Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

loco

#30
Ik denk dat je echt niet moet wanhopen om jouw model aan je neus te zien voorbij gaan.
Eerst en vooral moeten de aangekondigde modellen nog eerst verkocht geraken aan de handelaars. En als dat goed lukt zullen er wel nieuwe productieseries volgen. Met speciaal schildje, .... enz. Ik blijf erbij dat je beter eerst het resultaat inclusief de rijeigenschappen moet afwachten. Ik ben er van overtuigd dat deze uitstekend zullen zijn en dat het een prachtmodel wordt. maar ik wil het toch eerst zien.
Ik vind de prijs redelijk. Zeker wanneer je weet dat je voor bij sommige grootfabrikanten bijna evenveel betaald voor een serieproductie die vele malen hoger ligt.
En indien de levering van het model om welke reden dan ook, nog bijkomende vertraging oploopt zou ik,dit echt niet erg vinden.
loco

janjozef

#31
eentje zal ik er zeker van kopen als is het maar om te verzamelen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

BD1701

#32
Het model ziet er alvast prachtig uit, enfin ja de vorm enz. de van de schildering valt er natuurlijk nog niet zoveel te zeggen, maar ik ben er zeker van dat die ook prima zal zijn. Kortom dit wordt een prachtloc als je het mij vraagt. Gelukkig zullen we hem binnenkort kunnen laten rondtoeren op onze modelspoorbaan.
 

boke

#33
Hallo,

Hoever staat het met de reeks 13? Mogen we hem nog verwachten tegen de feestdagen?[;)]

Groeten,

Boke

rgp

#34
Dag,

Boke en de anderen: de reeks 13 wordt verwacht tegen eind januari 2006.

Op Expometrique heb ik een lang en leerrijk gesprek gehad met Alain Jennes van LSM.  De 13 stond er in een vitrine, samen met een aantal losse onderdelen.  Het is ronduit een prachtig model.  Het enigste probleem dat LS vandaag heeft is een "capaciteitsprobleem".
De vooorinschrijvingen overtreffen ruimschoots de verwachtingen, waardoor de kans bestaat dat iedereen niet van de eerste lading zou kunnen bediend worden.  Het zelfde euvel doet zich voor met de Mistral rijtuigen waar men bij bepaalde referenties bij de inschrijvingen tot 200% van de normale verwachte hoeveelheden heeft.

Alhoewel ik steeds zeer kritisch ben ten opeichte van zulke situaties, moet ik toegeven dat het wachten de moeite zal zijn: LS wenst immers perfecte modellen te leveren zelfs al kost dat extra tijd.

Voor de 18 die aangekondigd wordt voor het tweede semester van 2006 zal men van de gedane ervaringen met de 13 kunnen genieten zodat de uitleveringsdata kunnen gerespecteerd worden.

Veel erger is het volgende: op expometrique was een tweede firma aanwezig die ook een 40100SNCF/18NMBS aankondigde.  Je kon er mits een lotje van 15 euro ook meedingen naar een 18 van LEMACO.  Onderzoek heeft uitgewezen dat de kans groot is dat het hier om een nepfirma gaat en bijgevolg diegene die meegedaan hebben aan hun tombola of zich lid hebben gemaakt van hun clubje nooit iets zullen zien.  Je vindt de info bij TMM (Franstalige versie van dit Forum).  Ik ben bezig de gegevens te vertalen.

Roland

Tom

#35
Ik weet nog niet of ik me een 13 kan aanschaffen, nu ook de reeks 51 van mehano uitkomt.
Het zijn duure modellen maar zijn zeker hun geld waard.
Tom

BD1701

#36
Zijn er nu dan al foto's beschikbaar van dit prachtig model? Nu hij in de vitrine gestaan heeft op de beurs Expometrique, zou er toch al iemand moeten foto's van hebben. Ik wacht vol spanning op het eerste resultaat.
 

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

#37
Hallo, [:D]

Je kan mooie foto's van de reeks 13 van LSM zien op deze foto link; [;)]

http://community.webshots.com/user/vapeur29

Wel eventje door bladeren want er staan 185 foto's in maar enkele prachtige van onze "Trees". [:p]

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

stefan rosiers

#38
is de opbouw van de reeks 13 van LS models van metaal a.u.b.

janjozef

#39
Er zijn er niet veel meer met een opbouw van metaal (gelukkig maar), enkel messing en wit metaal in de meer exclusieve series (1000?)

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerry

#40
Op de site van LS Models een foto van een afgewerkt prototype van een CFL3000. Ziet er zeker niet slecht uit [:D]

Gerry

karthuizer

#41
Om zolang te moeten wachten op de panto's die speciaal gemaakt moesten worden, vind ik ze toch niet echt geslaagd. Ze staan veel te hoog in vergelijking met de "echte" 13!

bartie

#42
citaat:
Geplaatst door janjozef

Er zijn er niet veel meer met een opbouw van metaal (gelukkig maar), enkel messing en wit metaal in de meer exclusieve series (1000?)

Jan



Als je aan de hand van de foto's van ROCO en LS models zo kan zien dat het een kunstof treintje is dan snap ik niet wat er zo gelukkig aan is dat er niet veel meer in metaal gebouwd worden.
Behalve voor de fans van DUPLO natuurlijk.[;)]

Bart.

doomslu

#43
Ik was deze namiddag in mijn favoriete winkel in Luxemburg en de winkelier vertelde mij dat hij vanavond om 6 uur een afspraak had in Eupen met de "chinesen". Het ging hem over de bespreking van de pre-productiemodellen van de serie 13. Deze winkelier werkt namelijk samen met LS-models voor de Luxemburgse verie van onze 13. Hij vertelde me dat er nog een paar kleine opmerkingen waren over deze voor-productiemodellen. Men is nog bezig aan de bedrukking van de kasten en dan komen ze binnenkort op de markt. Hoe lang het nog kon duren wist hij niet te zeggen, maar het is dus voor binnenkort... eindelijk (Ik hoop stiekem tegen mijn verjaardag [;)])
Het prototype in zijn winkel ziet er in elk geval goed uit. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kedeng Kedeng

#44
De lok ziet er goed uit in MSM[8D]

Maar denk toch dat ik zal wacht tot Marklin er mee komt
En deze zal dan ook "goedkoper" zijn,
het zal wel niet zo mooi zijn lijk die van LSM maar ja.