ESU BR 215

Gestart door B-Cargo, 22 maart 2010, 22:37:44 PM

Alex

Juist! Esu heeft ook plannen om in de toekomst de hernummerde 215, de 225 op de markt te brengen. er komen dus nog meer varianten uit!

Alex

ERVIN

Mooie foto's Dries.[;)]

Peter

Op onderstaande foto, de Fleischmann 218 op mijn "helaas" afgebroken baan.Deze lok staat trouwens te koop.




Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Eerste testritjes van de ESU uitgevoerd ... (AC versie)

Heel mooie fijne afwerking, loopt heel vlot en kruipt heel traag.
Trapjes worden zelfs weggeduwd door de Bogey. Je moet er maar opkomen.

Geluid is onzettend krachtig in vergelijking met wat we gewoon zijn.
Luid, duidelijk en levendig.

Verlichting : zelfs de stuurpost is apart te verlichten. Zot wijs !

En nu... zien hoe de rest hierop inspeelt... dat belooft.
mvg,
Paul(ogic)

itchy

Alex, buiten een klein fotootje van een BR225 op de aankondigingsfolder vind ik nergens info over deze variante. Weet je hierover meer?
citaat:
Geplaatst door Alex

Juist! Esu heeft ook plannen om in de toekomst de hernummerde 215, de 225 op de markt te brengen. er komen dus nog meer varianten uit!
Alex

Paul, wat moet ik me hierbij voorstellen?! Ik vind de meeste sound loks al doorgaans zeer luid klinken!
citaat:
Geplaatst door Paulogic
Geluid is onzettend krachtig in vergelijking met wat we gewoon zijn.
Luid, duidelijk en levendig.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Paulogic

Dag Itchy,

Wel loeihard, echt en nog verstaanbaar ook. Er zitten 2
speakers in en dat is hoorbaar. Het geluid is niet overstuurd,
zoals je soms bij een hoog volume meemaakt

bvb : De bel, de hoorn en aankondigingsdame zijn zo goed dat je je
bijna echt in het station waant. Ik verschoot toch even als
ik die functies opriep. Als ik vergelijk met wat in mijn andere
soundlocs hoor is het verschil merkbaar. De toeters gaan meestal
wel hard maar de rest is soms goed luisteren, hier niet. Je kan
er uw buurman mee wakker schieten denk ik [:D][:D]

Anders mag je eens komen luisteren hoor... je bent welkom.
(B r u s s e l  is niet zo ver van Er Pe Me Re he 20 minuutjes ?)
mvg,
Paul(ogic)

conducteur

Het is inderdaad erg spectaculair... Al eens gelet op het gepiep als je door een krappe boog rijdt? Ik zou dat nooit kopen, ik zing liever zelf. Vooral: draai de lok niet om als er nog van die rookolie inzit, dan ben je nat....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Alex

@itchy  Wat betreft de meerdere varianten. Ik heb dit in de wandelgangen vernomen van collega modelspoorders die redelijk op het vuur zitten. Helaas geen informatie uit eerste hand dus. Al heb ik het nog wel ergens op het web gelezen (al weet ik niet meer waar)

Het zou me echter verbazen mochten ze een nieuwe lok ontwikkelen er er maar twee varianten van uitbrengen, terwijl er nog een grote markt open ligt voor een 225.
Ook lijkt het mij niet slim van ESU een afbeelding van een 225 op de folder te zetten om deze nooit uit te brengen. We moeten dus nog afwachten....

Alex

B-Cargo

Heb vandaag de loc 'in actie' gezien tijdens een demonstratie in de treintjeswinkel! Wauw!! [:)][:p]
Echt prachtig! De afwerking is top! die mooie stalen veren in de bogies, de extra dashbordverlichtingsfunctie, en natuurlijk de sound ?n rookfunctie! Bij het opstarten wordt de rook er echt uitgestuwd! als de 'rook' nu nog eens blauw-zwart was geweest was het helemaal AF geweest [;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

als de 'rook' nu nog eens blauw-zwart was geweest was het helemaal AF geweest [;)]


Ben jij een Club- Brugge supporter ? [:D][:D]
Groeten Peter[;)]

B-Cargo

neen, dat niet, wel een diesel liefhebber [:)]

Peter

De blauw/beige, oftewel de "Ozeanblau/beige versie krijgt nogal wat kritiek, wat betreft de lijnen, op de Duitse forums. De blauwe kleur is op verschillende plaatsen nogal onscherp afgelijnd, en de afmeting tussen de blauw/beige/blauw kleuren op de koppen,is het beige gedeelte veel te breed. De Fleischmann heeft wat dat betreft een streepje voor. Ook de blauwe kleur is nogal oneffen. Bij een lok van deze prijs kategorie zou er toch meer zorg aan het schilderwerk besteed mogen worden.
Wat de rij-eigenschappen en het geluid betreft is er niets aan te merken.

Dus iemand die de blauw/beige koopt: even goed kontroleren kan geen kwaad.
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Cargo

bedankt om hierop te wijzen, ben nog aan het twijfelen welke kleurstelling ik ga kiezen.. zal toch voor het nieuwe jaar worden!

loebaske

man man man, ik ben deze loc gaan testen bij C-traccs en heb die meteen gekocht, je hou het niet voor mogelijk wat daar allemaal insteekt...men haar kwam recht op men armen, wat die machien doet in bochten en wissels en wat daar allemaal inzit van technologie...niet te doen, das niet normaal, dat beloofd voor de toekomst en kan maar zeggen dat ESU zijn proefproject meer dan geslaagd is...en eerlijk gezegd...een super prijs voor een super model in vergelijkking wat men tegenwoordig maar heb invergelijkking met andere merken.
EEN AANRADER ook al kwam die maar tot Antw. maar die zal hier prijken op men baan, ook al is die maar gesitueerd in de Ardennen....

loebaske

Was nog vergeten te melden over diene rook....
Dat gedoe van vetplekken op je kast is vergeten tijd, men is al een heeeel eind verder gevorderd....enkel druppels volstaan...enne t'is echte zwarte rook die er uit komt naargelang er traktie is, enne...tussen de sporen moet je niet meer blinkende verf aanbrengen voor olie sporen....deze machien doet het voor je, door de afstoting van zogezegde olie op je bedding[:)][:)][:)] en zou blijkbaar niet schading zijn....