Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

s88 probleem

Gestart door bascas, 18 maart 2010, 15:10:29 PM

bascas

Hallo, ik heb een s88 van marklin. Nog nooit heb ik meer dan 4 ingangen gebruikt, maar nu ik het licht weer heb gezien heb ik ze alle 16 aangesloten. En wat blijkt, er werken er maar 8, want die andere zijn "vrijgeven en tegenpolen van de nr's 1 t/m 8" volgens de dealer. Nu komt de vraag, ik heb 16 marklin contactrails 5104, in de rijrichting van de trein aangesloten, en ik wil graag dat ik die kan programmeren met mijn memory. Heb ik dan 2 van s88 apparaten nodig, en kan ik ook die van Conrad gebruiken? Door elkaar?
Graag jullie hulp.

Memling

Het best is eerst de handleiding lezen.

De S88 van M?rklin heeft inderdaad 16 aansluitingen,

Maar bij gebruik aan de Interface, 16 ingangen.

Bij gebruik aan de M?rklin Memory, ACHT VRAAG contacten en ACHT spercontacten.

Dus om de Memory, zijn 24 wisselstraten te gebruiken, volautomatisch of via een eigen gemaakt paneel,  heeft met drie modules S88 nodig.

Een volautomatisch schaduwstation waarbij de trein de vrije sporen kiest is met dit systeem mogelijk.

Vraagkontact:  door een massa puls aan dit contact wordt de rijweg gevraagd. contact 1 tot 8 (straat 1 tot 8) module 2, str 9-16 ; module 3 17-24
Sperkontact: indien hier de massa verbonden is, kan de straat NIET opgeroepen worden, bv Massa op contact 9, dan straat 1 niet te activeren door contact 1.

spoorse groeten
Memling